خانهاخبار
تولید آیفون 13 به زودی در هند آغاز می‌شود

تولید آیفون 13 به زودی در هند آغاز می‌شود

تا دو ماه دیگر، تولید انبوه آیفون 13 و آیفون 13 مینی در کشور هند هم آغاز می‌شود تا پای این سری از آیفون هم به خط تولید‌های این کشور برسد.
۱۴۰۰/۹/۳۰

در حال حاضر یکی دو سالی می‌شود که اپل برخی مدل‌های آیفون را در کشور هند تولید می‌کند اما قرار است از فوریه سال 2022 که حوالی بهمن ماه امسال است، آیفون 13 به تولید انبوه در این کشور می‌رسند.

این خبر را رسانه The Economic Times منتشر و ادعا کرده که اپل توانسته چیپست‌های کافی برای شروع تولید انبوه آیفون 13 در کارخانه فاکس‌کان در نزدیکی شهر Chennai هند را تامین کند. این محل همان جایی است که اپل سابقه تولید آیفون 11 و آیفون 12 را هم در آن داشته است.

علاوه بر کارخانه فاکس‌کان در نزدیکی Chennai، اپل سری آیفون SE را هم در مرکز Wistron در شهر Bengaluru تولید می‌کند. به طور کل مطابق با برآوردها، ۷۰ درصد آیفون‌هایی که در هند فروخته می‌شوند، در همین کشور تولید شده‌اند که هم خبر خوبی برای هند است و هم اپل تا بتواند سلطه چین در این حیطه را کمتر کند.

image

تولید آیفون 13 در هند نه تنها به اپل کمک می‌کند تا قیمت این محصول در بازار داخلی هند را کاهش دهد، بلکه به این شرکت کمک می‌کند تا در عرضه آیفون در خارج از بازار هند هم کمتر با مشکل مواجه شود. گویا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد آیفون‌هایی که در هند ساخته می‌شوند نیز از این کشور به بازارهای دیگر صادر می‌شوند.

نکته قابل تامل در این زمینه این است که اپل تولید آیفون 13 معمولی و آیفون 13 مینی را در هند از ماه فوریه شروع می‌کند و منبع این خبر، گفته که این شرکت برنامه‌ای برای تولید آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس در هند ندارد. شاید یک دلیلی که هند برای تولید مدل‌های پرو انتخاب نشده، این است که این مدل‌های به واسطه قیمت بیشتر، فروش کمتری در این کشور دارند. آیفون‌های پارت نامبر هند وارد بازار کشور ما نمی‌شوند اما اگر می‌شدند، شاید فروشندگان تفاوت قیمتی برای آیفون‌های ساخت چین و ساخت هند هم در نظر می‌گرفتند!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)