خانهاخبار
برنده‌ها و بازنده‌های ایسوس در سال ۲۰۲۱

برنده‌ها و بازنده‌های ایسوس در سال ۲۰۲۱

گوشی های ایسوس همیشه طراحی متفاوتی نسبت به دیگر گوشی های اندرویدی داشته اند؛ در ادامه گوشی های عرضه شده در سال گذشته میلادی این شرکت را بررسی می کنیم.
۱۴۰۰/۱۰/۱۹

به طور کلی شرکت ایسوس در سال گذشته، در مجموع 8 گوشی هوشمند را عرضه کرده است. شاید بتوان این تعداد را با نگاه به تفاوت آنها کمتر نیز دانست. در این مطلب ما در واقع دو گوشی پرچمدار اصلی ایسوس و یک پرچمدار گیمینگ را مورد توجه بیشتر قرار خواهیم داد و دیگر مدل‌های عرضه شده این شرکت را بررسی خواهیم کرد.

ایسوس یکی از شرکت‌هایی است که در دسته‌بندی تفاوت‌ها با دیگر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند، ظاهر و تفاوت در طراحی محصولاتش یکی از رکن هایش به شمار می رود. همچنین امکان انتخاب کردن و در دسترس بودن محصولات ایسوس نسبت به سایر برندها نسبتاً محدود است و حتی میزان تعداد فروش شرکت ایسوس نیز کمتر است، اما مهمترین رکن محصولات این برند کیفیت بالایی است که در هر گوشی هوشمند آن به خوبی دیده می‌شود. ایسوس با موفقیت شهرت خاصی را برای گوشی‌های هوشمند خود حفظ کرده است که به خودی خود یک دستاورد قابل تحسین محسوب می‌شود.

برنده: ایسوس زنفون 8

ایسوس زنفون 8 یکی از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی است که به‌ طور مناسبی کوچک و جمع‌وجور طراحی شده است و به سختی رقیبی دارد. این دستگاه با بدنه ای به اندازه 148 در 68.5 در 8.9 میلی‌متری و وزن 169 گرمی، صادقانه نسبت به سامسونگ گلکسی اس 21 5G، کوچک‌تر به نظر می رسد. تنها گوشی پرچمدار هم اندازه با این پرچمدار ایسوسُ مطمئنا سونی اکسپریا 5 سوم است اما این دستگاه هوشمند سونی دارای چند ویژگی عجیب و غریب و قیمتی بالا است.

ایسوس زنفون 8 گوشی هوشمندی است که از کیفیت بالایی برخوردار است و می تواند بازده زیادی از لحاظ زمانی داشته باشد. همچنین این دستگاه مطابق با استانداردهای یک پرچم‌دار ۲۰۲۱ در اکثر بخش‌ها عمل می کند. از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به ساختار عالی آلومینیومی و گوریلا گلس و حفاظت از نفوذ IP68 اشاره کرد. صفحه نمایش این دستگاه به اندازه 5.9 اینچ می باشد و از ویژگی‌های مدرنی مانند نرخ به روز رسانی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ با حداکثر روشنایی 1100 نیت برخوردار است. این دستگاه همچنین یک جفت بلندگوی استریو عالی را دارد که درکنار یک جک 3.5 میلی‌متری صدا و یک DAC 32 بیتی می‌تواند برای یک تجربه چندرسانه‌ای جامع و همه‌کاره گزینه ای بسیار مناسب باشد.

image

چشمگیرترین نکته در ایسوس زنفون 8، برخورداری از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 888 5G است که حتی بیشتر از آن انتخابی بسیار هوشمندانه به شمار می رود؛ چراکه ایسوس توانسته این دستگاه را توسط آن خنک نگه دارد. درکنار اینکه گوشی زنفون 8 بدنه کوچکی و زیبایی دارد، ایسوس توانسته است عملکرد تراشه را تحت فشار پایدار نگه دارد.

تنظیمات دوربین دوگانه ایسوس زنفون 8 احتمالا ضعیف‌ترین بخش آن است که به استانداردهای سخت‌افزاری پرچم‌دارهای کنونی نمی‌رسد، اگرچه همچنان عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. این دستگاه بدون اینکه بسیار داغ شود می‌تواند تا کیفیت 8K فیلم برداری کند، که نشان می‌دهد مهندسان ایسوس چقدر به طراحی خنک‌کننده این دستگاه اطمینان دارند. با این همه قدرت و همچنین ویژگی نسل پنجم ارتباطات، همچنین بسیار شگفت انگیز است که زنفون 8 با یک بار شارژ با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی خود، دوام بسیار مناسبی دارد. بخش بزرگی از کارایی مناسب این گوشی مربوط به رام بسیار بهینه‌ای است که ایسوس در گوشی هایش به کار برده است.

