خانهاخبار
بلک بری تا سه روز دیگر برای همیشه می‌میرد!

بلک بری تا سه روز دیگر برای همیشه می‌میرد!

از ۱۴ دی ماه دیگر امکان برقراری تماس با گوشی‌های بلک بری که سیستم عامل اختصاصی این شرکت را داشتند، وجود ندارد.
۱۴۰۰/۱۰/۱۱

دوستان و آشنایان، امروز اینجا گرد هم آمده‌ایم تا در سوگ یکی از عزیزان دنیای موبایل‌ها، بلک بری، بنشینیم! البته این اولین باری نیست که خبر به پایان رسیدن برند بلک بری و موبایل‌هایش به گوش می‌رسد اما این بار دیگر قضیه کاملا جدی است.

از تاریخ ۴ ژانویه مصادف با ۱۴ دی ماه، هر گوشی و تبلتی که از سیستم عامل‌های اختصاصی بلک بری مثل بلک بری ۷.۱ یا نسخه‌های قبل‌تر برای گوشی‌ها، بلک بری ۱۰ و  سیستم عامل تبلت‌های بلک بری پلی‌بوک استفاده می‌کنند، محصول‌شان دیگر کار نخواهد کرد. منظور از این کار نکردن این است که امکان برقراری تماس و ارسال پیامک، وصل شدن به اینترنت موبایل و حتی تماس با شماره‌های اضطراری وجود نخواهد داشت.

اگر شما یا یکی از عزیزان‌تان هنوز هم از گوشی‌های بلک بری با سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت استفاده می‌کنید، دیگر وقت آن رسیده تا به دنبال گوشی جدیدی برای جایگزین کردن بلک بری محبوب‌تان باشید. البته اگر گوشی بلک بری دارید که سیستم عامل اندروید دارد، جای نگرانی نیست و گوشی شما همچنان کار خواهد کرد.

image

گوشی‌های بلک بری زمانی برای خودشان برو و بیایی داشتند و حتی ۵۰ درصد مارکت آمریکای شمالی را هم به خودشان و کیبردهای QWERTY دوست‌داشتنی‌شان اختصاص داده بودند. اما این شرکت نتوانست در زمانه گوشی‌های هوشمند، به جنگ آیفون و اندرویدی‌ها برود و روز به روز از محبوبیت و ارزش برندش کاسته شد. 

بلک بری سعی کرد در سال 2013 خودش را با سیستم عامل جدید بلک بری 10 بازیابی کند اما باز هم شکست خورد. این شرکت دوباره در سال ۲۰۱۵ سعی کرد با ساختن گوشی‌های اندرویدی محبوبیت از دست رفته‌اش را به دست بیاورد اما آن هم شکست خورد. یک سال بعد و در سال ۲۰۱۶، بلک بری تصمیم گرفت برند خودش را به تولیدکنندگان دیگر مثل TCL بفروشد تا آن‌ها گوشی‌هایی با اسم بلک بری تولید کنند. در سال ۲۰۲۰ هم شرکتی در تگزاس آمریکا به اسم OnwardMobility قرار شد گوشی با برند بلک بری، با سیستم عامل اندروید و پشتیبانی از 5G و کیبرد QWERTY تا سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند اما سال ۲۰۲۱ هم گذشت و دیگر خبری از این شرکت هم نشد.

پروژه OnwardMobility هنوز رسما شکست نخورده و اصلا خبر جدیدی از آن نیست اما گوشی‌های اصیل بلک بری با سیستم عامل اختصاصی این شرکت، به پایان رسیده‌اند و شاید هرگز اندرویدی جدیدی هم با این نام دیده نشود. شما در مورد این خبر چه فکر می‌کنید؟ آیا شما هم از طرفداران بلک بری بوده‌اید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)