خانهاخبار
اپل استفاده از چیپست‌های ۳ نانومتری را در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد

اپل استفاده از چیپست‌های ۳ نانومتری را در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد

به تازگی گزارشاتی منتشر شده که ادعا می‌کنند شرکت اپل در سال ۲۰۲۳ از چیپست‌های ۳ نانومتری در گوشی‌های آیفون و کامپیوتر‌های مک خود استفاده خواهد کرد.
۱۴۰۰/۸/۱۸

اخیرا گزارشاتی منتشر شده‌اند که خبر از برنامه اپل در زمینه چیپست‌ها در سال ۲۰۲۳ می‌دهند. گفته می‌شود که شرکت اپل در سال ۲۰۲۳ در کامپیوتر‌های مک و گوشی‌های آیفون خود از چیپست‌های با لیتوگرافی ۳ نانومتری استفاده خواهد کرد. نام کدی این چیپست‌های نسل سومی، Ibiza، Lobos و Palma بوده و قرار است مدل‌هایی تغییر یافته از چیپست‌های M1، M1‌ پرو و M1 مکس باشند.

image

 

اپل قصد دارد تا در سال پیش رو، به استفاده از چیپست‌های ۵ نانومتری ادامه دهد؛ البته طراحی آنها تغییراتی جزئی نیز کرده است. انتظار می‌رود که این شرکت همچنین در سال آینده از یک نسخه دوگانه از پردازنده M1 مکس برای مک پرو رونمایی کند.

قدرتمندترین چیپست فعلی اپل، M1 مکس بوده که روی یک دای (بورد) ساخته شده است؛ در صورت معرفی چیپست دوگانه M1 مکس، این محصول احتمالا از ۴۰ هسته پردازنده پشتیبانی کرده و در مک پرو ۲۰۲۲ قرار خواهد گرفت.

این گزارش همچنین ادعا می‌کند که سیاست اپل برای آیفون نیز همانند مک بوده و قرار است در سال ۲۰۲۲ شاهد چیپست‌های بهبود یافته ۵ نانومتری باشیم و در سال ۲۰۲۳، استفاده از چیپست‌های ساخته شده با لیتوگرافی ۳ نانومتری آغاز می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)