خانهاخبار
AMD از کارت گرافیک Radeon RX 6600 با قیمت ۳۲۹ دلار رونمایی کرد

AMD از کارت گرافیک Radeon RX 6600 با قیمت ۳۲۹ دلار رونمایی کرد

شرکت AMD در امروز از نسل جدید کارت گرافیک‌های مبنی بر RDNA2 خود رونمایی کرد که Radeon RX 6600 نام داشته با قیمت ۳۲۹ دلار، روانه بازار خواهد شد.
۱۴۰۰/۷/۲۳

شرکت AMD در امروز از کارت گرافیک Radeon RX 6600 رونمایی کرد. این کارت گرافیک، مدل پایه در بین کارت گرافیک‌های مبنی بر RDNA2 این شرکت است و با قیمت ۳۲۹ دلاری خود، قرار است با کارت گرافیک انویدیا RTX 3060 رقابت کند.

نوع بورد این کارت گرافیک، دقیقا مشابه مدل گران‌تر 6600 XT است اما به جای ۳۲ واحد پردازشی این مدل، از ۲۸ واحد پردازشی بهره می‌برد. کلاک اسپید این پردازنده نیز پایین‌تر بوده و در حالت Boost Clock، به ۲۴۹۱ مگاهرتز و در حالت Game Clock به ۲۰۴۴ مگاهرتز می‌رسد؛ همین امر موجب قدرت ۸.۹۳ ترافلاپسی این محصول شده که در برابر ۱۰.۶ ترافلاپس مدل 6600 XT، کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

image

هر دوی این کارت گرافیک‌ها از ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 استفاده کرده اما مدل 6600 با سرعت ۱۴ گیگابایت بر ثانیه‌ای خود، در برابر مدل 6600 XT که دارای سرعت ۱۶ گیگابایت بر ثانیه بوده؛ کمی آهسته‌تر عمل‌ می‌کند. این کارت گرافیک‌ها از کش ۳۲ مگابایتی پر سرعت برخوردار هستند.

متاسفانه، این کارت گرافیک نیز همانند مدل 6600 XT، از سرعت باس PCIe 4.0 x8 استفاده کرده که نسبت به استاندارد PCIe 4.0 x16 استفاده شده در کارت گرافیک‌های رده بالای سری Radeon، از سرعت بسیار کمتری برخوردار بوده و ممکن است در برخی نرم افزار‌ها موجب تحت تاثیر قرار گرفتن عملکرد آن شود. مصرف انرژی مدل Radeon RX 6600، ۱۳۲ وات بوده که از مصرف ۱۷۰ واتی مدل 6600 XT کمتر است.

image

کارت گرافیک Radeon RX 6600، مدلی اصلی که توسط خود AMD تولید شده را نخواهد داشت و مدل‌های آن توسط شرکت‌های دیگر که با AMD قرارداد دارند؛ تامین می‌شوند. این شرکت‌های شامل AsRock، Asus، Gigabyte، MSI، PowerColor، SAPPHIRE، XFX و Yeston هستند؛ این کارت گرافیک از امروز روانه بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)