خانهاخبار
سیستم عامل اندروید 12 برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد

سیستم عامل اندروید 12 برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد

رویداد معرفی گوشی‌های پیکسل 6 گوگل، در حال برگزاری است و این شرکت اعلام کرده که نسخه جدید سیستم عامل اندروید یا همان اندروید 12 از حالا برای کاربران گوشی‌های پیکسل قابل دریافت است.
۱۴۰۰/۷/۲۷

نسخه نهایی سیستم عامل اندروید 12، مدتی است که به صورت اوپن سورس در دسترس توسعه دهندگان، سازندگان گوشی‌های اندرویدی و برخی کاربران قرار گرفته است؛ اما در امروز و با برگزاری مراسم معرفی سری جدید گوشی‌های پیکسل توسط گوگل، این سیستم عامل برای اکثر کاربران گوشی‌های سری پیکسل منتشر شده است.

image

 

این سیستم عامل برای کاربرانی که دارای گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و جدیدتر هستند، منتشر خواهد شد. این گوشی‌ها شامل پیکسل 3، پیکسل 3A، پیکسل 4، پیکسل 4A، پیکسل 5 و پیکسل 5A می‌شوند. این سیستم عامل به طور پیش فرض روی گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو این شرکت نیز نصب شده و قرار است تا اواخر امسال، شرکت‌هایی چون سامسونگ، وان پلاس، اوپو، ریلمی، تکنو، ویوو و شیائومی نیز آن را برای دستگاه‌های خود منتشر کنند.

شاید مهمترین تغییر در سیستم عامل عامل اندروید 12، استفاده از زبان طراحی جدید Material You باشد. این زبان طراحی، به کاربر اجازه داده تا ظاهر هوم اسکرین و سایر بخش‌های گوشی را به طور عمیق‌تری شخصی سازی کند. برای مثال، کاربران می‌تواند رنگ آیکون اپلیکیشن‌ها، منوی اعلان‌ها، ویجت‌ها و ... را تغییر داده یا سیستم با توجه به والپیپر آنها، به طور اتوماتیک این رنگ‌ها را انتخاب می‌کند.

ویجت‌ها نیز تغییراتی اساسی کرده‌اند تا با زبان طراحی جدید اندروید، همخوانی بیشتری داشته باشند. گوگل می‌گوید که تا پایان ماه اکتبر، قصد انتشار چندین ویجت جدید یا بازطراحی شده را برای اپلیکیشن‌های خود دارد. سیستم عامل اندروید 12 تغییرات بسیاری را به همراه داشته که پیش از این نیز به آنها اشاره کرده‌ایم؛ اما اگر فقط به دنبال زبان طراحی Material You‌ هستید، گوگل می‌گوید که این ویژگی فعلا در انحصار گوشی‌های پیکسل بوده اما در آینده‌ای نزدیک، توسط سایر سازندگان گوشی‌های اندرویدی نیز استفاده خواهد شد.

image

 

با توجه به اینکه گوگل قصد رقابت بیشتر در زمینه بازار گوشی‌های هوشمند با سایرین را دارد؛ به نظر می‌رسد که بعید نیست باز هم شاهد این ویژگی‌های انحصاری اندروید 12 برای گوشی‌های پیکسل باشیم. در سال‌های گذشته نیز این شرکت معمولا امتیازات ویژه‌ای را برای کاربران گوشی‌های پیکسل خود در نظر می‌گرفت.

ناگفته نماند که برخی از ویژگی‌های جدید اندروید 12، تنها بر روی گوشی‌های جدید پیکسل کار کرده و اگر دارای یکی از مدل‌های قدیمی این سری هستید؛ احتمال عدم انتشار برخی‌ از این ویژگی‌ها برای شما نیز وجود دارد. گوگل همچنین در این مراسم اعلام کرده که گوشی‌های سری پیکسل 6، تا حداقل پنج سال پشتیبانی نرم افزاری دریافت خواهند کرد که سرانجام این شرکت را کمی به عملکرد درخشان اپل در این زمینه نزدیک‌تر می‌کند.

image

 

اگر دارای یکی از گوشی‌های سری پیکسل گوگل هستید؛ می‌توانید به مراجعه به منوی تنظیمات گوشی، کلیک روی بخش System و سپس System Update، نسخه جدید سیستم عامل اندروید را دریافت کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)