خانهاخبار
پلی استیشن در حال کار روی سرویسی با نام اسپارتاکوس جهت رقابت با ایکس باکس گیم‌پس است

پلی استیشن در حال کار روی سرویسی با نام اسپارتاکوس جهت رقابت با ایکس باکس گیم‌پس است

سرویس عضویتی گیم‌پس ایکس باکس، از محبوبیت فراوانی بهره‌مند بوده و اکثر کاربران این کنسول‌ها، دارای عضویت گیم‌پس نیز هستند. حالا به نظر می‌رسد که سونی نیز قصد داشته تا از مایکروسافت عقب نماند و در حال کار روی یک سرویس مشابه جهت رقابت با گیم‌پس است.
۱۴۰۰/۹/۱۴

با استناد به گزارشات منتشر شده اخیر، پلی استیشن قصد دارد تا یک سرویس عضویتی را جهت رقابت با سرویس محبوب ایکس باکس گیم‌پس عرضه کند. این سرویس قرار است با پلی استیشن پلاس ادغام شده و به کاربران امکان تجربه بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و پلی استیشن پورتابل یا PSP را بدهد.

image

 

به گفته گزارشی که توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده؛ این سرویس در حال حاضر با نام کدی «اسپارتاکوس» شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای ماهیانه، بسیاری از عناوین جدید و قدیمی پلی استیشن را تجربه کنند. این سرویس بر روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قابل دسترس خواهد بود.

سرویس اسپارتاکوس، قرار است تا در بهار سال ۲۰۲۲ عرضه شده و در واقع هدف آن، ادغام سرویس‌های پلی استیشن پلاس و پلی استیشن ناو است. البته پلی استیشن پلاس با نام قبلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد ولی به مرور شاهد حذف سرویس نه چندان محبوب پلی استیشن ناو هستیم.

جزئیات منتشر شده درباره این سرویس، چندان دقیق نیستند؛ ولی گفته می‌شود که کاربران می‌توانند عضویت اسپارتاکوس را در سه رده مختلف و با قیمت‌های متفاوت تهیه کنند. رده اول، همان پلی استیشن پلاس فعلی بوده و امکان تجربه بازی‌های آنلاین را در اختیار کاربران قرار داده و همچنین در هر ماه سه یا چهار بازی رایگان نیز برایشان منتشر خواهد شد.

image

 

رده دوم، به سرویس پلی استیشن ناو شباهت دارد و در کنار مزیت‌های پلی استیشن پلاس، امکان دسترسی به بسیاری از بازی‌های پلی استیشن 4 و نهایتا پلی استیشن 5 را برای کاربران فراهم می‌کند. در سومین و گران‌ترین رده این عضویت، کاربران می‌توانند به مزیت‌های پلی استیشن پلاس، آرشیو جامعی از بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 و همچنین بازی‌های محبوب کنسول‌های قدیمی پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و پلی استیشن پورتابل یا همان PSP، دسترسی پیدا کنند.

بالاترین رده عضویت اسپارتاکوس همچنین امکان تجربه دمو‌ برای بازی‌هایی بیشتر و استریم بازی‌ها بدون نیز به دانلود آنها را نیز فراهم می‌کند. متاسفانه در این بین، نام بازی‌های آخرین کنسول قابل حمل سونی، یا همان پلی استیشن ویتا به چشم نمی‌خورند؛ احتمالا دلیل کنار گذاشتن این بازی‌ها، دشواری‌های مربوط به پورت کردن کنترل‌های لمسی آنها به کنترلر‌های معمولی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 است.

در حال حاضر، سونی به جز سرویس پلی استیشن پلاس که برای بازی‌های آنلاین لازم است؛ سرویس پلی استیشن ناو را ارائه می‌دهد که فعلا عناوینی چون The Last of Us Part 2، Fallout 76 و Final Fantasy VII Remastered را به همراه دارد. این سرویس به دلیل بازی‌های محدود خود که اکثر آنها دارای تاریخ انقضا هستند و عدم امکان دانلود بازی‌های قدیمی و تجربه آنها به صورت استریم آنلاین، از محبوبیت چندانی برخوردار نیست.

image

 

درباره این حرکت سونی چه می‌اندیشید؟ آیا پلی استیشن می‌تواند یک سرویس بی نقص را ارائه داده تا آخرین نقطه امید ایکس باکس یا همین سرویس گیم‌پس را نیز شکست دهد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)