خانهاخبار
سونی نیز قصد حذف شارژر از جعبه گوشی اکسپریا 10 III در برخی از بازارها را دارد

سونی نیز قصد حذف شارژر از جعبه گوشی اکسپریا 10 III در برخی از بازارها را دارد

به نظر می‌رسد که اخبار در زمینه حذف شارژر توسط شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند از جعبه آنها، تمامی ندارد و اینبار نیز شرکت سونی این کار را برای گوشی اکسپریا 10 III و در برخی از بازارها آغاز کرده است.
۱۴۰۰/۸/۲

اینطور که به نظر می‌رسد، اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند تصمیم به حذف شارژر از جعبه محصولات خود گرفته‌اند و جدیدترین شرکت در این میان، سونی بوده که قصد دارد حداقل فعلا، این سیاست را برای گوشی اکسپریا 10 III اجرا کند.

بخش آلمان شرکت سونی به اطلاع رسانه‌ها رسانده که از این پس، گوشی اکسپریا 10 III در برخی از مناطق این کشور، بدون شارژر درون جعبه فروخته می‌شود؛ ناگفته نماند که قیمت نسخه بدون شارژر این گوشی نیز حدود ۱۰ یورو کاهش یافته است. البته این گوشی در برخی از مناطق نیز همچنان به همراه شارژر عرضه خواهد شد.

image

باید بگوییم که با وجودی که حذف شارژر از جعبه گوشی دلسرد کننده است؛ اما این حرکت سونی که قیمت گوشی را کمی کاهش داده، تحسین برانگیز به نظر می‌رسد و هرگز شاهد انجام چنین کاری از طرف دیگر سازندگانی که اقدام به حذف شارژر از جعبه گوشی‌های کردند؛ نبوده‌ایم.

متاسفانه از دلایل سونی برای انجام این کار اطلاعی نداریم ولی به گفته آنها، هدف اصلی از آن عدم به وجود آمدن وقفه در عرضه گوشی اکسپریا 10 III است. در شرایط عادی، می‌توانستیم بگوییم که شاید کمبود جهانی چیپست‌ها در آن دخیل باشد؛ اما هرگز چیزی درباره کمبود جهانی شارژرها نشنیده‌ایم!

به هر حال، در نوع خود جالب خواهد بود که صبر کرده و ببینیم که آیا بخش ساخت گوشی‌های هوشمند سونی، قصد پیش گرفتن این سیاست در همه گوشی‌های خود را داشته یا این حرکت تنها محدود به گوشی اکسپریا 10 III یا بازار آلمان خواهد بود.

image

شما درباره این حرکت سونی چه فکر می‌کنید؟ شاید حذف شارژر به فروش گوشی‌های شرکت‌هایی چون اپل و سامسونگ آسیبی نرساند؛ اما با وجود شرایط بحرانی بخش تولید گوشی‌های هوشمند سونی، آیا پیش گرفتن چنین سیاستی واقعا عقلانی است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)