خانهاخبار
کدام یک از این روش های مهاجرت به کانادا مقرون به صرفه است؟

کدام یک از این روش های مهاجرت به کانادا مقرون به صرفه است؟

یکی از شانس هایی که طی چندسال اخیر و به احتمال بسیار بالا تا سال های آینده نصیب افرادی که قصد مهاجرت دارد شده، تنوع روش های مهاجرت به کانادا است.
۱۴۰۰/۷/۲۷

یکی از شانس هایی که طی چندسال اخیر و به احتمال بسیار بالا تا سال های آینده نصیب افرادی که قصد مهاجرت دارد شده، تنوع روش های مهاجرت به کانادا است.

تقریبا بیش از 10 مدل و راه و روش برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. احتمال اینکه دستکم یکی دوتا از این راه ها شامل حال شما هم بشود بسیار زیاد است.

حالا در این مقاله چندین راه مختلف را برایتان مقایسه کرده ایم تا مقرون به صرفه ترین ها مشخص شوند.

image

دقت کنید که گفتن هزینه ها و به طور کلی ترتیب روش ها از نظر هزینه ای، کار خیلی منطقی ای نیست. چون این هزینه ها دائمآ در حال تغییر هستند. ضمن اینکه اصلا نمی توانیم شرایط برخی روش ها را با شرایط سایر روش ها مقایسه کرد! با این حال تلاش کرده ایم در این مطلب که با برداشت از مقاله جامع www.parsicanada.com/canada-immigration نوشته شده است، مقرون به صرفه ترین راه های مهاجرت به کانادا را به ترتیب برایتان نام ببریم و هزینه هریک را هم به طور متوسط محاسبه و در اختیارتان قرار دهیم.

 

پیش از شروع؛ اصلا مهاجرت به کانادا مقرون به صرفه هست؟

اگر نگاهی به هزینه های مهاجرت به کانادا کنیم، هنوز هم در مقایسه با سایر مقاصد مهاجرتی مثل استرالیا، انگلیس و ایالات متحده آمریکا، مهاجرت به کانادا مقرون به صرفه است.

مثلا به طور متوسط، یک خانواده چهار نفری که از طریق سیستم ورود سریع به کانادا به این کشور می روند، بین 10 تا 20 هزار دلار کمتر از یک خانواده چهار نفره که به استرالیا یا آمریکا مهاجرت کرده باشند، به پول نیاز دارند. 

البته در چنین مقایسه هایی، فاکتورهای بسیار زیادی برای مقایسه وجود دارد. اهداف مهاجرت، کسب و کار، رضایت از زندگی، راحتی، اقتصاد و فاکتورهای فراوان دیگر!

 میزان تمکن مالی که برای مهاجرت به کانادا نیاز دارید به فاکتورهای دیگری نیز مثل تعداد افراد خانواده و نوع برنامه مهاجرتی بستگی دارد. هزینه های مهاجرت به کانادا همچنین شامل بودجه تسویه حساب، هزینه پردازش، بررسی و صدور ویزا، جمع آوری اسناد مورد نیاز و موارد جزئی مربوط به نقل مکان به این کشور است.

 

اول | اکسپرس انتری (ورود سریع)

تقریبا می توان گفت یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت دائم این کشور، ورود سریع یا همان اکسپرس اینتری کاناداست.

شما می توانید در بازه زمانی بین 6 ماه تا یکسال از این روش برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید. در حقیقت 6 ماه تا یکسال زمان  بسیار خوبی است تا بتوانید اقامت دائم این کشور فوق العاده و پیشرفته را دریافت کنید.

سیستم اکسپرس انتری دارای دو حالت فدارال و استانی است. به بیان کلی، این سیستم، یک سیستم امتیازمحور است که نیاز دارید برای استفده از آن به حد نصاب لازم برسید.

فاکتورهای مختلفی هم برای امتیازگیری هست. از سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی گرفته تا میزان تجربه کاری، زندگی یا تحصیل قبلی در کانادا، توانایی مالی و ....

اما در حال حاضر این سیستم، جزو کم هزینه ترین، مقرون به صرفه ترین و بهترین روش های مهاجرت به کانادا است.

