خانهاخبار
با گذشت یک سال از عمر پلی استیشن 5، سونی در حال توسعه بیش از ۲۵ بازی انحصاری برای این کنسول است

با گذشت یک سال از عمر پلی استیشن 5، سونی در حال توسعه بیش از ۲۵ بازی انحصاری برای این کنسول است

در نسل هشتم کنسول‌ها، شاهد برتری بی چون و چرای سونی از لحاظ بازی‌های انحصاری نسبت به مایکروسافت بودیم و حالا که یک سال از آغاز نسل نهم می‌گذرد، به نظر می‌رسد که همین روال در این نسل نیز ادامه خواهد یافت.
۱۴۰۰/۸/۲۲

در امروز که سالگرد عرضه کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 سونی است؛ این شرکت به هواداران خود و کاربران این کنسول اعلام کرده که در حال توسعه بیش از ۲۵ عنوان انحصاری برای آن است. در پستی که به مناسبت سالگرد عرضه این کنسول در پلی استیشن بلاگ قرار گرفته، جیم رایان مدیر بخش Sony Interactive Entertainment به چالش‌های این شرکت در سال پیشین و سال جاری اشاره کرده و می‌گوید که کار آنها با کنسول پلی استیشن 5 تازه آغاز شده است.

image

 

رایان در این باره چنین می‌گوید:

«استودیوها و توسعه دهندگان خلاقی که با ما همکاری می‌کنند؛ در حال کار روی بیش از ۳۶۰ بازی برای کنسول پلی استیشن 5 هستند که بیش از ۲۵ عدد از این عناوین، انحصاری بوده و توسط استودیو‌های زیر مجموعه پلی استیشن، در حال توسعه برای کنسول پلی استیشن 5 هستند.»

با وجودی که زمان زیادی تا عرضه برخی از این عناوین مانند بازی Marvel’s Spider-Man 2 باقی مانده است؛ کاربران پلی استیشن هنوز می‌توانند منتظر عناوین فوق العاده‌ای در آینده نزدیک باشند. در سال آینده شاهد انتشار عناوینی چون بازی Horizon Forbidden West توسط استودیوی گوریلا گیمز، عنوان مسابقه‌ای Gran Turismo 7 توسط استودیوی پالیفانی و سرانجام بازی God of War Ragnarok از استودیوی سانتا مانیکا خواهیم بود. مسلما عناوین انحصاری بیشتری نیز وجود دارد که هنوز به طور رسمی توسط این شرکت معرفی نشده‌اند.

image

 

سونی پس از موفقیت باورنکردنی خود در نسل هشتم با بازی‌های انحصاری، خود را از این لحاظ تقویت بیشتری نیز کرده و استودیو‌های موفق و با استعداد بسیاری را خریده است. در ماه جولای امسال شاهد خرید استودیو هاوس‌مارک که تولید بازی انحصاری Returnal را به عهده داشتند، بودیم و سونی همچنین استودیوی نیکسس که تخصص پورت بازی‌ها به پی سی را دارد را نیز خریداری کرد. استودیوی بلوپوینت گیمز نیز که تخصص بازسازی عناوین را داشته و یک استودیوی بریتانیایی به نام فایراسپرایت نیز از خریدهای دیگر سونی هستند.

image

 

سونی در پست خود به اشتیاق و استقبال کاربران از پلی استیشن 5 در سال گذشته اشاره کرده و می‌گوید که کاربران این کنسول، از زمان عرضه آن بیش از ۴.۶ میلیارد ساعت را بازی کرده‌اند. این زمان صرف عناوین بسیاری شده و سونی همچنین لیستی از پرطرفدارترین بازی‌های روی پلتفرم پلی استیشن 5 را منتشر کرده است. ۱۰ بازی برتر پلی استیشن 5 از زمان عرضه شامل این عناوین هستند:

  • Fortnite
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • FIFA 21
  • NBA 2K21
  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Destiny 2
  • MLB The Show 21
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Demon’s Souls
  • NBA 2K22

image

 

آقای جیم رایان همچنین به دلیل مشکلات در عرضه کنسول پلی استیشن 5 از کاربران عذر خواهی کرده است. به دلیل کمبود جهانی چیپست‌ها و قطعات الکترونیکی در سطح جهان پس از پاندمی ویروس کرونا، تامین قطعات برای تولید این کنسول بسیار دشوار شده بود و تا به امروز موجودی کنسول پلی استیشن 5 در بسیاری از کشور‌ها محدود است. رایان در این مورد چنین می‌گوید:

«ما با تقاضای باورنکردنی از سوی کاربران برای کنسول پلی استیشن 5 مواجه هستیم و می‌دانیم که موجودی محدود این کنسول، موجب دلسردی بسیاری از هواداران و مشتریان ما شده است. به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که نهایت تلاش خود را بر روی تولید این کنسول گذاشته‌ و سعی می‌کنیم تا بر چالش‌ها غلبه کرده و در هر روز، تولید خود را افزایش دهیم. باز هم از صبر و شکیبایی شما در این دوران دشوار و چالش برانگیز، سپاس‌گزار هستیم.»

image

 

متاسفانه بر خلاف گفته‌های آقای رایان، به نظر می‌رسد که چالش‌های سونی برای تولید پلی استیشن 5 تمامی ندارند و مدتی پیش نیز خبری مبنی بر کاهش تولید این کنسول مشاهده کردیم. کمبود جهانی چیپست‌ها بسیاری از صنعت‌ها را به ویژه بازار گوشی‌های موبایل و همچنین کنسول‌های بازی، تحت تاثیر قرار داده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)