خانهاخبار
نام برندهایی که آپدیت «تم خودکار» اندروید 12 را دریافت می‌کنند منتشر شد

نام برندهایی که آپدیت «تم خودکار» اندروید 12 را دریافت می‌کنند منتشر شد

جدیدترین سیستم‌عامل گوگل، اندروید 12 آپدیتی برای ویژگی جدید تم خودکار در راه دارد و به تازگی لیستی از برندهایی که آن را دریافت می‌کنند لو رفته است.
۱۴۰۰/۸/۲۲

ویژگی اصلی اندروید 12 توسط گوگل، بدون شک سیستم تم‌بندی خودکار است. تم خودکار به این شکل است که رنگ‌ها را از والپیپری که انتخاب کرده‌اید جدا می‌کند تا هر بار که والپیپر مذکور را تغییر می‌دهید، یک تم جدید ایجاد ‌کند.

این یک تغییر بزرگ برای کاربر در نحوه عملکرد سیستم عامل است شک و تردیدهایی هم هست که چه تعداد از سازندگان دستگاه های اندرویدی می خواهند از آن در پوسته‌های خود استفاده کنند چون همیشه تغییرات بزرگ مرتبط با رابط کاربری اندروید آن در تمام پوسته‌ها، به خصوص سنگین ترین آنها مشخص نیست. در این مورد اما به نظر می رسد خبرهای خوبی وجود دارد. با انتشار کد جدید گوگل، به نظر می رسد که تعداد زیادی از سازندگان تلفن های اندرویدی آماده هستند تا تم خودکار را در پوسته مربوطه خود بگنجانند.

image

کد جدید به لیست گوشی‌های زیر اشاره کرده است: اوپو، ریل می، وان پلاس، ویوو، شیائومی، موتورولا، نوکیا، سونی، TCL، لنوو، آیتل، تکنو، اینفینکس، شارپ، روبوالکتریک و البته، گوگل! با توجه به اینکه هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا دیگر نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل استفاده کند، گوشی‌های این برند آپدیت اندروید 12 را دریافت نمی‌کنند. آنر نیز قبلا زیر شاخه‌ای از برند هواوی بوده و تا تولید دستگا‌ه‌های جدبد خود، مانند هواوی از دریافت این نسخه محروم هستند. مطمئناً انتظار نداشتیم برخی از این اسامی را در آن لیست ببینیم اما ممکن است متوجه شده باشید که نامی از سامسونگ برده نشده است. این موضوع خیلی عجیب است چون در آخرین نسخه بتای One UI 4  سامسونگ که مبتنی بر اندروید 12 است، این شرکت یک سیستم تم مبتنی بر والپیپر اضافه کرده است. دو دلیل احتمالی وجود دارد که چرا سامسونگ وارد لیست نشده است. ممکن است این لیست کامل نباشد و در آینده به آن اضافه شود یا اینکه سامسونگ از سیستم گوگل برای رسیدن به این ویژگی استفاده نمی کند.

واقعا امیدواریم که حدس اول درست باشد و توسعه دهندگان برنامه مجبور نباشند برای انجام یک کار با دو سیستم مختلف کار کنند و در آن صورت اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد. همچنین توجه داشته باشید که سازندگان می‌توانند الگوریتم تم خودکار را برای دستگاه‌های خود تغییر دهند، بنابراین همان والپیپز مورد استفاده درگوشی پیکسل در مثلاً یک گوشی اوپو، ممکن است ظاهری متفاوت داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)