خانهاخبار
گوگل پیکسل 6 پرو ممکن است در آینده با بروزرسانی، قابلیت تشخیص چهره را دریافت کند

گوگل پیکسل 6 پرو ممکن است در آینده با بروزرسانی، قابلیت تشخیص چهره را دریافت کند

در حالی که انتظار می‌رفت گوگل از تشخیص چهره در گوشی‌های مدل پیکسل 6 معمولی و پرو استفاه کند آنها را با حسگر اثر انگشت بیومتریک معرفی کرد؛ اما به نظر می رسد در آینده این کمبود رفع شود.
۱۴۰۰/۹/۲۴

هنگامی که گوگل گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر معرفی کرد، امکان ارائه قابلیت تشخیص چهره در این گوشی‌ها به دلیل عدم آماده بودن در آن زمان وجود نداشت. با این حال، هنوز امیدی برای دارندگان نسخه پرو پیکسل 6 وجود دارد زیرا کد منبع اندروید 12L شامل ارجاعاتی به ویژگی تشخیص چهره در پردازنده تنسور گوگل است.

اطلاعات منتشر شده اخیر، به توانایی گوشی هوشمند پیکسل برای جابجایی بین ویژگی‌های تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی اشاره دارد. تنها گوشی‌های پیکسلی گوگل که قابلیت تشخیص چهره دارند پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس‌ال هستند که بدون حسگر اثر انگشت معرفی شدند. احتمال می رود کد‌های لو‌رفته اخیر، مربوط به اضافه شدن این ویژگی به گوگل پیکسل 6 پرو باشد. با این حال، کد منبع مذکور شامل ارجاعاتی به احراز هویت چهره است که به عنوان یک ویژگی آزمایشی در مجموعه پیکسل 6 در نظر گرفته شده بود، و عدم در دسترس نبودن آن را توجیه می‌کند.

image

 

صرف نظر از اینکه گوگل تصمیم بگیرد قابلیت احراز هویت و یا ویژگی پیکسل دراپ را با اندروید 12L به پیکسل 6 پرو بیاورد، مدل غیر پرو ممکن است آن را دریافت نکند زیرا فایل‌های کد مشابه برای پیکسل 6 هیچ مرجعی برای قابلیت تشخیص چهره ندارند، که کمی غیر معقول بنظر می‌رسد زیرا نسخه پرو پیکسل 6 از سخت افزار خاصی برای تشخیص چهره استفاده نمی‌کند.

گوگل ممکن است بخواهد تنها ویژگی احراز هویت چهره را در انحصار پیکسل 6 پرو نگه دارد و اگر اینطور باشد، برایش بسیار طعنه آمیز خواهد بود زیرا چند سال پیش، گوگل در مراسم معرفی محصول، اپل را مورد تمسخر قرار داد که آن‌ها بهترین ویژگی‌ها را برای گوشی‌های بزرگ و حرفه‌ای خود نگه می‌دارند که قیمت بیشتری دارد در صورتی که در سری پیکسل چنین نیست. حالا چند سال بعد، زمانه عوض شده و گویا گوگل جدیدی را شاهد هستیم!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)