خانهاخبار
نخستین آیفون با پورت USB-C در جهان به قیمت ۸۶ هزار دلار به فروش رسید!

نخستین آیفون با پورت USB-C در جهان به قیمت ۸۶ هزار دلار به فروش رسید!

چندی پیش، خبری مبنی بر به فروش گذاشته شدن یک آیفون X با پورت USB-C توسط یک دانشجوی سوییسی را شنیده بودیم و حالا این گوشی به قیمت باورنکردنی ۸۶ هزار دلار فروخته شده است.
۱۴۰۰/۸/۲۳

در هفته گذشته، خبری درباره یک دانشجوی روباتیک سوییسی به نام Ken Pillonel منتشر کردیم که موفق شده بود تا روی آیفون X خود، یک پورت USB-C قرار دهد و این نمونه را در سایت ای‌بی به فروش گذاشته بود. در شب گذشته، این گوشی پس از دریافت ۱۱۶ پیشنهاد متفاوت، به قیمت ۸۶٫۰۰۱ دلار فروخته شد.

image

 

در هفته گذشته، بیشترین پیشنهاد برای این گوشی معادل ۸۵ هزار دلار بود اما به نظر می‌رسد که فرد ثروتمندی در لحظات آخر و با پیشنهاد ۸۶٫۰۰۱ دلاری، موفق شده تا این گوشی را خریداری کند. یک پیشنهاد به مبلغ چشمگیر یک میلیون دلار نیز برای این گوشی ثبت شده بود که پس از حدود یک ساعت حذف شد.

آقای Pillonel درباره پروسه تعویض پورت گوشی و تبدیل آن به USB-C، صحبت‌هایی کرده و جزئیات بیشتری را در اختیار رسانه‌ها گذاشته است. به گفته وی، قدم اول کار این بوده که بخش‌های الکترونیکی گوشی بدون مشکل به کار خود ادامه دهند؛ سپس وی کانکتور C94 اپل را مهندسی معکوسی کرده و یک PCB شخصی سازی شده با یک پورت ماده USB-C تولید کرده است. او سرانجام این پورت را درون گوشی قرار داده و آن را آزمایش کرده که بدون مشکل کار کند.

image

 

به گفته این دانشجوی نخبه، این گوشی برای طرفداران دو آتشه برند اپل که دارای کلکسیونی از محصولات این شرکت هستند؛ محصولی باورنکردنی خواهد بود. البته صاحب جدید این گوشی نمی‌تواند آن را آپدیت یا ریست کرده و مسلما استفاده از آن به عنوان گوشی اصلی نیز توصیه نمی‌شود.

آقای Ken Pillonel همچنین توصیه می‌کند که مالک جدید گوشی، آن را برای تعمیرات باز نکرده و به سخت افزار آن دست نزند؛ البته با توجه به ماهیت این گوشی، قاعدتا ریسک از بین رفتن گارانتی دستگاه وجود ندارد!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)