خانهاخبار
اپل زمان برگزاری مراسم بعدی خودش را اعلام کرد؛ مک بوک پرو M1X هفته بعد از راه می‌رسد

اپل زمان برگزاری مراسم بعدی خودش را اعلام کرد؛ مک بوک پرو M1X هفته بعد از راه می‌رسد

شرکت اپل امروز زمان برگزاری مراسم بعدی خودش را رسما اعلام کرد که مصادف شده با دوشنبه هفته آینده. در این مراسم مک بوک پروهای جدید بالاخره معرفی می‌شوند؟
۱۴۰۰/۷/۲۰

مراسم بعدی اپل که در آن محصول جدید این شرکت معرفی می‌شود، روز دوشنبه هفته آینده، مورخ ۲۶ مهر ماه خواهد بود. این خبر را امروز اپل با انتشار تیزر مراسم بعدی خود تایید کرد و انتظار داریم که در این مراسم، نسل جدید مک بوک پرو که در اندازه‌های 14 و 16 اینچ هست را ببینیم. در کنار این دو، مدل رده بالا از مک مینی و شاید ایرپادز 3 را هم شاهد باشیم.

در این تیزر، شعاری که به چشم می‌خورد، Unleashed به معنای «از بند باز شده» به چشم می‌خورد که احتمالا به خاطر پردازنده جدید اپل سیلیکون در این کامپیوترهای جدید اپل خواهد بود. جدا از این‌ها، شکل این تیزر به گونه‌ای است که گویا با سرعت از نقاط زیادی عبور می‌کنیم که این هم می‌تواند به معنای استفاده از نمایشگر mini LED در مک بوک‌های جدید باشد.

به طور کل در مورد مدل‌های جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی اپل، شایعات گفته‌اند که این‌ها با پردازنده M1X همراه می‌شوند که نسخه ارتقا یافته چیپ M1 به حساب می‌آید. با این حساب، دیگر همه لپ‌تاپ‌های کنونی اپل، به پردازنده‌های اپل سیلیکون مجهز می‌شوند تا کوچ از اینتل در این بخش به صورت کامل انجام شده باشد. در مورد خود M1X هم پیش‌تر مارک گورمن گفته بود که قرار است سی‌پی‌یو ۱۰ هسته‌ای داشته باشیم که دو هسته بیشتر از M1 معمولی دارد. پردازشگر گرافیکی این چیپست هم احتمالا ۱۶ یا ۳۲ هسته‌ای خواهد بود که از گرافیک‌های ۷ و ۸ هسته‌ای M1 قدرت بیشتر خواهند داشت.

دیر ویژگی‌هایی که انتظار داریم در این لپ‌تاپ‌ها ببینیم، بازگشت شارژر مگنتی مگ‌سیف در کنار پورت‌های HDMI و درگاه SD Card است. نوار اولد Touch Bar هم گویا به طور کامل حذف می‌شود تا تبدیل به یکی از ابدعات شکست خورده اپل شود. 

image

در کنار این موارد، قرار است چیپست جدید M1X را در نسل جدید مک مینی که شامل بازطراحی می‌شود هم ببینیم. گویا این کامپیوتر رومیزی کوچک هم قرار است پورت‌های بیشتری نسبت به مک مینی کنونی با چیپ M1 داشته باشد. این چیپ جدید و این تغییر طراحی، احتمالا این نوید را می‌دهد که این کامپیوتر هم برای کاربران حرفه‌ای گزینه خیلی مناسبی خواهد بود.

در نهایت ممکن است اپل نسل سوم ایرپادز را هم معرفی کند که گویا طراحی جدید و متفاوتی خواهد داشت. شایعات در مورد ایرپادز 3 را یکسالی هست می‌شنویم اما هنوز این محصول معرفی نشده است. این هدفون قرار است طراحی شبیه به ایرپادز پرو داشته باشد با این تفاوت که دیگر خبری از سری‌های سیلیکونی نیست و حذف نویز فعال هم وجود نخواهد داشت.

این مراسم، همانطور که گفتیم در روز دوشنبه هفته آینده و راس ساعت ۸:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)