خانهاخبار
دستگاه‌های سال آینده شرکت اپل، فاقد چیپست‌های ۳ نانومتری خواهند بود

دستگاه‌های سال آینده شرکت اپل، فاقد چیپست‌های ۳ نانومتری خواهند بود

با وجودی که بسیاری عقیده داشتند دستگاه‌های معرفی شده در سال آینده توسط اپل، چیپست‌های ۳ نانومتری را به همراه خواهند داشت؛ با توجه به گزارشی جدید به نظر می‌رسد که این امر به وقوع نخواهد پیوست.
۱۴۰۰/۸/۱۲

بسیاری از تحلیل‌گران عقیده داشتند که محصولات معرفی شده توسط شرکت اپل در سال ۲۰۲۲، چیپست‌های ۳ نانومتری جدیدی را به همراه خواهند داشت؛ اما به گفته گزارشی جدید، احتمال وقوع این امر به طور جدی کاهش یافته است. شرکت TSMC که وظیفه ساخت چیپست‌های اپل را به عهده دارد؛ به مشکلاتی برخورده که احتمالا پروسه تولید چیپست‌های ۳ نانومتری برای استفاده در محصولات سال آینده را به تاخیر می‌اندازد.

image

به عقیده مهندسینی که در این امر تخصص دارند؛ چیپست‌های ۳ نانومتری جدید برای سری آیفون 14 آماده نخواهند شد، اما همچنان انتظار می‌رود که TSMC پیش از رقیبان خود به تولید چیپستی با این لیتوگرافی دست بزند.

image

در صورتی که چیپست‌های Bionic‌ سال آینده اپل معماری جدیدی را به همراه نداشته باشند، احتمالا شاهد افزایش قدرت چندانی در آنها نخواهیم بود؛ زیرا دیگر خبری از مزایای کاهش مصرف انرژی چیپستی با لیتوگرافی کوچک‌تر نیست و افزایش چشمگیر قدرت، موجب اعمال فشار بیش از حد روی باتری دستگاه و کاهش محسوس عمر آن خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)