خانهاخبار
نیکون Z9 معرفی شد

نیکون Z9 معرفی شد

نیکون در جدیدترین اقدامش از Z9، جدیدترین دوربین خود با موتور پردازش تصویر EXPEED 7، سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و بدون شاتر مکانیکی رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۸/۸

نیکون به‌تازگی Z9 را رونمایی کرده است در هسته‌ی این دوربین سنسوری ۴۵.۷ مگاپیکسلی از نوع  stacked CMOS که توسط خود نیکون توسعه پیدا کرده است، قرار دارد. در کنار این سنسور، پردازنده‌ی جدید EXPEED 7 که قوی‌ترین پردازنده‌ی نیکون تا به امروز است وجود دارد. سرعت پردازشی EXPPED 7 نسبت به پردازنده‌ی قبلی در دوربین نیکون Z7 II، ده بار بیشتر شده است. ترکیب یک سنسور stacked و این پردازنده امکان دستیابی به سرعت‌های بالا چه در گرفتن عکس و چه در تشخیص سوژه و فوکوس را امکان‌پذیر کرده‌است. شاید جالب باشد که بدانید نیکون برای اولین بار از لایه‌اندود کردن دوگانه‌ی فیلتر اپتیکی جلوی سنسور استفاده کرده است. این پوشش‌ها شامل electro-conductive و فلورین هستند و سنسور را به هنگام تعویض لنز در برابر ذرات ناخواسته محافظت می‌کنند.

image

نیکون برای رسیدن به سرعت و دقت بالای تشخیص و ردیابی سوژه از تکنولوژی یادگیری عمیق و البته 3D-tracking معروف خود استفاده کرده است. تشخیص سوژه در این دوربین به ۹ مورد رسیده است : انسان، حیوانات خانگی، پرندگان، هواپیما، قطار، ماشین، موتورسیکلت و دوچرخه. زمانی که در حالت Auto-Area AF باشید به محض شناسایی یکی از این سوژه‌ها فوکوس به صورت خودکار انجام می‌شود.

مورد بعدی بهبود فوکوس برروی چشم است. حالا اگر چشم‌ها کوچک‌تر باشند یا در فاصله‌ی دورتری قرار داشته‌باشند تشخیص داده می‌شوند. شما می‌توانید به دلخواه رنگ نقطه‌ی فوکوس رو هم به سبز تغییر دهید که به محض فوکوس برروی چشم نقطه‌ی فوکوس سبز شود و عکس را بگیرید.

سیستم فوکوس 3D-Tracking هم برای بار اول به بدون‌آینه‌ای از نیکون آمده است. به این ترتیب ردیابی سوژه‌های بسیار سریع مثل ماشین مسابقه راحت‌تر انجام خواهدشد. نیکون Z9 سه ناحیه‌ی فوکوس جدید با بازه‌های متفاوتی از لحاظ سایز هم پیشنهاد می‌دهد، نواحی کوچک، متوسط و بزرگ.

سیستم فوکوس خودکار Z9 قادر به انجام محاسبات سریع و دقیق با حداکثر سرعت ۱۲۰ چرخه در ثانیه حتی در زمان عکاسی متوالی است.

image

 

نیکون Z9 حالا سریع‌ترین سرعت اسکن تصویر را دارد. این باعث می‌شود Z9 کمترین خطای رولینگ شاتر را داشته‌باشد. میزانی که برابر با شاترهای مکانیکی است. به این ترتیب عکاسی از سوژه‌های سریع یا حرکت دوربین با کمترین خطا همراه است. نیکون مدعی است به راحتی می‌توانید با سرعت ۱/۳۲۰۰۰ ثانیه از حرکت چوب گلف عکاسی کنید و البته بی‌صدا هم باشید. سرعت سینک شاتر با فلاش همچنان ۱/۲۵۰ ثانیه است البته می‌توانید با سرعت ۱/۸۰۰۰ ثانیه در حالت HSS با فلاش عکاسی کنید.

