خانهاخبار
ماکت پیکسل 6a سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و حذف جک ۳.۵ میلی‌متری از این محصول را نشان می‌دهد

ماکت پیکسل 6a سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و حذف جک ۳.۵ میلی‌متری از این محصول را نشان می‌دهد

به تازگی ماکتی از گوشی گوگل پیکسل 6a لو رفته است که ما را با طراحی احتمالی و تغییرات اعمال شده در آن آشنا می‌کند.
۱۴۰۰/۹/۱۶

پیش از این شنیده بودیم که گوشی میان رده گوگل پیکسل 6a، از سنسور دوربین جدیدی استفاده نخواهد کرد؛ اما با توجه به رندر‌های سه بعدی منتشر شده از این گوشی و همچنین لو رفتن عکس‌هایی از یک ماکت آلومینیومی آن، به نظر می‌رسد که در این گوشی از طراحی برجستگی دوربین سری پرچمدار پیکسل 6 الهام گرفته شده است.

image

 

این ماکت‌ها، معمولا به شرکت‌های تولید قاب، کاور و دیگر لوازم جانبی تحویل داده شده تا این شرکت‌ها، با ابعاد و طراحی محصول آشنا شوند و بدون لو رفتن ظاهر اصلی گوشی، امکان کار روی لوازم جانبی آن وجود داشته باشد. در این ماکت آلومینیومی می‌شود برجستگی دوربین را دید که شباهت زیادی به گوشی پیکسل 6 معمولی دارد؛ دو دوربین در سمت چپ این برجستگی قرار گرفته و یک فلش LED نیز در بخش سمت راست آن به چشم می‌خورد. این دوربین‌ها به گفته شایعات، از سنسور‌های قدیمی‌تر سونی IMX363 و IMX355 استفاده کرده که سنسور‌هایی با کیفیت ۱۲.۲ و ۱۲ مگاپیکسلی هستند.

در بخش نمایشگر این ماکت، به نظر می‌رسد که این گوشی همانند سری پیکسل 6 از نمایشگری حفره دار یا همان پانچ هول استفاده کرده و دوربین سلفی در قسمت میانی بالای آن دیده می‌شود. همچنین به گفته Fathom Bracelets و @xleaks7 که این تصاویر را منتشر کرده‌اند؛ گوشی پیکسل 6a احتمالا دارای حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر خود خواهد بود. این امر با توجه به حاشیه‌های قطور دیده شده در نسخه معمولی گوشی پیکسل 6، چندان دور از انتظار نیست.

image

 

در وسط بخش نمایشگر این ماکت، شاهد یک دایره هستیم که به حسگر اثر انگشت قرار گرفته در زیر نمایشگر این گوشی اشاره می‌کند. گوشی‌های پیشین در سری پیکسل a، همه با سنسور اثر انگشت واقع بر پنل پشتی دستگاه روانه بازار شدند؛ بنابراین این نخستین باری خواهد بود که شاهد عرضه یک گوشی در این سری با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر هستیم.

گفته می‌شود که این گوشی از همان پردازنده Tensor به کار رفته در سری پرچمدار پیکسل 6 استفاده می‌کند. با توجه به اینکه گوشی‌های پیکسل a پیش از این از پردازنده‌هایی میان رده چون کوالکام اسنپدراگون 765G بهره می‌بردند؛ به نظر می‌رسد که گوشی پیکسل 6a بسیار قدرتمند‌تر از نسخه‌های پیشین این سری باشد. با توجه به قدرت این چیپست، احتمال بهبود کیفیت عکس‌ها و ویدیو‌های ثبت شده حتی با توجه به استفاده از سنسور‌های قدیمی نیز وجود دارد.

image

 

با توجه به عکس‌های منتشر شده از این ماکت فلزی، در پیکسل 6a شاهد تحول دیگری نیز خواهیم بود و این تحول خاص، حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون در این گوشی است. با استناد به شایعات منتشر شده درباره این گوشی، پیکسل 6a احتمالا در ماه آگوست سال ۲۰۲۲ معرفی شده و نمایشگری ۶.۲ اینچی از نوع اولد را به همراه خواهد داشت. این گوشی، کوچک‌تر از پیکسل 6 بوده و دارای ۶ تا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است.

image

 

در صورت استفاده از چیپست Tensor گوگل در این محصول، امکان اتصال به نسل پنجم اینترنت همراه یا همان 5G نیز توسط آن وجود دارد. البته ناگفته نماند که تا ماه آگوست، زمان بسیاری باقی مانده و ممکن است شاهد تغییراتی در برخی از مشخصات لو رفته از این گوشی باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)