خانهاخبار
شرکت فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد

شرکت فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد

در هفته‌های گذشته، شایعه‌ای مبنی بر تغییر نام شرکت فیسبوک شنیده بودیم و حالا این شرکت اعلام کرده که از این پس نام خود را به متا تغییر می‌دهد.
۱۴۰۰/۸/۷

در هفته‌های گذشته، خبرهای زیادی مبنی بر احتمال تغییر نام شرکت فیسبوک شنیدیم. بسیاری باور داشتند که این شرکت قصد دارد نام خود را به متاورس نغییر دهد؛ اما این شرکت حالا اعلام کرده که از این پس با نام متا شناخته می‌شود.

البته شبکه‌های اجتماعی فیسبوک همچنان نام خود را حفظ کرده و شرکت مادر که صاحب فیسبوک، اینستاگرام، آکولس و واتس‌اپ است؛ از این پس متا نام خواهد داشت. شرکت متا قرار است در دو شاخه اصلی فعالیت کند؛ خانواده اپلیکیشن‌هایی که همه، آنها را می‌شناسیم و بخش واقعیت مجازی که فعالیت‌های مربوط به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این شرکت را به عهده دارد.  

image

 

متا قصد دارد تا در بلند مدت، برنامه‌ای به نام متاورس را اجرا کند که موجب ارتباط آسان‌تر کاربران با یکدیگر، یافتن افراد و گروه‌های جدید و رشد کسب‌ و کار‌ها می‌شود. البته مشخص نیست که در بین این همه توضیحات عمدتا تبلیغاتی، هدف اصلی آنها چیست و به نظر می‌رسد که شاهد تغییرات خاصی در نحوه کار این شرکت نخواهیم بود.

بخشی از بیانیه‌ای که شرکت جهت معرفی متاورس منتشر کرده، چنین می‌گوید:

«متاورس قرار است تلفیقی از شبکه‌های اجتماعی فعلی و جهان واقعی باشد. شما می‌توانید با استفاده از متاورس با افرادی که می‌شناسید، به طور مجازی ارتباط برقرار کرده و فعالیت‌هایی را با دوستان و خانواده خود که به هر دلیلی دور از شما هستند؛ انجام دهید.»

همانطور که انتظار می‌رود، تا انتشار متاورس زمان زیادی باقی مانده است، اما بخش‌هایی از آن همانند «هورایزن هوم» هم‌ اکنون در دسترس کاربران هستند. هورایزن هوم قرار است نقش خانه کاربر در متاورس را ایفا کرده و نخستین چیزی است که پس از پوشیدن هدست‌های واقعیت مجازی کوئست خواهید دید. این بخش پیش از این تنها «هوم» نام داشته و قابلیت‌های تعامل اجتماعی در آن وجود نداشت.

image

 

به گفته این شرکت که حالا متا نام دارد؛ کاربران می‌توانند به زودی دوستان خود را به هورایزن هوم خود دعوت کرده و در این محیط مجازی با آنها صحبت کنند، به مشاهده فیلم یا ویدیو پرداخته یا در کنار یکدیگر بازی کنند. هورایزن هوم در کنار سرویس‌هایی چون هورایزن ورلد که در مرحله بتا به سر می‌برد، سرویس کاری هورایزن ورک‌روم و هورایزن ونیوز، که برای مشاهده کنسرت‌ها یا مسابقات ورزشی به طور مجازی کاربرد دارد؛ فعالیت خواهد کرد.

کاربران همچنین تا اواخر امسال، امکان برقراری تماس‌های واقعیت افزوده را در اپلیکیشن مسنجر پیدا خواهند کرد. به گفته متا، متاورس در آینده کار، سرگرمی و زندگی شخصی کاربران را فرا می‌گیرد؛ البته این امر با توجه به شهرت وحشتناک برند فیسبوک، بیشتر به فیلم‌های علمی-تخیلی ترسناک شباهت دارد!

image

 

متا همچنین اعلام کرده که در حال توسعه پلتفرمی کاری به نام Quest for Business بوده و تست‌ آن به زودی آغاز می‌شود. این پلتفرم که در کمال تعجب برندینگ هورایزن را به همراه ندارد، یک پلتفرم مخصوص کار برای هدست واقعیت مجازی کوئست 2 بوده که به شما اجازه می‌دهد بدون استفاده از اکانت شخصی فیسبوک خود، به تعامل با همکاران خود پرداخته و به هورایزن ورک‌روم و Gravity Sketch نیز دسترسی داشته باشید. بتای محدود این سرویس در امسال آغاز شده و عرضه آن در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)