خانهاخبار
توسعه نسل دوم تراشه تنسور برای پیکسل 7 آغاز شده است

توسعه نسل دوم تراشه تنسور برای پیکسل 7 آغاز شده است

امسال برای اولین بار شاهد استفاده از نسل اول تراشه اختصاصی گوگل در سری گوش‌های پیکسل 6 بودیم و حالا به نظر می‌رسد گوگل به دنبال توسعه نسل دوم تراشه تنسور در پیکسل 7 است.
۱۴۰۰/۸/۹

گوگل به تازگی سری پیکسل 6 خود را با تراشه اختصاصی تنسور روانه بازار کرده است و با استفاده از نسل اول این تراشه‌، خودکفایی خود را در ساخت چیپست اختصاصی اعلام کرده است. به نظر می‌رسد این‌بار گوگل مشغول توسعه نسل دوم تراشه تنسور برای استفاده در سری پیکسل ۷ است. وبسایت 9to5Google در میان کدهای منبع خانواده پیکسل 6 اطلاعات جدیدی پیدا کرده است که ظاهرا به نسل بعدی تراشه‌های تنسور گوگل اشاره دارد و با نام رمز Cloudripper دیده می‌شود.

براساس این اطلاعات، Cloudripper در واقع نام چیپست یا نام پیکسل 7 سال آینده نیست، بلکه مربوط به برد پایه یا برد در حال توسعه می‌شود که میان این دستگاه‌ها مشترک است. این نسل از این تراشه در بین پرچمداران اندرویدی دیده می‌شود و دارای شماره مدل «GS10 » است. بنابراین  Cloudripper با نسل دوم تراشه تنسور گوگل با شماره مدل «GS201» در ارتباط است.

image

یش از این، اسم رمز پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به طور مشترک Slider بود. از آن جایی که اسم رمز Cloudripper در اپلیکیشن‌های مرتبط گوگل پیکسل مشاهده شده است، دور از ذهن نیست که که گوگل در حال توسعه نسل دوم Tensor باشد. از این گذشته، بعید است تلاش‌های تحقیق و توسعه شرکت گوگل برای تولید اختصاصی تراشه بعد از تراشه‌های سری A اپل و اگزینوس سامسونگ، تنها با یک تراشه به پایان برسد. با توجه به اینکه نسل اول Tensor عملکرد بسیار خوبی ارائه کرده، ممکن است این  شروع یک خط تولید طولانی مدت باشد.

آنچه این پردازنده را از سایر تراشه‌‌های گوشی‌های پرچم‌دار متمایز می‌کند، عملکرد هوش مصنوعی آن است و همچنین هسته امنیتی جدیدی که با نام تایتان M2 در این چیپست استفاده شده است. این هسته امنیتی باعث می‌شود گوشی‌های پیکسل بیشترین حد امنیت سخت‌افزاری را در بین گوشی‌های موجود داشته باشند. با این حال، جزئیات دیگری در مورد چیپست جدید گوگل، قابلیت‌ها و پیشرفت‌هایش تاکنون فاش نشده است. انتظار می‌رود نسل دوم پردازنده‌ی تنسور عملکرد سریع‌تر و حتی قابلیت‌های هوش مصنوعی چشمگیرتری را نسبت به نسل قبلی ارائه دهد و شاهد استفاده از هسته‌های پردازشی و گرافیکی جدید باشیم . ازآنجایی که نزدیک به یک سال تا معرفی این تراشه فاصله داریم منتظر خبرهای جدید درباره آن هستیم. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)