خانهاخبار
واتس‌اپ رسما قابلیت لینک کردن دستگاه‌های مختلف بدون نیاز به گوشی هوشمند آنلاین را عرضه کرد

واتس‌اپ رسما قابلیت لینک کردن دستگاه‌های مختلف بدون نیاز به گوشی هوشمند آنلاین را عرضه کرد

سرانجام واتس‌اپ یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های نسخه جدید پیام‌رسان خود را عرضه کرد.
۱۴۰۰/۸/۱۵

برای ماه‌ها بود که واتساپ در حال آزمایش و کار روی قابلیتی بود که به کاربران اجازه می‌داد بدون نیاز به آنلاین بودن گوشی هوشمند که واتس‌اپ روی آن نصب بود اکانت خود را به دستگاه‌های ثانویه مانند پی‌سی و لپتاپ اضافه و به ارسال و دریافت پیام بپردازند. حالا واتس‌اپ این قابلیت را به طور رسمی برای همه کاربران iOS و اندروید در اخرین بروزرسانی این پیام‌رسان عرضه کرده است.

image

تا قبل از فعال شدن این ویژگی کاربردی، کاربران مجبور بودند تا برای استفاده از نسخه وب واتس‌اپ یا نسخه پی‌سی آن برای ارسال پیام حتما از متصل بودن گوشی هوشمند خود به اینترنت اطمینان حاصل کنند. اکنون با اضافه شدن این قابلیت قطعا تجربه کاربری واتس‌اپ در دستگاه‌های ثانویه بهبود خواهد داشت. البته باید اشاره کرد که این قابلیت هنوز کاملا پایدار نشده است و به اصطلاح تنها نسخه بتا آن منتشر شده است.

به علاوه، زمانی که کاربر این قابلیت را در گوشی هوشمند خود فعال می‌کند، از تمامی دستگاه‌هایی که قبلا با آن همگام شده بود خارج می‌شود و نیاز است تا مراحل همگام‌سازی از دوباره انجام شود که دقیقا به روال سابق است. برای فعال سازی این قابلیت تنها کاربر باید وارد بخش Linked Devices شود و در سپس وارد بخش Multi-Device Beta شود و روی بخش Join Beta ضربه بزند تا قابلیت فعال شود. شایان ذکر است که همچنان تماس‌ها و پیام‌های رد و بدل شده بین کاربران به صورت رمزنگاری دوطرفه خواهد بود. 

پس از متصل شدن دستگاه‌های ثانویه به این قابلیت، کاربران می‌توانند تا دو هفته یا 14 روز بدن نیاز به گوشی هوشمند آنلاین خود از واتس‌اپ استفاده نمایند. این قابلیت زمانی کاربرد دارد که گوشی هوشمند کاربر گم می‌شود ولی کاربر همچنان نیاز دارد تا از واتس‌اپ برای برقراری ارتباط با سایر همکاران و دوستان بهره ببرد. یا اگر گوشی هوشمند کاربر باتری تمام کند به لطف این قابلیت کاربر همچنان می‌تواند از واتس‌اپ لپتاپ خود استفاده کند.

متأسفانه باید اشاره کرد که در نسخه iOS این قابلیت محدودیت‌هایی وجود دارد از قبیل اینکه کاربر نمی‌تواند پیام‌های ارسال و یا دریافت شده در واتس‌اپ وب یا پی‌سی خود را پاک نماید. محدودیت دیگر این است که کاربر همچنان نمی‌تواند تبلت و یا گوشی هوشمند دیگری را به واتس‌اپ گوشی هوشمند اصلی خود سینک کند.

در نهایت باید اشاره کرد که کاربران برای فعال سازی این قابلیت باید حتما نسخه واتس‌اپ خود را بروز نمایند و سپس عضو نسخه بتا این قابلیت شوند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کیان

۱۴۰۰/۸/۱۷
خسته نباشه واقعا / همه مخصوصا تلگرام اونقد مسخرش کردن واتساب رو تا بالاخره بفکر افتاد آخه کدوم آدم عاقلی وقتی بخواد از نسخه پی سی استفاده بکنه میاد گوشی رو آنلاین میزاره خب اگ میتونست یا میخواست گوشیشو آنلاین بزاره با همون گوشیش میرفت واتساب دیگ بعدم فک کنم تنها کاربرای واتساب ما ایرانیا باشیم چون بقیه چیزامون همه فیلتره وگرنه توی دنیا دیگه شبکه های اجتماعی خیلی باحالترو گسترده از این دوتا اصلیها شدن