خانهاخبار
شرکت تی سی ال از عینک هوشمند تاندربرد رونمایی کرد

شرکت تی سی ال از عینک هوشمند تاندربرد رونمایی کرد

مدتی است که شاهد محبوبیت دوباره عینک‌های هوشمند هستیم و این‌ بار شرکت تی سی ال از محصول جدید خود که عینک هوشمند تاندربرد نام دارد، رونمایی کرده است.
۱۴۰۰/۷/۲۴

حالا که چند سال از شکست محصولاتی چون گوگل گلس می‌گذرد؛ به نظر می‌رسد که عینک‌های هوشمند دوباره در حال کسب محبوبیت هستند و جدیدترین محصول معرفی شده در این بین، شاید جذاب‌ترین آنها باشد. این عینک هوشمند که توسط شرکت چینی تی سی ال ساخته شده است، Thunderbird Smart Glasses Pioneer Edition‌ نام دارد.

image

این عینک هوشمند از نمایشگر‌های micro-LED استفاده می‌کند که توسط تی سی ال طراحی شده و تولید آن نیز سه سال زمان برده است؛ این نمایشگر‌ها از نوع رنگی و شفاف هستند که موجب این می‌شوند که عینک هوشمند تاندربرد، حس یک عینک واقعی را داشته باشد.

استفاده از نمایشگر رنگی، باعث می‌شود تا این محصول پیشرفته‌تر از کانسپت عینک هوشمند شیائومی به حساب بیاید که از نمایشگر micro-LED سیاه و سفید استفاده می‌کرد. پیکسل‌های به کار رفته در این عینک‌ها، بسیار کوچک‌ بوده و سایز تنها ۴ میکرومتری را دارند؛ اما تیم تی سی ال موفق شده تا با ایجاد الگوریتمی جدید، از این پیکسل‌ها برای تولید تصویر رنگی استفاده کند.

کاربرد اصلی این عینک هوشمند، قرار است جایگزینی گوشی هوشمند شما یا حداقل نمایشگر آن باشد. کاربران می‌توانند با استفاده از این عینک اخبار را بخوانند، پیام‌های خود را مشاهده کنند، نگاهی به تقویم خود بیاندازند و یا سیستم خانه هوشمندشان را کنترل کنند. همانطور که مشخص است، جذاب‌ترین بخش عینک‌های هوشمند این بوده که دیگر نیازی به استفاده از یک نمایشگر را ندارید و اطلاعات جلوی چشمان شما قرار دارد که حسی مانند فیلم‌های علمی-تخیلی را به کاربر القا می‌کند.

image

 

در دموی نشان داده شده توسط تی سی ال، می‌توانیم ببینیم که این عینک دارای دوربین داخلی بوده که در وسط فریم آن قرار دارد. شما می‌توانید با استفاده از این عینک هوشمند، عکس‌هایی را ثبت کرده که به طور اتوماتیک به گوشی شما منتقل می‌شوند. در حال حاضر مشخصات سخت افزاری بیشتری درباره دوربین یا دیگر بخش‌های این عینک هوشمند در دسترس نداریم.

به نظر می‌رسد که این عینک جهت اتصال به اینترنت، از گوشی کاربر استفاده کرده و بیشتر فعالیت‌های آن نیز به وسیله گوشی انجام می‌شوند. در واقع این دستگاه نقش یک نمایشگر را دارد که کنترل آن نیز با لمس بدنه عینک میسر است. شرکت تی سی ال، درباره زمان عرضه یا قیمت عینک هوشمند تاندربرد صحبتی نکرد.

image

ناگفته نماند که با توجه به اینکه این محصول دارای نمایشگر است؛ کاربرد آن کاملا با عینک‌های هوشمندی که پیش از این عرضه شده بودند مانند ری-بن استوریز و ریزر اَنزو که فاقد نمایشگر بودند، متفاوت است. عینک تاندربرد تی سی ال و کانسپت عینک هوشمند شیائومی، تنها نمونه‌های دارای نمایشگر هستند و قاعدتا باید در دسته بندی دیگری نسبت به محصولات ذکر شده قرار بگیرند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)