خانهاخبار
واتس اپ نسخه دسکتاپی برای ویندوز و مک او اس عرضه خواهد کرد

واتس اپ نسخه دسکتاپی برای ویندوز و مک او اس عرضه خواهد کرد

گویا قرار است برنامه ی واتس اپ فعلی در آینده به طور کامل تغییر کند، زیرا این شرکت در حال توسعه یک برنامه کاملاً جدید برای ویندوز و مک او اس است.
۱۴۰۰/۸/۲۷

واتس اپ مدتی است که روی کامپیوترها در دسترس است، اما در اصل  همان برنامه تلفن همراه است که برای دسکتاپ سازگار شده است. به گفته منبعی از ایتالیا، نسخه دسکتاپ این برنامه در آینده تغییر خواهد کرد، زیرا این شرکت در حال توسعه دو برنامه کاملاً جدید برای ویندوز و مک او اس است.

این منبع اسکرین شات‌ها و گیف‌هایی را منتشر کرده است که نشان می دهد نرم افزار جدید چگونه خواهد بود و چه ویژگی‌های کلیدی خواهد داشت.

واتس‌اپ UWP که مربوط به Universal Windows Platform است، اجازه می‌دهد این برنامه حتی روی ایکس باکس هم اجرا شود. این نسخه به ‌صورت اختصاصی هماهنگ با ویندوز 11 طراحی شده و پنل‌های نیمه‌شفاف دارد. برنامه حتی زمانی که بسته است، پیام‌ها را دریافت کرده و نوتیفیکیشن‌ها را طبق معمول به نمایش می‌گذارد. سرعت اجرای برنامه هم بالا رفته و اپلیکیشن ظرف یک ثانیه اجرا می‌شود.

این برنامه دارای امکان طراحی هم است که برای دستگاه‌هایی که صفحه نمایش لمسی و قلم دارند بسیار کاربردی خواهد بود.

image

تنظیمات اپلیکیشن شش دسته بندی دارند؛ عمومی، اکانت، چت، اعلان‌ها، ذخیره سازی و راهنما. این برنامه بسیار شبیه اسکایپ است،  ولی دارای المان‌های طراحی تخت و حباب پیام سبز رنگ مرسوم واتس اپ است. وبسایت .WABetaInfo اضافه کرد که نسخه جدید به مک او اس نیز می آید. نرم‌افزار مک از ابزار کاتالیست استفاده خواهد کرد و از طریق اپلیکیشن واتس اپ در آیپد این کار را خواهد کرد. این به این معنی است که نسخه مک او اس دقیقا مشابه نسخه آیپد، اما با چند بهینه‌سازی کوچک در بخش رابط کاربری است.

این دو اپلیکیشن هنوز در دست توسعه قرار دارندو هیچ نوع خبری مبنی بر زمان عرضه ی این نسخه منتشر نشده است. باید منتظر خبرهای جدید درباره آن‌ها باشیم.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)