خانهاخبار
تیم کوک تایید کرد؛ من هم رمزارز دارم!

تیم کوک تایید کرد؛ من هم رمزارز دارم!

تیم کوک، مدیرعامل اپل در جریان کنفرانس دیل بوک (DealBook) نیویورک تایمز اعلام کرد که در سبد سرمایه‌گذاری خود رمز ارز دارد.
۱۴۰۰/۸/۲۱

تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل اپل، گفته است شخصاً مقداری ارز دیجیتال دارد و برای مدتی به این حوزه علاقه‌مند بوده است. او می‌گوید اپل رشد فناوری ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند، اما فعلاً برنامه‌ای برای ورود به این حوزه ندارد.

به گزارش کوین دسک، کوک در جریان کنفرانس دیل بوک در پاسخ به سوال اندرو راس سورکین در رابطه با اینکه وی بیت کوین و یا اتریوم دارد اظهار داشت:

ارز دیجیتال دارم و فکر می‌کنم داشتن آن برای تنوع‌بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری‌ام، منطقی باشد. به هر حال به هیچ کس توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری نمی‌کنم.

تیم کوک گفته است مدتی به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند بوده و پیش‌تر درباره آنها تحقیق کرده است. او علاقه‌اش را نظر شخصی‌اش می‌داند و شایعات مربوط به پذیرش ارز دیجیتال به‌عنوان یک روش پرداختی برای خرید محصولات اپل و نیز احتمال خرید ارز دیجیتال از سوی صندوق سرمایه‌گذاری شرکت اپل را رد کرده است.

کوک در ادامه گفت:

با پول اپل روی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نمی‌کنم، نه به این دلیل که پول خودم نیست، بلکه به این خاطر که تصور نمی‌کنم مردم برای سرمایه‌گذاری [غیرمستقیم] در ارز دیجیتال بخواهند سهام اپل را خریداری کنند.

اپل در حال حاضر هیچ محصول یا سرویسی در ارتباط با ارزهای دیجیتال ندارد. این شرکت اجازه داده است که اپلیکیشن‌های کیف پول ارز دیجیتال در اپ استور قرار گیرند، اما عرضه اپلیکیشن‌های مربوط به استخراج را ممنوع کرده است. البته آگهی شغلی این شرکت در اوایل سال جاری نشان داد که دپارتمان پرداختی اپل به دنبال فردی با دانش کریپتو برای رهبری همکاری‌های مختلف است.

image

 

صحبت‌های مدیرعامل اپل جرقه‌ای برای بحث در توییتر بود. مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی از جمله افرادی بود که به این موضوع پرداخت و در توییتی نوشت:

اگر اپل بخواهد پشتیبانی از بیت کوین را به آیفون اضافه کرده و خزانه خود را به استاندارد بیت کوین تبدیل کند، حداقل یک تریلیون دلار برای سهامدارانش ارزش خواهد داشت.

اگر قرار باشد اپل محصولات یا خدماتی در زمینه ارز دیجیتال معرفی کند، احتمالاً سال‌ها با آن فاصله داریم. یکی از مدیران اپل پی در سال ۲۰۱۹ گفته بود که این شرکت «پتانسیلی بلندمدت» را در ارزهای دیجیتال دیده است.

به‌گفته تیم کوک، اپل فناوری ارز دیجیتال را دنبال می‌کند؛ اما «این بدان معنا نیست که برنامه‌‌های فوری برای این کار دارد.»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)