خانهاخبار
هدست واقعیت مجازی اچ تی سی Vive Flow با طراحی متفاوت و سبک معرفی شد

هدست واقعیت مجازی اچ تی سی Vive Flow با طراحی متفاوت و سبک معرفی شد

شرکت اچ تی سی امروز رسما هدست واقعیت مجازی جدیدش به نام Vive Flow را معرفی کرد که ظاهری بسیار سبک شبیه به عینک دارد و قابلیت اتصال به گوشی و نمایش محتوای مختلف دارد.
۱۴۰۰/۷/۲۴

محصولات واقعیت مجازی این روز‌ها از محبوبیت بالایی برخوردارند و شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر برای تولید محصولی پیشرفته‌تر و جذاب‌تر برای مخاطب هستند. اگرچه شرکت اچ تی سی این روزها تولید گوشی‌های هوشمند خود را کنار گذاشته، اما همچنان به تولید در زیرمجموعه سخت‌افزاری خود وفادار است. این شرکت جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود با نام Vive Flow را روز گذشته معرفی کرد.  

بیشتر تمرکز این شرکت تایوانی روی سبکی و قابلیت استفاده بسیار آسان این هدست بوده است. برخلاف هدست‌های سنگین و بزرگی که قبلا دیده‌ایم این هدست سبک وزن تنها ۱۸۹ گرم وزن دارد، طراحی متفاوتی شبیه به چشمان حشره داشته و بیشتر به یک عینک واقعیت مجازی شباهت دارد. Vive Flow می‌تواند به گوشی یا تلویزیون متصل شود و ازاین طریق قادر به نمایش محتواهای مختلفی است. طراحی این هدست عمدتا برای سرگرمی و افزایش بهره‌وری و اجرای بازی‌های ساده برای کاربر است.

image

این هدست با تراشه کوالکام دارای اسپیکرهای داخلی دوگانه استریو با فناوریSpatial Audio ، میکروفون دوگانه با قابلیت حذف نویز و اکو و پشتیبانی از اتصال به هدفون بلوتوث است. همچنین 64 گیگابایت حافظه داخلی بدون قابلیت افزایش و 4 گیگابایت رم برایش تعبیه شده است.

این هدست دارای  دو صفحه نمایش با رزولوشن k 1.6 با رفرش ریت 75 هرتز است و میدان دید 100 درجه‌ای را ارائه می‌کند. در قسمتی از این هدست یک فن کوچک برای خنک کردن پردازنده داخلی قرار گرفته است که هوای خنک را به اطراف صورت شما می‌فرستد و هوای گرم از دریچه بالایی خارج می شود. منبع انرژی آن USB-C است که اچ تی سی توان مصرفی آن را تا 7.5 وات کاهش داده تا بتوانید از گوشی هوشمند با فناوری شارژ معکوس یا پاوربانک  برای شارژ Vive Flow استفاده کنید. این دستگاه دارای ویژگی «تعویض سریع» هم است که به شما 5 دقیقه زمان می دهد و در این فاصله انرژی هدست را تامین می‌کند تا منبع برق را تغییر دهید.

image

در هر طرف هدست لنزهای فوکوس قابل تنظیم وجود دارد تا اگر چشمان ضعیف و نزدیک‌بین دارید بتوانید با تنظیم کردن آن‌ها بدون عینک از Vive Flow استفاده کنید و به وضوح ببینید. به گفته اچ تی سی، Vive Flow‌ با لولاهای خاص و محکم خود بدون نیاز به کش یا گیره روی سرتان قرار می‌گیرد علاوه بر یک جفت لولا که موقع استفاده نکردن از عینک جمع می شوند، یک سری دیگر لولای قابل تنظیم هم برای اندازه‌ سرهای افراد متفاوت دارد. اچ تی سی می‌گوید این هدست سعی بر کمک به سلامت روان کاربر دارد و آن‌قدر راحت است که می‌توانید در تختخواب از فیلتر نور آبی آن برای مدیتیشن استفاده کنید.

همچنین دو بلندگو با صدای فراگیر در دسته‌های هدست قرار داده شده است که نسبت به اندازه‌ی کوچکی که دارند، صدای باکیفیتی را پخش می‌کنند.

دو دوربین در جلوی این هدست وجود دارد که  قابلیت‌ ردیابی حرکت در ۶ درجه چشمی و برای آگاهی از محیط اطراف است. اچ  تی سی در آینده ویژگی‌ای را به این هدست اضافه می کند که به این دوربین‌ها اجازه می دهد دست‌ها را نیز ردیابی کنند.

image

Vive Flow دارای ریموت یا کنترل نیست، بلکه با گوشی هوشمند ست شده و با یک اپلیکیشن کنترل می‌شود. برای استفاده از هدست واقعیت مجازی Vive Flow، کابران می‌بایست وارد حساب کاربری خود شوند یا یک حساب  بسازند. پس از آن از طریق بلوتوث 5.0 ، Wi-Fi و قابلیت Miracast می‌توانند به گوشی متصل شوند و از کنترلر مجازی اپلیکیشن برای حرکت استفاده کنند. در حال حاضر، این هدست تنها با دستگاه‌های مجهز به اندروید ٩ یا بالاتر سازگار است.  

Vive Flow به همراه یک کیس رایگان در حال حاضر برای پیش خرید با قیمت 499 دلار در دسترس است و تا اواخر ماه آینده به دست کاربران می‌رسد. نظر شما راجع به این هدست چیست؟ آیا ارزش خرید دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)