بازنده: ایسوس زنفون 8 فلیپ

ایسوس زنفون 8 فلیپ از نظر محبوبیت در مقایسه با برادر خود زنفون 8 و طبیعتاً در صحنه گسترده‌تر تلفن‌های هوشمند کمی شکست خورده‌تر است. این گوشی هوشمند در ابتدای معرفی خود، با قیمت کمی بالایی که دارد مجبور به مقابله با برخی از رقبای بزرگ بود و متاسفانه در حالی که به‌روزرسانی‌های کمی نسبت به مدل سال گذشته ارائه می‌کرد و فاقد استاندارد IP68 بود، از همان ابتدا در وضعیت سختی قرار داشت. اصلی‌ترین ویژگی منحصربه‌فرد آن دوربین اصلی چرخان به شمار می‌رود اما متاسفانه این ویژگی برای برگزیده شدن به عنوان گوشی پرچمدار و محبوب، مناسب نبود.

image

ایسوس متاسفانه در برخی از جنبه‌های دیگر طراحی نسخه فلیپ به اندازه زنفون 8 معمولی تلاش نکرده است. این گوشی تنها دارای صفحه نمایشی با نرخ بروزرسانی 90 هرتزی است و حتی از محافظ گرد و غبار و جک 3.5 میلی‌متری صدا نسیز بی‌بهره است. از طرف دیگر،  این دستگاه دارای دوربین تله فوتو با زوم 3 برابری است و همچنین باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی را در خود جای می‌دهد. به طور کلی این گوشی هوشمند عنوانی با ویژگی‌های مناسب است اما نسبت به قیمتی که دارد ویژگی‌های کمتری از زنفون 8 ارائه می‌دهد و ازین رو یک بازنده در این لیست محسوب می‌شود.

برنده: ایسوس ROG Phone 5

تعداد کمی از نام ها به اندازه نام ROG (سری محصولات گیمینگ ایسوس) با بازی‌های موبایلی مترادف هستند و این افتخاری است که ایسوس طی سال‌های اخیر به سختی به دست آورده است. مهندسان جمهوری گیمر و سخت کوشی آنها بزرگترین دلیل منحصربه‌فرد برای وجود گوشی هوشمند مدرن مخصوص بازی به عنوان یک محصول است. در طی سال‌ها حتی با وجود فشار مداوم رقبا، ما همچنان معتقدیم که هیچ گوشی هوشمند دیگری تجربه کلی بازی را که ROG Phone 5 ارائه می‌دهدُ انجام نمی‌دهد.

image

درمورد ایسوس ROG Phone 5، همه چیز به توجه باورنکردنی به جزئیات برمی‌گردد. ایسوس در این دستگاه از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 888 استفاده کرده است و زمان زیادی را صرف بهینه‌سازی سطح پایین، خنک‌سازی، بهینه‌سازی عملکرد و کنترل‌های نرم‌افزاری پیشرفته کرده است تا بالاترین بهره وری و عملکرد را ازین دستگاه داشته باشد. عملکرد این دستگاه برای یک تجربه کلی از بازی کردن، مانند بهینه‌سازی تأخیر ورودی و خروجی در هر دو سطح سخت‌افزاری با پنل آمولد 10 بیتی HDR با نرخ بروزرسانی 144 هرتزی بسیار عالی است و ایسوس در این دستگاه همچنین بهینه‌سازی سیستم عامل را انجام داده است.

همه اینها در داخل یک دستگاه هوشمند مخصوص بازی به کار رفته است و در قسمت بیرونی دستگاه طراحی و کیفیت بالا متریال استفاده شده آن به همراه سخت افزارقدرمند، تجربه گیمینگ ایسوس ROG Phone 5 را بی نقص می‌کند. همچنین در این گوشی هوشمند از دکمه‌های حرفه ای AirTrigger 5 ،Ultrasonic استفاده شده است که به همراه کانکتور جانبی اختصاصی و تعداد زیادی لوازم جانبی مخصوص گیمینگ در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

بازنده: اکوسیستم لوازم جانبی ایسوس ROG Phone 5

در حالی که به طور کلی، ROG Phone 5 یک دستگاه فوق العاده چشمگیر و پر از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است و یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند مخصوص بازی در حال حاضر است، اما اکوسیستم لوازم جانبی آن یک پسرفت محسوب می‌شود.

ایسوس ROG Phone 5 تغییر طراحی بسیار بیشتری نسبت به ROG Phone 3 و ROG Phone 2 داشته است. به معنای واقعی کلمه، این گوشی هوشمند به قدری پیشرفت داشته است که سازگاری با تعداد زیادی از لوازم جانبی سری گوشی‌های ROG از قبل موجود را از بین برده است. به طوری که حتی گجت‌های بسیار پیشرفته و جذاب مانند TwinView Dock 3 و موبایل دسکتاپ دک دیگر توسط ایسوس ROG Phone 5 پشتیبانی نمی‌شوند.

image

با اینحال ایسوس هرگز قول نداده است که لوازم جانبی خود را برای همیشه با محصولات دیگرش سازگار نگه دارد و اگر این کار را انجام دهد، نوآوری خود در ارائه محصولات صنعت گیم را محدود می کند و از طرف دیگر این حرکت برخی از دستاوردهای چشمگیر اکوسیستم لوازم جانبی ROG را از بین می‌برد.

