خانهاخبار
مدیرعامل مدیاتک: مدیاتک به بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در جهان تبدیل شده است

مدیرعامل مدیاتک: مدیاتک به بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در جهان تبدیل شده است

مدیاتک ادعا می‌کند با عبور از رقیب دیرینه خود یعنی کوالکام، بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در جهان شده است
۱۴۰۰/۸/۲۲

برای سال‌ها مدیاتک و کوالکام با عرضه تراشه‌های مختلف با رده‌ کاربری‌های گوناگون در تلاش برای تصاحب بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند بوده‌اند. البته باید اشاره کرد که اکثر مواقع کوالکام بود که برنده این رقابت می‌شد و سردمدار بازار تراشه‌های موبایلی بود. حالا اما مدیاتک ادعا می‌کند موفق شده است به تازگی رقیب خود یعنی کوالکام را شکست دهد و بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه موبایلی در جهان لقب بگیرد.

image

 

در این راستا، مدیر عامل این شرکت تایوانی، ریک تسای، اظهار کرده است که مدیاتک هم اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه موبایلی در جهان است و به هدف خود برای تصاحب بازار‌های بیشتر در مناطق مختلف ادامه خواهد داد. این گفته‌های مدیرعامل مدیاتک در کنفرانس سرمایه‌گذاری این شرکت که در تایوان برگزار شده است بیان شده است که نشان‌دهنده رشد قابل توجه این شرکت در سال‌های اخیر است. در واقع، شرکت مدیاتک قبلا به شدت وابسته به بازار چین و مشتریان چینی بوده است ولی حالا این شرکت توانسته است در بازار جهانی نیز جایگاه خود را پیدا کند. در این راستا، مدیرعامل مدیاتک اعلام کرد که سهم این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی آمریکای شمالی از مرز 25 درصد عبور کرده است که موفقیت این شرکت را نشان می‌دهد.

image

 

شایان ذکر است که مدیاتک موفق شده است که تقریبا به هر تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان تراشه بفروشد و حتی سری تراشه دیمنسیتی مجهز به شبکه 5G توانسته است که راه خود را به گوشی‌های هوشمند پرچمدار نیز پیدا کند. در این راستا، دلیل موفقیت مدیاتک در بازار تراشه به دلیل تولید و توسعه تراشه‌های قدرتمند مجهز به شبکه 5G است.

در نهایت باید اشاره کرد که براساس آمار و ارقام، 56 درصد از درآمد مدیاتک در سه‌ماهه سوم حاصل از بخش تراشه‌های موبایلی بوده است که نسبت به سال پیش همین زمان 72 درصد بیشتر شده است که شاید یکی از دلایل آن افزایش تقاضا برای تراشه‌های مجهز به 5G باشد. تسای همچنین اعلام کرده است که مدیاتک می‌تواند فعالیت‌های خود در زمینه تراشه‌های 5G را با بهره‌گیری از فناوری کم مصرف و معماری 4 نانومتری TSMC افزایش دهد. 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)