خانهاخبار
بنچمارک‌های اولیه خبر از قدرت یکسان پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل یک و A15 بایونیک می‌دهند

بنچمارک‌های اولیه خبر از قدرت یکسان پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل یک و A15 بایونیک می‌دهند

به نظر می‌رسد کوالکام مبارز قدرتمندی را وارد رقابت‌های تراشه‌های موبایلی کرده است!
۱۴۰۰/۹/۱۷

ماه سپتامبر سال جاری بود که اپل به رسم همه ساله از سری جدید پرچمدار خود یعنی آیفون 13 رونمایی کرد و در کنار این سری گوشی‌های هوشمند، غول فناوری آمریکایی از جدیدترین تراشه موبایلی خود نیز پرده‌برداری کرد. در این راستا، اپل در مراسم معرفی محصولات مانور زیادی روی تراشه جدید خود داد و اعلام کرد که تراشه A15 بایونیک تا 50 درصد سریع‌تر از رقبای خود خواهد بود. به علاوه، عملکرد A15 بایونیک تا 35 درصد نسبت به نسل قبلی یعنی A14 نیز بهبود داشته است. از آن سو، چند روز پیش شاهد مراسم رونمایی از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام بودیم که در آن این شرکت از جدیدترین تراشه خود به نام اسنپدراگون 8 نسل یک رونمایی کرد. طبق ادعای کوالکام، تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک تا حدود 30 درصد از تراشه اسنپدراگون 888 نیز قوی‌تر است. حالا امروز بنچمارک‌های منتشر شده‌اند که خبر دادند تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک از نظر عملکرد پردازنده گرافیکی با تراشه A15 بایونیک برابر است. 

image

 

در این راستا، افشاگر برجسته دنیای فناوری یعنی IceUniverse تصاویری را از نتایج بنچمارک‌های پردازنده گرافیکی تراشه A15 بایونیک و اسنپدراگون 8 نسل یک منتشر کرده است. براساس این تصاویر، پردازنده گرافیکی دو تراشه کوالکام و اپل در تست GFXBench T Rex عملکرد یکسانی داشته‌اند و تفاوت چندانی بین آنها دیده نمی‌شود. 

image

 

اما در تست Manhattan ES 3.0 اوضاع به نفع پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل یک برمی‌گردد و این تراشه موفق می‌شود پردازنده گرافیکی تراشه A15 اپل را با اختلاف فاحشی شکست دهد. در این راستا، پردازنده گرافیکی تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک موفق به کسب 267 فریم بر ثانیه شده است که تا حدود 24 درصد از تراشه اپل بیشتر است.

image

 

تست 3DMark Wild Life جایی بود که پردازنده گرافیکی تراشه اپل توانست با کسب امتیاز 11699 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک جلو بیفتد و به رتبه یک دست پیدا کند. براساس آمار به دست آمده، تراشه A15 بایونیک تا حدود 12 درصد عملکرد بهتری نسبت به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک داشته است.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که در مجموع عملکرد پردازنده گرافیکی دو تراشه A15 بایونیک و اسنپدراگون 8 نسل یک تقریبا برابر است و باید شاهد عملکرد پردازشی خوبی از طرف تراشه پرچمدار کوالکام باشیم. شایان ذکر است که این برای اولین بار است که تراشه‌ای از طرف کوالکام موفق به کسب نتایج یکسان در مقایسه با تراشه‌های توسعه داده شده توسط اپل شده است. البته باید اشاره کرد که هنوز باید تست‌های بیشتری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک گرفته شود تا عملکرد واقعی آن مشخص شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Masoud

۱۴۰۰/۹/۱۷
چه عملکردی داره چیپ کوالکام دمشون گرم