در این روش با تمکن مالی حداقل 500 میلیونی می توانید به این کشور مهاجرت و اقامت دریافت کنید.

image

دوم | مهاجرت تحصیلی به کانادا

روش مهاجرت تحصیلی جزو پرمتقاضی ترین روش های مهاجرت است. به دو دلیل عمده: اول اینکه ویزای تحصیلی را با تکنیک های مختلف می توان به اقامت دائم تبدیل کرد و دوم به این خاطر که با تمکن مالی حداقل 500 میلیون تومانی، می توان این روش را جزو روش های نسبتاً کم هزینه برای مهاجرت به حساب آورد.

 

سوم | روش PNP استانی

دولت کانادا به برخی از استان های این کشور مثل بریتیش کلمبیا اجازه داده است تا با توجه به نیازهای خودشان، بخشی از نیروهای مهاجر با به صورت خودجوش جذب کنند.

روش PNP استانی را هم می توان جزء روش های نسبتا کم هزینه و مقرون به صرفه برای مهاجرت به کانادا محسوب کرد.

در این روش با تمکن مالی بین 500 تا 800 میلیون تومانی، اقامت این کشور را دریافت خواهید کرد.

البته تمام این احتمالات به شرطی است که به جز تمکن مالی، سایر فاکتورهایتان هم با فاکتورهای روش مهاجرتی تان منطبق باشد.

 

چهارم | ICT یا برنامه انتقال درون شرکتی

برنامه انتقال درون شرکتی یکی از گزینه های مهاجرت به کانادا و اخذ مجوز کار این کشور است.

این برنامه جذاب به شما کمک می کند که بدون نیاز به ارائه مدرک زبان، مدرک تحصیلی و حتی با وجود سن بالا، شانس مهاجرت به کانادا را از طریق انتقال بیزینس خود به این کشور داشته باشید و همه اعضای خانواده تان را نیز همراه خود به کانادا ببرید.

با تمکن مالی حداقل 3 میلیارد تومانی، می توانید از این برنامه برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید!

 

پنجم | استارتاپ

کانادا در سال 2021 رتبه سوم بهترین کشور برای راه‌اندازی کسب و کار را به‌خود اختصاص داده است. همین آمار کوتاه گواه این است که دولت کانادا برای راه اندازی کسب و کارها و استارتاپ ها، نگاهی حامیانه و متمرکز دارد.

یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به کانادا برای ایرانیان هم از طریق مهاجرت استارتاپی است.البته این روش نیاز به تامین مالی نسبتاً بالایی دارد.

اگر شرایط مختلف و مدارک معتبر برای این نوع ویزا را حاضر کنید می توانید با تمکن مالی بالای 5 میلیارد تومان به این کشور مهاجرت و اقامت دریافت کنید.

 

ششم | روش جاب آفر یا داشتن پیشنهاد شغلی

در میان روش های مهاجرت به کانادا، ویزای جاب آفر (پیشنهاد شغلی) یکی از روش های محبوب است. اگر کسی ویزای جاب آفر کانادا را دریافت کرده باشد به سرعت می تواند به کانادا مهاجرت کند.

این نوع ویزا هم نیاز به تمکن مالی خوبی دارد. برای دریافت جاب آفر کانادا حداقل باید 100 هزار دلار خرج کنید که چیزی در حدود 3 میلیارد تومان می شود. این هزینه، به جز هزینه های دیگری است که در مسیر رسیدن به این کشور، باید در نظر داشته باشید...

 

هفتم | خرید بیزینس

رسیدیم به آخرین موردی که در این مقاله می خواهیم به آن اشاره و این روش را بررسی کنیم.

روش خرید بیزینس در کاناد جزء مطمئن ترین روش هاست. اما نیاز به تمکن مالی دستکم 7 میلیارد تومانی دارد.

در این روش با خرید بیزینس فعال در کانادا، در کمتر از یک سال به اقامت دائم این کشور دست پیدا می کنید.

 

سخن پایانی...

در این مقاله با هم مرور کردیم که کدام یک از روش های مهاجرت به کانادا مقرون به صرفه تر است. وب سایت های خارجی نظیر www.visaplace.com هم، چنین بررسی های مشابهی کرده اند. منتها هر کشور با توجه به شرایط خاص خودش، رتبه بندی های مختلفی ارائه می دهد و حالا این نسخه بومی شده و مناسب با شرایط ایرانی ها، در اختیار شما قرار گرفته است.

مطالبی که خواندید، فعلا و درحال حاضر برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند مناسب تر است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)