خانهاخبار
قابلیت سنجش ضربان قلب و ریتم تنفس به گوشی گوگل پیکسل 6 اضافه شد

قابلیت سنجش ضربان قلب و ریتم تنفس به گوشی گوگل پیکسل 6 اضافه شد

شرکت گوگل به آرامی در حال افزودن ویژگی‌های جدید به گوشی‌های سری پیکسل 6 خود است و به تازگی نیز قابلیت‌های سنجش ضربان قلب و ریتم تنفس کاربر را به نسخه معمولی این گوشی‌ افزوده است.
۱۴۰۰/۸/۲۲

چندی پیش شاهد اضافه شدن قابلیت Adaptive Sound به گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو توسط گوگل بودیم و حالا نیز مدل معمولی یعنی همان پیکسل 6، قابلیت‌های سنجش ضربان قلب و ریتم تنفس کاربر را دریافت کرده است. این قابلیت برای اپلیکیشن گوگل فیت، در ماه مارس توسط این شرکت معرفی شده بود.

این ویژگی به کاربر اجازه داده تا بدون استفاده از سنسوری ویژه و تنها با دوربین و فلش گوشی، ضربان قلب خود را بسنجد. دلیل استفاده از فلش، بهبود شرایط نوری است تا دوربین گوشی بتواند تغییرات در رنگ پوست نوک انگشت کاربر را جهت سنجش ضربان قلب تشخیص دهد. البته با توجه به فاصله زیاد دوربین و فلش در گوشی‌های سری پیکسل 6، شاید این ویژگی در عمل چندان کاربردی نباشد.

البته قابلیت استفاده از فلش هنوز در گوشی پیکسل 6 قرار نگرفته که با توجه به حالت Early Access این ویژگی، چندان غافلگیر کننده نیست. گوگل می‌گوید که در حال کار روی این ویژگی بوده و سعی در بهبود آن دارد؛ بنابراین در صورت عدم پیشرفت آن، بعید نیست که در آینده شاهد حذف این قابلیت نیز باشیم.

خبرگزاری 9to5Google گزارش می‌دهد که نتیجه سنسور ضربان قلب بر روی گوشی پیکسل 6، دقیق بوده و با آنچه در گوشی پیکسل 5 و همچنین یک مچ‌ بند هوشمند فیت‌بیت دیده شده، برابری می‌کند. گفته می‌شود که سیستم سنجش ریتم تنفس کاربر نیز به درستی کار می‌کند؛ البته فراموش نکنید که این ویژگی‌ها در حال حاضر در فاز آزمایشی بوده و حتی پس از عرضه نسخه نهایی آنها نیز، نمی‌شود برای مصارف پزشکی رویشان تکیه کرد.

این ویژگی‌ها که تگ Early Access را در کنار خود به همراه دارند؛ در برخی نسخه‌ها از اپلیکیشن گوگل فیت دیده شده و برای برخی نیز قابل دسترسی نیستند. به همین دلیل به نظر می‌رسد دریافت آنها به نسخه اپلیکیشن بستگی نداشته و توسط یک سرور آپدیت در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. این گزینه‌ها در پایین تب Home یا در بخش Browse و منوی Vitals یافت می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)