خانهاخبار
اپل فروش آیمک 21 اینچی با پردازنده اینتل را متوقف کرد

اپل فروش آیمک 21 اینچی با پردازنده اینتل را متوقف کرد

بعد از کنفرانس Unleashed، اپل توقف تولید آی مک‌های اینتل را با آی مک 21.5 اینچی آغاز کرده و تصمیم به انتقال کامل از اینتل به M1 طی دو سال آینده گرفته است.
۱۴۰۰/۸/۱۰

اپل هفته گذشته بی سر و صدا آیمک 21 اینچی مجهز به اینتل را از فروشگاه های خود حذف کرد و به طور زسمی اعلام کرد که این دستگاه در فروشگاه‌های آنلاین یا خرده‌فروشی‌های اپل ارائه نخواهد شد و فقط از طریق فروشندگان شخص ثالث قابل دسترسی است. سال گذشته اپل از تراشه اختصاصی خود یعنی M1 رونمایی کرد. این  پردازنده جدید اپل موجب افزایش ۸۵ درصدی سرعت عملکرد این دستگاه‌ها شده که در مقایسه با نسل پیشین و تراشه اینتل، سرعت و دقت بیشتری برای انجام کارها به ارمغان آورده است. بنابراین انتظار میرفت که کم کم شاهد حذف پردازنده اینتل از دستگاه‌های اپل باشیم. توقف تولید آیمک 21.5 اینچی بر مبنای قطعات اینتل نیز بخشی از این برنامه اپل است. با توقف عرضه این دسکتاپ 1099 دلاری،  تنها دو آیمک 24 اینچی با تراشه M1 و گزینه 27 اینچی مبتنی بر اینتل باقی مانده اند. این امر موجب می شود تا کاربران در شرایط کنونی دست به انتخاب مدل‌های آیمک ۲۴ و ۲۷ اینچی بزنند.

image

 

شایعات حاکی از آن است که یک آیمک مینی جدید 21 اینچی در راه است که در نیمه اول سال 2022 با تراشه های M1 Pro و M1 Max وارد بازار خواهد شد. دسکتاپ جدید آیمک پرو نام خواهد داشت و دارای صفحه نمایش مینی LED با پشتیبانی از ProMotion است که امکان نرخ به روز رسانی تا 120 هرتز را ممکن می‌کند. این ترکیب را در مک بوک پرو جدید با پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max دیده‌ایم و دور از ذهن نیست که این فناوری به خط تولید آیمک هم راه پیدا کند. مدل پایه دارای 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

طراحی آیمک جدید 21 اینچی مشابه آیمک 24 اینچی فعلی خواهد بود. مزیت دیگر این آیمک مجهز بودن به  پورت‌های HDMI و کارت SD و همچنین USB-C و کابل اترنت خواهد بود. وجود Face ID هنوز تایید نشده است و گفته می‌شود که هنوز در حال آزمایش است. این دستگاه بیش از 2000 دلار هزینه دارد، بنابراین اگر به فکر خریدن این آیمک هستید بهتر است از الان پس انداز کنید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)