خانهاخبار
علت مشکل اسکنر اثر انگشت پیکسل 6

علت مشکل اسکنر اثر انگشت پیکسل 6

به دنبال شکایت بسیاری از کاربران از اسکنر انگشت پرچمداران جدید گوگل یعنی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، گوگل می گوید «الگوریتم‌های امنیتی پیشرفته» ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در اسکنر شود.
۱۴۰۰/۸/۱۷

خیلی‌ها از گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل یعنی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به عنوان بهترین سری گوشی‌های اندرویدی یاد می‌کنند و نکته‌های مثبت زیادی برای تحسین کردن این دو گوشی وجود دارد، اما اسکنر اثر انگشت آنها جزو این موارد نیست. از زمان عرضه پیکسل 6 در ماه اکتبر، کاربران زیادی از اسکنر اثر انگشت کند و نا امید کننده آن و باز کردن قفل گوشی ب سختی شکایت داشته‌اند. گوگل سرانجام به این شکایات پاسخ داده است و سعی کرده توضیحی ارائه کند اما آیا عملا هیچ راه حلی وجود دارد؟

این مشکل زمانی ظاهر می‌شود که آیکون اثر انگشت در گوشی‌هایشان هنگام فعال بودن حالت always on display ناپدید می‌شود. این مشکل فقط زمانی که نمایشگر را روشن می‌کنید برطرف می‌شود. اگر سرعت اجرای انیمیشن را در قسمت Developer options تغییر دهید، آیکون اسکنر اثرانگشت با مشکل روبه‌رو خواهد شد و اصطلاحا می‌شکند. گوگل در پاسخی در توییتر گفته است که این مشکل مربوط به «الگوریتم‌های امنیتی پیشرفته» اسکنر اثر انگشت پیکسل 6 است واین اقدامات امنیتی می‌تواند باعث شود اثر انگشت شما دیرتر تأیید شود یا نیاز به تماس مستقیم بیشتری با حسگر داشته باشد. در ادامه هم لینکی به صفحه پشتیبانی گوگل داده است که به جز این که پیشنهاد می‌کند که  انگشتانتان را تمیز کنید و یا از همان انگشتی که در تلفن ثبت کرده‌اید استفاده ‌کنید، واقعاً کمک چندانی نمی‌کند.

image

نظرات سایر کاربران نشان می‌دهد که ممکن است این یک مشکل سخت افزاری باشد. پیکسل 6 از اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش به جای اسکنر اولتراسونیک سریع مانند سامسونگ گلکسی اس 21 استفاده می‌کند که برخی معتقدند دلیل عملکرد ضعیف این سنسور هم همین است. اما در همین حین کاربران گوشی‌های وان پلاس گزارش داده‌اند که اسکنر اثر انگشت نوری در تلفن‌های آنها به خوبی کار می کند. این به این معنی است که احتمالاً این یک مشکل نرم افزاری خاص پیکسل 6 است. اگرچه که این مشکل  با دستکاری تنظیمات گوشی این مشکل ظاهر می‌شود و با برگرداندن تنظیمات سرعت انیمیشن، به سرعت پیش‌فرض آن یعنی  1x حل می‌شود. این مشکل بر روی گوشی کاربرانی که منوی Developer options را در اندروید ۱۲ فعال نکرده‌اند تأثیر نمی‌گذارد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد راه حل روشنی برای حل مشکل اسکنر اثر انگشت ظریف پیکسل 6 وجود ندارد و پاسخ گوگل کمی مبهم است. باید دید آیا گوگل می‌تواند این مشکل را در یک به روز رسانی نرم افزاری برطرف کند یا اینکه سیستم امنیتی به اصطلاح پیشرفته اسکنر، واقعاً یک مشکل جدی است.

تنها راه بی‌دردسر برای قفل گذاری گوشی‌های پیکسل گوگل در حال حاضر تایپ کردن پین کد است مگر اینکه بخواهید صبر خودتان را در تلاش برای اسکن اثر انگشت بارها و بارها آزمایش کنید. گوگل هنوز تصمیم نگرفته که بازگشایی با چهره را به گوشی‌هایش برگرداند هرچند آن هم نقص‌های امنیتی خاص خود را خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)