خانهاخبار
آیپد پرو با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و نسل جدید آیپد ایر و آیپد معمولی در سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شوند

آیپد پرو با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و نسل جدید آیپد ایر و آیپد معمولی در سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شوند

به تازگی جزئیاتی درباره نسل بعدی تبلت‌های آیپد اپل منتشر شده که در سال آتی میلادی معرفی خواهند شد. این تبلت‌ها قرار است شامل نسل جدید آیپد پرو، آیپد ایر و آیپد معمولی باشند.
۱۴۰۰/۹/۱۷

اپل از سال ۲۰۱۷ و معرفی نسل پنجم آیپد معمولی، در حال سال نسل جدیدی از این تبلت را روانه بازار کرده است و حالا به نسل نهم از این تبلت‌های محبوب رسیده‌ایم. به گفته «مارک گرمن» از خبرگزاری بلومبرگ، مدل‌های جدیدی در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد که بهبود‌هایی جزئی نسبت به نسل‌های پیشین را به همراه دارند.

نسل نهم آیپد که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد؛ پردازنده اپل A13 Bionic را به همراه داشت که نسبت به چیپست A12 استفاده شده در نسل گذشته، بهبود محسوسی در عملکرد را به همراه داشت. البته همانطور که می‌دانید؛ این چیپست‌ها متعلق به آیفون‌های چند نسل گذشته هستند. پیش از این شنیده بودیم که نسخه معمولی آیپد در امسال، طراحی مشابه آیپد ایر خواهد داشت که در نهایت این شایعه حقیقت نداشت؛ شاید در سال ۲۰۲۲ شاهد رخ دادن چنین اتفاقی باشیم.

image

 

در بخش آیپد ایر، پیش از این شنیده بودیم که اپل قصد دارد از یک نمایشگر اولد در این محصول استفاده کند. اما چندی پیش مشخص شد که اپل تولید آیپد ایر با نمایشگر اولد را کنار گذاشته و احتمالا برای یک نسل دیگر از پنل‌های LCD استفاده خواهد کرد. شاید بسیاری امید داشتند که اپل حداقل این محصول را با پنل Mini-LED روانه بازار کند.

نسل فعلی آیپد ایر در سال گذشته معرفی شد و از پردازنده اپل A14 استفاده می‌کرد؛ اما در نسل جدید آیپد مینی شاهد استفاده از چیپست اپل A15 و دوربین سلفی با لنز التراواید جهت استفاده از قابلیت سنتراستیج بودیم. آقای گرمن انتظار دارد که آیپد ایر جدید همانند آیپد مینی، از چیپستی جدید و دوربینی بهبود یافته بهره ببرد.

image

 

این چیپست جدید، احتمالا مدل اپل A15 یا A16 بوده و این شرکت قصد دارد تا تنها در سری آیپد پرو و کامپیوتر‌های مک از پردازنده‌های سری M استفاده کند. به احتمال زیاد، انتخاب این برند در زمینه پردازنده، بیشتر به تعداد پردازنده‌های موجود بستگی خواهد داشت؛ برای مثال، اپل چندی پیش مجبور شد تا از تولید آیپدها بکاهد زیرا آیپد مینی جدید از چیپستی مشابه سری آیفون 13 استفاده می‌کرد و محبوبیت آن در حال آسیب به تولید آیفون‌ها بود.

این تصمیم بدون شک برای اپل بسیار دشوار بوده زیرا فروش آیپد در سه ماهه چهارم امسال بالا رفته بود؛ بنابراین در صورت موجودی محدود پردازنده اپل A16، احتمال استفاده از چیپست A15 نیز در نسل جدید آیپد ایر وجود دارد.

image

 

بر خلاف سری آیپد ایر، در سری آیپد پرو احتمالا شاهد استفاده از نمایشگرهای اولد هستیم و زمزمه‌هایی نیز درباره پنل‌های اولد دو لایه جهت روشنایی بیشتر نمایشگر آیپد‌ها و مک‌بوک‌ پرو‌ها شنیده بودیم. با اینکه آقای گرمن صحبت‌های بیشتری درباره پنل‌های اولد نکرده است؛ شاهد اشاره وی به احتمال پشتیبانی از شارژ بی‌سیم توسط نسل جدید آیپد پرو هستیم. در صورت اضافه شدن این قابلیت به آیپد پرو، این تبلت‌ها می‌توانند به وسیله کیبورد کاورها یا استند‌های شارژ بی‌سیم شارژ شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)