سیستم Z9 قادر به ثبت تصویر با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه با فرمت RAW است. هنگامی که فرمت دوربین به JPEG تغییر می‌کند، سیستم می‌تواند به ۳۰ فریم بر ثانیه برسد. نکته جذاب این است که دوربین جدید نیکون حالت فوق سریعی دارد که در صورت فعال بودن توانایی ثبت تصویر با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه را دارد. نیکون ادعا می‌کند که این دوربین قادر است حرکت را سریع‌تر از آنچه چشم انسان می‌بیند، ثبت کند.

علاوه بر افزایش سرعت، اکنون فایل‌های RAW با کارایی بالا در سیستم Z9 ارائه می‌شوند. این فرمت جدید که در سیستم دوربین نیکون وجود دارد، تمام جزئیات یک فایل RAW غیرفشرده معمولی را حفظ کرده اما اندازه آن را تقریباً یک‌سوم کوچک‌تر می‌کند.

در بخش فیلمبرداری هم نیکون قدرتمند ظاهر شده است. پشتیبانی از فریم‌ریت‌ها و رزولوشن‌های مختلف با قابلیت ضبط در خود دوربین مانند 8K UHD 24p/30p و 4K UHD 24p/30p/60p/120p.

امکان ضبط بدون‌وقفه‌ به مدت ۲ ساعت در رزولوشن 8K UHD 30p هم از دستاوردهای جالب توجه است. برای دستیابی به latitude بالا برای تصحیح رنگ، پروفایل‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. N-Log ده بیتی و HLG و البته پروفایل رنگی.Flat  کدک‌های مختلفی شامل H.265 (HEVC) ، ProRes 422 HQ ،  H.264/MPEG-4 AVC وجود دارد.

image

نیکون می‌گوید سیستم تثبیت‌کننده تصویر Vibration Reduction با یک Synchro VR جدید بهبود یافته همراه است که اجازه می‌دهد لرزش بیشتری گرفته شده و تصویر بهتر باشد. همچنین این دوربین دارای یک قفل ایمنی VR برای محافظت از سنسور در برابر آسیب ناشی از «حرکت ناخواسته» هنگام خاموشی و جابه‌جایی است.

پردازنده جدید EXPEED 7 قدرتمندترین موتور پردازش نیکون تا به امروز است که سرعتی تقریباً ۱۰ برابر سریع‌تر از Z7 II دارد. این تراشه با حسگری که نیکون ادعا می‌کند دارای سریع‌ترین سرعت اسکن تصویر در جهان است، همراه شده و عملکرد بی‌نظیری ارائه می‌دهد. به گفته این شرکت، حتی زمانی که با سرعت ۱/۳۲۰۰۰ ثانیه عکس می‌گیرد، این سیستم جدید می‌تواند از هرگونه اعوجاج جلوگیری کند. این سنسور محدوده ISO اصلی ۶۴ تا ۲۴۶۰۰ ارائه می‌دهد و می‌توان آن را به ۳۶ الی ۱۰۲۴۰۰ افزایش داد.

لرزشگیر درون بدنه‌ی Z9 در همکاری با لنزهای دارای لرزشگیر نیکون به توان ۶ استاپی می‌رسد. این لرزشگیر در هنگامی که دوربین خاموش است قفل می‌شود تا در حرکات ناخواسته و شدید سنسور دچار آسیب نشود.

image

این دوربین دارای بدنه مقاومی است که با داشتن کنترل‌های عمودی یکپارچه و شاسی آلیاژ منیزیم با توانایی مقاومت در برابر قطرات آب و گرد‌وغبار، برای کار حرفه‌ای تولید شده است. درواقع، طراحی ظاهری آن به Nikon D6 شباهت دارد اما حدود ۲۰ درصد کوچک‌تر است.

نیکون Z9 تا پایان سال ۲۰۲۱ با قیمت ۵۵۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)