خانهاخبار
آیفون 14 پرو دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود

آیفون 14 پرو دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود

به نظر می‌رسد که شرکت اپل سرانجام قصد دارد تا سنسور‌های دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را کنار گذاشته و در نسخه‌های پرو سری آیفون 14، از سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده کند.
۱۴۰۰/۹/۳۰

در طی چند سال‌ اخیر، شرکت اپل به استفاده از دوربین‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی در گوشی‌های آیفون خود رو آورد؛ اما با توجه به گفته‌های یکی از تحلیل‌گران به نام مینگ چی کو، احتمالا در نسخه‌های پرو سری آیفون 14 شاهد دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهیم بود.

image

 

البته این سنسور ۴۸ مگاپیکسلی پس از فرآیند ترکیب پیکسل‌ها، همچنان عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد؛ اما با توجه به رزولوشن بالاتر آن، امکان ثبت جزئیات بیشتری برای پردازش بهتر تصویر وجود دارد. به گفته آقای «کو»، ممکن است که اپل همانند بسیاری از برند‌های دیگر، گزینه ثبت عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی را نیز در اپلیکیشن دوربین قرار دهد.

این شرکت همچنین قصد استفاده از دوربین با لنز پریسکوپی را در سری آیفون 15 دارد که قرار است در سال ۲۰۲۳ روانه بازار شوند؛ دوربین‌های پریسکوپی در حال حاضر محبوبیت فراوانی داشته و در بسیاری از پرچمداران اندرویدی به کار رفته‌اند.

متاسفانه، این تحلیل‌گر اطلاعات بیشتری را در این مورد در دست ندارد. دوربین‌ تله‌فوتو به کار رفته در گوشی آيفون 13 پرو مکس، قابلیت زوم حداکثر ۳ برابری را دارد؛ اما بدون استفاده از دوربین‌های پریسکوپی، امکان افزایش این میزان زوم با توجه به ضخامت بسیار کم گوشی‌های امروزی وجود ندارد.

image

 

درباره تصمیم اپل برای استفاده از دوربین‌هایی با رزولوشن بالاتر چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)