خانهاخبار
تراشه تنسور از تراشه بایونیک A12 اپل در بنچمارک گیک‌بنچ شکست خورد!

تراشه تنسور از تراشه بایونیک A12 اپل در بنچمارک گیک‌بنچ شکست خورد!

پیکسل 6 پرو با تراشه تنسور عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از آیفون XS مکس با تراشه بایونیک A12 به نمایش گذاشت.
۱۴۰۰/۸/۳

هفته پیش بود که گوگل با برگزاری رویدادی از جدیدترین محصولات خود از جمله تراشه اختصاصی تنسور و سری پرچمدار پیکسل 6 رونمایی کرد. به علاوه، گوگل در این مراسم اعلام کرده بود که تراشه اختصاصی تنسور پیشرفته‌ترین فناوری این شرکت تا به امروز بوده است. حالا اما براساس گزارشی از Gizmochina، اخرین بنچمارک‌های نسخه پرمیوم سری پیکسل 6 یعنی پیکسل 6 پرو منتشر شده است و خبر از عملکرد دور از انتظار این تراشه این می‌دهد. براساس این بنچمارک، پیکسل 6 پرو با تراشه تنسور از آیفون XS مکس که در سال 2018 معرفی شده بود و از تراشه بایونیک A12 برخوردار است شکست خورده است. این نتایج برای یک پرچمدار سال 2021 چندان امیدوار کنند نخواهد بود چرا که اکثر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار عملکردی بهتر از پیکسل 6 پرو خواهند داشت. 

image

این مقایسه عملکرد بین پیکسل 6 پرو و آیفون XS مکس توسط 9lekt انجام و در توئیتر به اشتراک گذاشته شده است. براساس این اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، تراشه تنسور در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 1012 و 2760 را به دست آورده است. از آن سو، آیفون XS مکس در تست‌های مشابه موفق به کسب امتیازهای بالاتر 1117 و 2932 شده است. این نتایج به این معناست که تراشه بایونیک A12 آیفون XS مکس که 3 سال پیش معرفی شده بود قدرتمندتر تراشه سال 2021 گوگل ظاهر شده است. البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود چرا که تراشه تنسور از تراشه اسنپدراگون 888 که در اکثر پرچمداران شرکت‌های مختلف وجود دارد نیز ضعیف‌تر است.

البته شاید دلایل منطقی نیز برای این افت عملکرد وجود داشته باشد. در این راستا، شایعاتی قبل از برگزاری مراسم گوگل وجود داشت مبنی بر اینکه تنسور تراشه‌ای کم مصرف خواهد بود که حرارتی کمی تولید می‌کند و فشار زیادی به باتری وارد نمی‌سازد. به همین دلیل شاید گوگل تصمیم گرفته است که عملکرد قدرتمند تنسور را فدای کارآمدی و کم مصرف بودن این تراشه بکند. در حال حاضر نیز برخی از تراشه‌های پرچمدار و قدرتمند اسنپدراگون و مدیاتک از مشکلاتی مانند تولید گرمای زیاد و مصرف زیاد انرژی در برخی از دستگاه رنج می‌برند که عملکرد کلی آنها تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

image

 به علاوه، نتایج بنچمارک‌های مختلف نمی‌تواند منبع دقیقی برای سنجش عملکرد یک تراشه باشد سری پیکسل 6 به گفته گوگل از بهینه‌سازی‌های زیادی در زمینه نرم‌افزار برخوردار است که به طور کاملی با تنسور هماهنگ است و روان‌ترین تجربه کاربری با اندروید 12 را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. همچنین ممکن است سری پیکسل 6 به دلیل همین هماهنگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عملکردی شبیه به سایر پرچمداران از خود نشان دهد.

اما شاید خبر خوب برای طرفداران گوگل واحد پردازنده گرافیکی تراشه تنسور باشد چرا که این واحد گرافیکی علی‌رغم نتایج ضعیف پردازنده، موفق به شکست تمام پرچمداران موجود در بازار شده است. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که گوگل با عرضه تراشه تنسور شاید اهداف دیگری را دنبال می‌کند. همانطور که در رویداد پیکسل مشاهده کردیم گوگل در حال حاضر تمام تمرکزش را روی قابلیت‌های کاربردی مانند پردازش سریع، امکانات هوش مصنوعی و ماشین یادگیری گذاشته است که با این قابلیت‌ها امکاناتی مانند دوربین پیشرفته و قدرتمند، تایپ صوتی بهینه‌تر و قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه دیگری را در اختیار کاربر گذاشته است. شایان ذکر است که تمام این قابلیت‌ها به لطف تراشه تنسور قابل انجام است. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)