متاسفانه طراحی لوازم جانبی جدید ایسوس کمی مشکل دار بنظر می رسند. برای مثال چیزی که زمانی یک کانکتور بسیار ایمن و مستحکم طراحی شده از نوع تایپ C بود، اکنون یک محصول بسیار ضعیف تر در ROG Phone 5 است و در مورد خنک کننده AeroActive 5 ایسوس، نه تنها کار با آن نسبت به نسخه‌های قبلی دشوارتر است، بلکه دیگر در جعبه ROG Phone 5 موجود نیست و باید جداگانه خریداری شود.

بازنده: مدل های گیج کننده ROG Phone 5

ایسوس با نامگذاری، تنوع و SKUها برای محصولات خود به طور کلی مشکل دارد. شاید برخی از شما به یاد داشته باشید که مدل‌های Zenfone قدیمی به معنای واقعی کلمه از کاربران می‌خواستند که شماره مدل کامل را بدانند، دقیقاً مانند زمانی که می‌خواهید یک لپتاپ‌ بخرید. این مشکل در خط تولید گوشی‌های ROG نیز به وجود داشته است و ایسوس به نوعی با خانواده ROG Phone 5 اوضاع را بدتر کرد.

خط اصلی تولید ایسوس ROG Phone 5 دارای سه مدل است. نسخه معمولی بسته به منطقه مورد خریداری کاربر در نسخه های 8 گیگابایت رم با فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی، 12 گیگابایت رم در کنار فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی و 16 گیگابایت رم در کنار فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. نسخه‌های پرو و آلتمیت با برخی تغییرات در طراحی و گزینه‌های ذخیره‌سازی متفاوت و پیشرفته‌تر را برخوردار هستند. همانند سری گوشی‌های ROG قبلی دیگر مدل کوچکتر Strix وجود ندارد.

image

همه چیز با معرفی ایسوس ROG Phone 5s و 5s پرو گیج کننده تر شد. هر دو دستگاه از پردازنده‌های پرچم‌دار اسنپدراگون 888+ برخوردار بودند و نرخ بروزرسانی لمسی 360 هرتز ارتقا یافته را بر روی نمایشگر خود ارائه می دهند. گوشی هوشمند ایسوس ROG Phone 5s بر اساس نسخه معمولی ایسوس ROG Phone 5 ساخته شده است، بنابراین دارای یک آرم RGB در پشت دستگاه است و از قابلیت PMOLED ROG vision و ورودی‌های لمسی اضافی عقب که نسخه‌های پرو و آلتیمیت قبلاً داشتند، برخوردار نیست. نسخه معمولی ایسوس ROG Phone 5s همچنین دارای همان حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی یکسان با نسخه قبلی است. جالب اینجاست که فقط می‌توان آن را در رنگ طوفان سفید، که قبلاً رنگ انحصاری ROG Phone 5 آلتیمیت بود، خریداری کرد.

بازنده: Asus ROG Phone 5s

گوشی هوشمند ایسوس ROG Phone 5s با پردازنده پرچم‌دار اسنپدراگون 888+ جدید به جای مدل معمولی که با پردازنده اسنپدراگون 888 عرضه شده بود با همان قیمت مدل قبل ممکن است روی کاغذ بسیار عالی و بهتر به نظر برسد، اما در واقعیت، اینطور نبود. در بررسی عمیق ایسوس ROG Phone 5s پرو با تجزیه و تحلیل‌های عمیق‌، به این واقعیت خلاصه می‌شود که اسنپدراگون 888+ حتی بیشتر از نسخه معمولی داغ می کند و حتی سیستم خنک کننده پیشرو در صنعت ROG Phone 5 کاملاً قادر به همراهی با آن نیست.

image

در پایان استفاده روزانه، شما با گوشی هوشمندی مواجه می‌شوید که به مرور زمان داغ‌تر می‌شود و به دلیل طراحی انتقال حرارت در لمس، بیشتر گرم می‌شود، بدون اینکه از نظر کارایی فایده‌ای واقعی داشته باشد. با این حال، با در نظر گرفتن همه چیز، حتی اگر نتوانیم ایسوس را برای ROG Phone 5s مقصر بدانیم، این واقعیت باقی می‌ماند که محصول در نهایت وضعیت بدتری داشت و کاربرد آن برای کاربر نا مطلوب است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)