خانهاخبار
درآمد ۱۳۳ میلیارد دلاری اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۲۱

درآمد ۱۳۳ میلیارد دلاری اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۲۱

حالا که به پایان سال جاری میلیادی نزدیک می‌شویم؛ استور‌های اصلی اپلیکیشن آمار خود را منتشر کرده‌اند و شاهد پر طرفدارترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها و همچنین درآمد آنها هستیم.
۱۴۰۰/۹/۱۹

حال که به پایان سال جاری میلادی نزدیک می‌شویم، زمان آن رسیده که نگاهی به این سال انداخته و تغییرات بازار اپلیکیشن‌ها را در سال ۲۰۲۱ با سال گذشته مقایسه کنیم. شرکت SensorTower به تازگی آمار خود از میزان هزینه کاربران بر روی اپلیکیشن‌ها را منتشر کرده و به نظر می‌رسد که کاربران سیستم عامل‌های iOS و اندروید، هزینه بیشتری را به خرید بازی و اپلیکیشن یا خرید‌های درون برنامه‌ای اختصاص داده‌اند.

image

 

درآمد کلی اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۱، به ۱۳۳ میلیارد دلار می‌رسد که حدودا ۲۰ درصد بیشتر از درآمد ۱۱۱.۱ میلیارد دلاری این بازار در سال گذشته است. این امار توسط اطلاعات موجود از روز ۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ تا آخر ماه دسامبر به دست آمده‌اند، البته با توجه به اینکه هنوز در اوایل ماه دسامبر هستیم؛ باید گفت که آمار مربوط به این ماه بیشتر حدس و گمان هستند.

فروشگاه‌ اپلیکیشن‌های اپل یا همان اپ استور، موفق شده تا در این میان درآمد ۸۵.۱ میلیارد دلاری داشته باشد که ۱۷.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است. در سوی دیگر، گوگل پلی استور نیز توانسته تا مبلغ ۴۷.۹ میلیارد دلار را در دوازده ماه گذشته کسب کند؛ این آمار، رشد درآمد ۲۳.۵ درصدی این استور را نسبت به سال پیشین نشان می‌دهند. در وضعیت فعلی، اپ استور اپل اوضاع بسیار بهتری از گوگل پلی استور دارد و درآمد آن حدودا ۱.۸ برابر فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل است.

image

 

میزان اپلیکیشن‌های نصب شده نیز در این سال افزایش یافته است؛ گوگل پلی استور شاهد ۱۱۱.۳ میلیارد دانلود اپلیکیشن‌های متفاوت بوده در سوی دیگر، کاربران اپل در اپ استور نیز ۳۲.۳ میلیارد اپلیکیشن را نصب کرده‌اند. اپلیکیشن تیک‌تاک، پرطرفدارترین اپلیکیشن سال ۲۰۲۱ در سیستم عامل‌های iOS و اندروید بوده است؛ در ادامه این لیست، شاهد حضور اپلیکیشن‌های فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر از متا هستیم و نام اپلیکیشن‌هایی چون تلگرام، اسنپ‌چت، زوم، کپ‌کات و اسپاتیفای نیز در این لیست به چشم می‌خورند.

image

 

اپلیکیشن تیک‌تاک همچنین موفق شده تا لقب پر درآمدترین اپلیکیشن سال را به خود اختصاص داده و به گفته SensorTower، درآمد تیک‌تاک در سال ۲۰۲۱ معادل ۲.۳ میلیارد دلار بوده است. درباره این آمار چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)