خانهاخبار
آمار به عملکرد خوب WearOS و ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4 در سه ماهه سوم سال جاری اشاره می‌کنند

آمار به عملکرد خوب WearOS و ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4 در سه ماهه سوم سال جاری اشاره می‌کنند

پس از آغاز همکاری گوگل و سامسونگ و استفاده از سیستم عامل WearOS بر روی ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 این شرکت، به نظر می‌رسد که اوضاع بر وفق مراد این دو شرکت بوده و با این همکاری، سهم آنها از این بازار افزایش یافته است.
۱۴۰۰/۹/۳

شرکت سامسونگ به تازگی موفق شده تا بهترین سه ماهه خود را از نظر فروش ساعت‌های هوشمند پس از کنار گذاشتن سیستم عامل تایزن و استفاده از سیستم عامل WearOS گوگل داشته باشد. در سوی دیگر، گوگل نیز بسیار موفق بوده و به لطف استقبال زیاد کاربران از گلکسی واچ 4 سامسونگ، سیستم عامل WearOS نیز شاهد رشد چشمگیر سهم خود از بازار ساعت‌های هوشند بوده است.

image

 

با توجه به گزارش منتشر شده از شرکت آمار کانترپوینت، سهم WearOS از بازار ساعت‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به ۱۷ درصد رسیده که نسبت به سهم ۴ درصدی آن در سه ماهه دوم امسال، واقعا چشمگیر است؛ دلیل آن نیز، مسلما استفاده سامسونگ از این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ است.

اپل توانسته تا همچنان مقام نخست خود را در این بازار حفظ کند؛ اما در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، حدود ۱۰ درصد از سهم خود از بازار را از دست داده که احتمالا دلیل آن، به تعویق افتادن عرضه اپل واچ سری 7 تا سه ماهه آخر این سال است.

image

 

اگر سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ را با سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ مقایسه کنیم؛ متوجه خواهیم شد که سامسونگ موفق شده مقام دوم را از شرکت هواوی گرفته و به خود اختصاص دهد. شرکت Amazfit نیز به لطف محبوبیت خود در بازار اروپا، توانسته تا مقام سوم را به دست آورد.

در کل باید گفت که سیستم عامل ساعت‌های هوشمند گوگل، هرگز موفق نشده بود تا به این حد به پیشتاز بی چون و چرای این بازار، یعنی WatchOS اپل نزدیک شود. کانترپوینت، موفقیت اخیر این سیستم عامل را مدیون سری ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 4 سامسونگ می‌داند که در دو نسخه معمولی و کلاسیک که یک حلقه چرخان را نیز دور نمایشگر خود به همراه دارد؛ روانه بازار شده‌اند. هر یک از نسخه‌های این ساعت، در دو سایز مختلف عرضه شده و به عقیده بسیاری، قابلیت سنجش نسبت چربی به ماهیچه‌های بدن از قابلیت‌های بسیار خوب و جذاب این ساعت برای کاربران است.

image

 

درباره موفقیت اخیر گوگل و سامسونگ در بازار ساعت‌های هوشمند چه می‌اندیشید؟ آیا این شرکت‌ها با همکاری با یکدیگر، موفق به شکست دادن اپل خواهند شد یا نهایتا می‌توانند مقام دوم را به خود اختصاص دهند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)