خانهاخبار
آیفون 15 پرو فاقد درگاه سیم کارت خواهد بود!

آیفون 15 پرو فاقد درگاه سیم کارت خواهد بود!

به تازگی خبری از سوی یک رسانه برزیلی منتشر شده است که به ادعای آن، گوشی‌های پرو در سری آیفون 15 فاقد درگاه سیم کارت فیزیکی هستند.
۱۴۰۰/۱۰/۵

شرکت اپل در ماه سپتامبر از سری آیفون 13 رونمایی کرد و مشخصا باید حداقل تا ماه سپتامبر سال آینده برای معرفی سری آیفون 14 صبر کنیم؛ این امر اما جلوی انتشار شایعات درباره نسل‌های بعدی آیفون را نگرفته است. به تازگی شایعه‌ای منتشر شده که به ادعای آن، اپل قصد دارد در سری آیفون 15 که در سال ۲۰۲۳ روانه بازار می‌شوند؛ استفاده از درگاه‌های فیزیکی سیم کارت را متوقف سازد.

image

 

این خبر توسط یک خبرگزاری برزیلی به نام Blog do iPhone منتشر شده و به گفته آن، مدل‌های پرو در سری گوشی‌های آیفون 15 فاقد درگاه سیم کارت بوده و برای اتصال به شبکه از سیم‌ کارت‌های الکترونیکی یا eSIM استفاده می‌کنند.

این منبع همچنین ادعا می‌کند که این گوشی‌ها از eSIM دوگانه پشتیبانی می‌کنند و این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور همزمان از دو خط استفاده کنند. با توجه به اشاره مستقیم این رسانه به مدل‌های پرو، به نظر می‌رسد که مدل‌های معمولی در این سری شاید همچنان دارای درگاه سیم کارت فیزیکی باشند.

image

 

برنامه اپل برای حذف درگاه سیم کارت از گوشی‌های خود، چندان دور از انتظار نیست؛ زیرا مدتی است می‌دانیم که این شرکت قصد تولید یک آیفون بدون پورت را دارد. حذف کردن درگاه سیم کارت نیز با اینکه شاید در حال حاضر کمی عجیب باشد؛ گامی اولیه در این مسیر است.

البته در صورت عرضه آیفون 15 پرو بدون درگاه سیم کارت، ممکن است که اپل آن را در برخی بازارها که از تکنولوژی eSIM پشتیبانی نمی‌کنند؛ به همراه این درگاه به فروش برساند. همانطور که می‌دانید، تا سال ۲۰۲۳ زمان زیادی باقی مانده است و هنوز نمی‌شود این شایعه را به رسمیت شناخت؛ بنابراین بهتر است کمی صبر کرده و منتظر تایید آن توسط رسانه‌های معتبر دیگری بمانیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمدرضا

۱۴۰۰/۱۰/۵
الان سامسونگ مسخرش میکنه بعد هم پشت سر اپل اینکارو میکنه!