خانهاخبار
یک گوشی با پردازنده دیمنسیتی 2000، موفق به دریافت امتیاز بیش از ۱ میلیون در بنچمارک AnTuTu شد

یک گوشی با پردازنده دیمنسیتی 2000، موفق به دریافت امتیاز بیش از ۱ میلیون در بنچمارک AnTuTu شد

به تازگی نتیجه بنچمارکی از یک گوشی که پردازنده جدید مدیاتک دیمنسیتی 2000 را به همراه دارد، منتشر شده و با دریافت امتیاز ۱٫۰۰۲٫۲۲۰، مقام قدرتمندترین گوشی اندرویدی را به خود اختصاص داده است.
۱۴۰۰/۸/۲۲

مدیاتک چندی پیش تیزری از نخستین چیپست ۴ نانومتری خود منتشر کرد که به غیر از اعلام اینکه آنها نخستین تولید کننده چیپستی با لیتوگرافی ۴ نانومتری خواهند بود؛ اطلاعات مفید دیگری در آن دیده نمی‌شد! اما به گفته شایعات، این شرکت مشتریان زیادی برای چیپست جدید خود پیدا کرده که ویوو نیز در میان آنهاست و یکی از گوشی‌های جدید و معرفی نشده این شرکت، توانسته تا نخستین گوشی اندرویدی باشد که به امتیاز بیش از ۱ میلیون در بنچمارک AnTuTu دست پیدا می‌کند.

این گوشی که در حال حاضر آن را تنها به نام ویوو V2184 می‌شناسیم؛ از پردازنده‌ای با شماره مدل MT6983 استفاده کرده که بسیاری عقیده دارند همان مدیاتک دیمنسیتی 2000 است. این گوشی احتمالا مربوط سری به X ویوو باشد و امتیاز آن که دقیقا معادل ۱٫۰۰۲٫۲۲۰ است؛ توسط افشاگران شناخته شده‌ای چون Ice Universe و Digital Chat Station دیده شده، بنچمارک AnTuTu اما هنوز صحت این امتیاز را تایید نکرده است.

image

 

جهت مقایسه، بیشترین امتیاز فعلی کسب شده در این بنچمارک در بین گوشی‌های اندرویدی، متعلق به رد مجیک 6 با پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 است که توانسته امتیاز ۸۵۸٫۷۳۴ را به خود اختصاص دهد. در سوی دیگر، آیپد پرو‌های اپل که پردازنده M1 را به همراه دارند؛ مدتی پیش امتیازاتی بیش از ۱ میلیون را کسب کرده بودند.

همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، تیزر منتشر شده توسط مدیاتک تنها به عملکرد و عمر باتری بهتر این پردازنده اشاره می‌کنند؛ ولی با توجه به شایعات، مدیاتک این چیپست‌های ۴ نانومتری را بر روی پلتفرم‌های تولید شده توسط TSMC طراحی می‌کند. شرکت‌های کوالکام و سامسونگ اما، چیپست‌های ۴ نانومتری خود را بر پایه پلتفرم سامسونگ تولید می‌کنند.

به گفته Digital Chat Station، چیپست مدیاتک دیمنسیتی 2000 دارای یک هسته کورتکس X2 با کلاک اسپید ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A710 و چهار هسته کورتکس A510 است. در سوی دیگر، گفته می‌شود چیپست اگزینوس 2200 سامسونگ نیز کلاک اسپید ۳.۰ گیگاهرتز را برای هسته کورتکس X2 خود داشته و عکس‌های دیده شده از یک گوشی با پردازنده کوالکام اسنپدراگون 898 نیز همین کلاک اسپید را برای هسته X2 آن نشان می‌دهند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که چیپست‌های پرچمدار امسال همه از نوع کلاک اسپید هسته اصلی با یکدیگر برابر هستند.

image

البته وقتی کار به پردازنده‌های گرافیکی می‌رسد، اوضاع فرق کرده و شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی آرم مالی G710 MC10 در چیپست مدیاتک دیمنسیتی 2000، پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 در چیپست سامسونگ اگزینوس 2200 و یک مدل جدید از پردازنده گرافیکی ادرنو در چیپست اسنپدراگون 898 هستیم.

بنچمارک‌های منتشر شده در گذشته، یک گوشی ویوو را با چیپست کوالکام اسنپدراگون 898 نیز نشان می‌دادند و به نظر می‌رسد که ویوو حسابی در سفارش چیپست‌های پرچمدار نسل جدید، سنگ تمام گذاشته است.

با توجه به معرفی چیپست اسنپدراگون 898 در روز ۳۰ نوامبر (۹ آذر)، مدیاتک فرصت چندانی برای معرفی دیمنستی 2000 ندارد و با توجه به ادعا‌های این شرکت برای عرضه نخستین چیپست ۴ نانومتری به بازار، احتمالا تا یکی دو هفته آینده شاهد رونمایی رسمی از این چیپست خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)