خانهاخبار
اپل در حال کار روی قابلیت تشخیص تصادفات رانندگی برای نسل بعدی اپل واچ است

اپل در حال کار روی قابلیت تشخیص تصادفات رانندگی برای نسل بعدی اپل واچ است

شرکت اپل در حال گزارش قابلیت‌های اورژانسی-محور اپل واچ بوده و گفته می‌شود که قصد قرار دادن قابلیت تشخیص تصادفات رانندگی را در نسل بعدی این ساعت هوشمند دارد.
۱۴۰۰/۸/۱۱

شرکت اپل در نسل چهارم ساعت هوشمند اپل واچ، از قابلیت تشخیص زمین خوردن کاربر رونمایی کرد؛ در این تکنولوژی، ساعت از سنسور سرعت خود استفاده کرده تا به زمین افتادن کاربر را تشخیص دهد و در صورت آسیب دیدگی جدی، امکان تماس با یکی از مخاطبین از پیش تعیین شده یا آمبولانس وجود دارد. حالا به گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال، شرکت اپل در حال کار روی تکنولوژی مشابهی جهت استفاده در هنگام تصادفات رانندگی است.

image

 

به نظر می‌رسد که چالش برانگیزترین قسمت کار، نحوه تشخیص وقوع تصادف است. گفته می‌شود که این شرکت در سال گذشته در حال جمع آوری اطلاعات از ساعت‌های خود بوده و توانسته حدود ۱۰ میلیون تصادف احتمالی را تشخیص دهد که ۵۰٫۰۰۰ عدد از آنها، با تماس با پلیس یا سایر سرویس‌های اورژانسی همراه بوده است.

شرکت گوگل نیز در چند سال گذشته حرکت مشابهی را با اپلیکیشن Personal Safety برای گوشی‌های پیکسل خود انجام داد. این اپلیکیشن با در نظر گرفتن موقعیت کاربر و اطلاعات دریافتی از سنسور‌های حرکتی و میکروفون‌های گوشی، قابلیت تشخصی تصادفات رانندگی را دارد.

به احتمال زیاد، شاهد معرفی این قابلیت در نسل بعدی ساعت هوشمند اپل واچ هستیم که قرار است در سال ۲۰۲۲ معرفی شود. به عقیده وال استریت ژورنال، اپل قصد دارد تا هر چه زودتر این قابلیت را بر روی ساعت‌های هوشمند خود قرار دهد، ولی با توجه به عدم معرفی رسمی آن توسط این شرکت؛ احتمال به تعویق افتادن برنامه‌های اپل برای عرضه آن نیز وجود دارد.

image

البته بد نیست بدانید که سرویس تشخیص تصادفات گوگل، تنها در برخی کشور‌ها قابل دسترس است و در صورت قرار گرفتن چنین قابلیتی روی اپل واچ، ممکن است در کشور ما امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد. درباره این تکنولوژی چه می‌اندیشید؟ آیا ساعت‌های هوشمند می‌توانند با چنین قابلیت‌هایی به حفظ جان انسان‌ها کمک کنند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)