خانهاخبار
شایعه: سال آینده، آیفون 6s و 6s Plus و همچنین آیفون SE نسل اول، بروزرسانی iOS 16 را دریافت نمی‌کنند

شایعه: سال آینده، آیفون 6s و 6s Plus و همچنین آیفون SE نسل اول، بروزرسانی iOS 16 را دریافت نمی‌کنند

آیا بالاخره پس از ۶ سال، پشتیبانی نرم‌افزاری از سری آیفون 6s به پایان می‌رسد؟
۱۴۰۰/۹/۳۰

اگرچه چند روز پیش iOS 15.2 منتشر شده و هنوز چند روزی هم تا شروع سال جدید میلادی باقی مانده اما امروز وب‌سایت iPhonesoft گزارشی منتشر کرده که در آن به نقل از یک منبع داخلی در اپل، کوپرتینویی‌ها می‌خواهند در نسخه بعدی iOS، به پشتیبانی از سری آیفون 6s و همچنین نسل اول آیفون SE پایان دهند. 

در بخش آیپد‌ها نیز قرار است iPadOS 16 برای آیپد مینی 4، آیپد ایر 2، آیپد (نسل پنجم) و آیپد پرو 2015، منتشر نشود.

قطعا که تا اپل به صورت رسمی اعلام نکند، نمی‌توان چیزی را با قاطعیت گفت و برای این منظور هم باید احتمالا تا خرداد ماه سال آینده و مراسم WWDC بعدی صبر کنیم که ببینیم نسخه‌های جدید iOS و iPadOS از کدام دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کنند. در مورد سابقه وب‌سایت iPhonesoft هم باید بگوییم که آن‌ها چنین خبرهایی در زمان معرفی iOS 13 و iOS 14 برای محصولات پشتیبانی شده منتشر کرده بودند که همگی درست از آب درآمدند اما در مورد iOS 15 شایعه‌شان به حقیقت نپیوست. آن‌ها در ابتدا گفته بودند که امسال و با عرضه iOS 15، شاهد توقف پشتیبانی اپل از سری آیفون 6s و نسل اول آیفون SE خواهیم بود اما در نهایت دیدیم که این دستگاه‌ها هم iOS 15 را دریافت کردند.

image

 

در هر صورت اگر این گزارش درست باشد، یعنی iOS 16 حداقل به چیپست A10 اپل نیاز دارد که با سری آیفون 7 معرفی شد. همچنین این را هم باید در نظر بگیریم که از زمان عرضه سری آیفون 6s بیش از ۶ سال می‌گذرد که در تمام این ۶ سال، این گوشی‌ها بروزرسانی نرم‌افزاری iOS را به صورت مرتب و همزمان با باقی آیفون‌های جدید دریافت کرده‌اند.

البته شاید این پایان ماجرا هم نباشد زیرا چند وقت پیش بود که اپل امکان دریافت بروزرسانی‌های امنیتی بدون نصب سیستم عامل جدید را امکان‌پذیر کرد. ممکن است با عرضه iOS 16، سری آیفون 6s و نسل اول آیفون SE، همچنان بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت کنند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)