خانهاخبار
اسپاتیفای در حال تست یک فید ویدیویی الهام گرفته شده از تیک تاک است

اسپاتیفای در حال تست یک فید ویدیویی الهام گرفته شده از تیک تاک است

پلتفرم استریم موسیقی اسپاتیفای، معمولا با قرض گرفتن ایده‌های سایرین غریبه نیست و حالا نیز به نظر می‌رسد که آنها در حال تست یک بخش به نام دیسکاور هستند که محیطی مانند اپلیکیشن محبوب تیک تاک را دارد.
۱۴۰۰/۹/۶

شبکه اجتماعی تیک تاک، موفق شد تا در مدت بسیار کمی با ویدیو‌های کوتاه و پخش موسیقی در پس زمینه آنها، به محبوبیت فوق العاده‌ای دست یابد. مسلما بسیاری از شرکت‌های دیگر تکنولوژی نیز قصد تکرار این موفقیت را دارند و جدیدترین آنها، پلتفرم محبوب استریم موسیقی اسپاتیفای بوده که گفته می‌شود در حال تست یک فید از ویدیو‌های عمودی مشابه محتوای تیک تاک است.

این بخش از اسپاتیفای، «دیسکاور» نام دارد و برای اولین بار توسط آقای «کریس مسینا» در نسخه TestFlight آن دیده شده است؛ TestFlight نحوه ریلیز نسخه‌های بتا توسط توسعه دهندگان در سیستم عامل iOS است. بخش «دیسکاور» در این نسخه در پایین اپلیکیشن دیده می‌شود و یک تب کامل به آن اختصاص داده شده است.

image

به نظر می‌رسد که این قابلیت، بی‌شباهت به ویژگی Canvas اسپاتیفای نباشد؛ Canvas به هنرمندان اجازه می‌داد تا به جای استفاده از تصاویر ثابت برای آهنگ‌های خود، از لوپ‌های ویدیو‌یی کوتاهی استفاده کنند که همانند یک گیف، به طور مداوم در هنگام پخش آهنگ تکرار می‌شدند. به گفته آقای مسینا، ویدیو‌های دیده شده در بخش «دیسکاور» نیز دقیقا مشابه Canvas هستند ولی فرمت آنها به حالت عمودی تغییر کرده است.

کاربران می‌توانند با سوایپ به صورت عمودی، در بین این کلیپ‌ها جا به جا شده و با فشردن دکمه قلب، ویدیو را لایک کنند؛ رابط کاربری آشنایی که مسلما برای طراحی آن از تیک تاک الهام گرفته شده است. خبرگزاری TechCrunch درباره این قابلیت از اسپاتیفای سوال‌هایی پرسیده، اما آنها چندان مایل به پاسخگویی نبوده‌اند و تنها به گفتن اینکه این قابلیت در مرحله تست است؛ اکتفا کرده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد که ممکن است قبل از انتشار همگانی «دیسکاور»، اسپاتیفای آن را کنار بگذارد؛ البته در صورت محبوبیت و استقبال از آن، شاید این ویژگی در نسخه‌های‌ اصلی این اپلیکیشن پخش موسیقی نیز قرار بگیرد.

image

اسپاتیفای نیز مانند سایر شرکت‌های تکنولوژی، معمولا با الهام گرفتن از ایده‌های دیگران بیگانه نیست. این شرکت مدتی پیش سرویس «گرین‌روم» را منتشر کرده که به طور مشخص، در آن از کلاب هاوس الهام گرفته شده بود و در ماه ژانویه نیز در حال تست قابلیت انتشار استوری بود. البته همانطور که می‌دانید، تنها اسپاتیفای نیست که به دنبال موفقیت‌های قابلیت استوری بوده و این ویژگی که ابتدا مربوط به اسنپ‌چت بود، در ابتدا راه خود را به اینستاگرام باز کرد و سپس در فیسبوک، واتس‌اپ و حتی توییتر (فلیتز) نیز دیده شد. توییتر اخیرا با قابلیت «Spaces» نیز سعی کرده تا با کلاب هاوس رقابت کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)