خانهاخبار
سونی تولید پلی استیشن 5 را به دلیل مشکل کمبود قطعات کاهش داد

سونی تولید پلی استیشن 5 را به دلیل مشکل کمبود قطعات کاهش داد

شرکت سونی همچنان با مشکل برآورده ساختن محصولات و تراشه‌های سخت‌افزاری مختلف مواجه است و تا اواسط سال آینده تولید پلی استیشن 5 را کاهش داده است.
۱۴۰۰/۸/۲۲

پاندمی ویروس کووید 19 زنجیره‌های تامین منابع را در بیشتر صنایع مختل کرده است، اما برخی از آن‌ها بیشتر از سایرین تاثیرش را احساس می‌کنند. در آخرین مشکلی که این موضوع ایجاد کرده، به نظر می‌رسد که تولید پلی استیشن 5 سونی دوباره کاهش می‌یابد. پیدا کردن این کنسول از زمان عرضه آن در سال گذشته تا کنون بسیار سخت بوده است و اکنون وبسایت بلومبرگ گزارش داده که این شرکت ژاپنی تولید PS5 را برای این سال مالی به دلیل محدودیت های قطعات و تدارکات و حمل ونقل کاهش داده است. شرکت AMD که وظیفه طراحی و ساخت تراشه‌های مربوط به پردازنده و کارت گرافیک کنسول محبوب پلی استیشن 5 را برعهده داشته، اعلام کرده است که طبق پیش‌بینی‌های این شرکت، تولید و عرضه این کنسول تا اواسط سال 2021 همچنان با کمبود و محدودیت مواجه خواهد بود.

image

روند تولید تراشه‌های سخت‌افزاری تا شش ماه نخست سال 2021 همچنان با محدودیت‌هایی همراه بود و این موضوع در نهایت منجر به کاهش تولید و کمبود کنسول پلی استیشن 5 در بازار شد که تا ۶ ماهه دوم سال نیز کشیده شده است. طبق ادعای بلومبرگ، سونی قبلا پیش بینی تولید 16 میلیون دستگاه را تا پایان ماه مارس داشت اما اکنون این رقم به حدود 15 میلیون دستگاه کاهش یافته است.

اما ریشه این مشکل از کجاست؟ به گفته سونی، میزان تقاضا از سوی مشتریان بیش از حد انتظارات و پیش‌بینی‌های انجام شده بوده است و در نتیجه با چالش‌هایی در زمینه برآورده ساختن محصولات و تراشه‌های سخت‌افزاری مختلف مواجه شده‌اند. امسال اکثر تولید کنندگان بزرگ محصولات الکترونیکی مثل اپل و سامسونگ نیز با کمبود تراشه و کاهش یا تاخیر در تولید محصولات خود روبرو بوده‌اند. مشکلات سونی نیز ناشی از عرضه نابرابر واکسن در کشورهای در حال توسعه‌ای است که مرکز تولید محصولات این شرکت هستند و همین منجر به عرضه غیرقابل پیش بینی تراشه‌ها و سایر قطعات می‌شود. این موضوع روی سازندگان بازی نیز تأثیر می‌گذارد زیرا طرفداران PS5 به دلیل محدودیت بازی‌های کنسول، به نسخه‌های کامپیوتری  بازی‌ها روی می‌آورند.

شرکای سازنده سونی انتظار دارند تولید پلی استیشن 5 تا سال 2022 محدود باقی بماند و رسیدن به هدف فروش 22.6 میلیون در سال مالی آینده با تولید کنسول‌های کافی یک چالش خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)