خانهاخبار
موتورولا از گوشی مقرون به صرفه موتو E30 رونمایی کرد

موتورولا از گوشی مقرون به صرفه موتو E30 رونمایی کرد

شرکت موتورلا به تازگی از گوشی مقرون به صرفه خود رونمایی کرده که موتو E30 نام داشته و با سیستم عامل اندروید 11 Go Edition روانه بازار خواهد شد.
۱۴۰۰/۸/۱۵

شرکت موتورولا در حال تکمیل سری گوشی‌های اقتصادی E خود بوده و پس از عرضه گوشی‌های موتو E20 و E40، حالا از مدل جدیدی به نام موتو E30 رونمایی کرده است. سخت افزار این گوشی تقریبا مشابه موتو E40 بوده ولی تفاوت‌هایی نیز بین آنها وجود دارد.

 

این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 11 نسخه Go Edition عرضه شده و مانند گوشی موتو E20، ۲ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی را نیز به همراه دارد. موتورولا موتو E30 به همراه پردازنده یونیساک T700 روانه بازار شده و نمایشگر ۶.۵ اینچی آن، از نوع IPS LCD است؛ رزولوشن این نمایشگر 720p+ بوده و نرخ نوسازی آن نیز ۹۰ هرتز است.

image

 

دوربین این گوشی نیز نسبت به رده قیمتی آن قدرتمند به حساب می‌آید. دوربین اصلی موتو E30 رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی را داشته و میزان گشودگی آن، f/1.8 است؛ شاید این دوربین در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار یا میان رده حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما هیچ گوشی اندروید Go Edition دیگری چنین دوربینی را به همراه ندارد. این دوربین توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن فول اچ دی و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز دوربین اصلی موتو E30 را همراهی می‌کنند. این گوشی از نمایشگر پانچ هول یا حفره دار استفاده کرده که یک دوربین سلفی با رزولوشن ۸ مگاپیکسل را در بالای خود جا داده است.

image

 

باتری این گوشی ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر را داشته و به گفته موتورولا، عمر آن به بیش از ۴۰ ساعت می‌رسد؛ سرعت شارژ این گوشی اما نا امید کننده بوده و تنها محدود به ۱۰ وات است. سنسور اثر انگشت این گوشی در پشت آن قرار گرفته و جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز در پایین آن دیده می‌شود. بدنه این گوشی از جنس پلاستیک بوده و وزن آن ۱۹۸ گرم است؛ این گوشی گواهی IP52 را جهت مقاومت نسبی در برابر آب دریافت کرده است.

نقاط ضعف اصلی موتو E30 نسبت به E40، داشتن ۲ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بوده که با توجه به استانداردهای امروزی کافی نیست. البته این گوشی از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی کرده حداقل مسئله کمبود حافظه داخلی آن قابل حل است؛ موتو E30 به صورت همزمان از دو سیم کارت نانو و کارت حافظه microSD پشتیبانی کرده و نیازی به انتخاب بین سیم کارت دوم یا کارت حافظه نیست.

image

 

این گوشی از نسل چهارم اینترنت همراه یا 4G پشتیبانی کرده و متاسفانه فاقد قابلیت اتصال به 5G است. پشتیبانی از وای فای با استاندارد‌های b/g و بلوتوث نسخه 5.0 نیز در آن دیده می‌شود.

 

قیمت این گوشی در سایت رسمی موتورولا دیده نمی‌شود، اما فروشگاه Aldi در بلژیک آن را به قیمت ۱۰۰ یورو به فروش می‌رساند که البته در حال حاضر آن را موجود ندارد. نکته جالب این است که گوشی موتو E20 که نسبت به این گوشی ضعیف‌تر بوده نیز با قیمت ۱۰۰ یورو به فروش می‌رسد؛ بنابراین احتمالا قیمت دیده شده از E30 شامل تخفیف خاصی شده است. گوشی موتو E40 نیز با قیمت ۱۴۰ یورو فروخته می‌شود، به همین دلیل احتمالا قیمت موتو E30 معادل حدود ۱۲۰ یورو خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)