خانهاخبار
تماشا کنید: سامسونگ در ویدیویی مقاومت گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 را به رخ می‌کشد

تماشا کنید: سامسونگ در ویدیویی مقاومت گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 را به رخ می‌کشد

سامسونگ در یک ویدئوی آزمایشی جدید سعی می‌کند ثابت کند گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ 3 و زد فولد 3 تحت شرایط محیطی متفاوت و سخت، مقاوم هستند.
۱۴۰۰/۷/۲۱

شرکت سامسونگ به تازگی یک ویدیو از آزمایش‌هایی که برای سنجیدن مقاومت گوشی‌های تاشو خود انجام می‌دهد را منتشر کرده است. اگرچه زمان عرضه این دو گوشی جدید مرداد گذشته بود، اما سامسونگ حالا جزئیات جدیدی را در مورد نحوه آزمایش مقاومت گلکسی زد فلیپ 3 و 'g;sd زد فولد 3 به اشتراک گذاشته است. شاید این تاخیر در انتشار آزمایش‌ها کمی عجیب باشد ولی ظاهرا تلاشی برای کاهش ترس‌ها و نگرانی‌ها درباره گزارشات اخیر در مورد ترک برداشتن نمایشگر گوشی تاشو زد فلیپ 3 است که حسابی سروصدا کرده است. جدا از این‌ها، با این کار سامسونگ دوباره این گوشی‌ها را به لیست اخبار باز گردانده است. 

 

 

سامسونگ در ویدئوی بالا که منتشر کرده، چهار آزمایش جداگانه را روی این دو گوشی نشان می‌دهد. در آزمایش اول گوشی‌ها را در محفظه‌ای قرار داده‌اند که  شرایط مختلف آب و هوایی را شبیه‌سازی می‌کند تا از عملکرد بدون نقص آنها مطمئن شود. آزمایش دوم گوشی‌ها را در آب فرو می‌برد. در مرحله سوم، از یک بازوی رباتی برای آزمایش عملکرد قلم لمسی اس پن در گوشی زد فولد 3 استفاده می‌کنند. در چهارمین آزمایش هم هر دو گوشی را بارها و بارها باز و بسته می‌کنند.

این اولین بار نیست که غول‌های بزرگ فناوری مثل سامسونگ  و اپل دست به انجام این گونه آزمایش‌ها برای ثابت کردن سلامت محصولاتشان می‌زنند. به عنوان مثال، سامسونگ در یک ویدیو در سال 2012 برای آزمایش مقاومت گوشی نشان می‌داد که یک ربات روی گوشی می‌نشیند. اپل در پاسخ به رسوایی آنتن‌دهی ضعیف آیفون 4، آزمایش آنتن گوشی خود را با جزئیات منتشرکرد یا پس از مشخص شدن امکان خم شدن آیفون 6 پلاس، مجبور به نمایش آزمایشگاه‌های خود شد.

هرچند آزمایشات سامسونگ در روز دوشنبه به طور خاص به این موضوع ترک خوردن نمایشگر گوشی زد فلیپ 3 نمی‌پردازد ولی کاربران زیادی گزارش داده‌اند که نمایشگر گوشی دقیقا در وسط صفحه نمایش و محل قرار گرفتن لولا تلفن ترک برداشته است. وبسایت تحلیلگر 9to5Google در 7 اکتبر داستان نگران کننده‌ای در همین مورد منتشر کرده بود که یکی از کارمندان این شرکت بعد از چند روز استفاده نکردن از گوشی زد فیلیپ 3 که در واحد تحلیل و بررسی  آنها بوده با دیدن ترک برداشتن نمایشگر گوشی شوک شده است. گوشی در روزهای اخیر استفاده نشده بوده یا در معرض گرما یا سرمای شدید نبوده و یا حتی برای حداقل چند روز آن را لمس هم نکرده بوده‌اند.

یکی از کاربران در وبسایت Reddit هم پس از کمتر از سه روز از خریدن این گوشی مشکلی مشابه داشته است و صفحه نمایشش در عرض 24 ساعت ترک خورده است. به نظر نمی‌رسد که این مشکل منحصر به گلکسی زد فلیپ 3 باشد و گزارش‌هایی در مورد ترک های کوچکی روی لولا در گوشی زد فولد 2 هم منتشر شده است.

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در مورد گوشی‌های تاشو سامسونگ، به خصوص پس از تاخیر در عرضه اولین گوشی تاشو این خانواده به دلیل شکستن صفحه نمایش آن در واحدهای بررسی سامسونگ، همیشه دوام آنها بوده است،. مشکلات گزارش شده در مورد ترک‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ باید مطمئن شود گوشی های تاشو در طولانی مدت خراب نمی‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)