خانهاخبار
ساعت‌های هوشمند امیزفیت GTR 3، GTR 3 پرو و GTS 3 رسما معرفی شدند.

ساعت‌های هوشمند امیزفیت GTR 3، GTR 3 پرو و GTS 3 رسما معرفی شدند.

جدیدترین ساعت‌های هوشمند امیزفیت با دوام باتری بهتر و نمایشگر بهبودیافته رسما رونمایی شدند.
۱۴۰۰/۷/۲۰

شهریورماه سال گذشته بود که امیزفیت از نسل دوم ساعت‌های هوشمند یعنی GTR 2 و GTS 2 با دو مدل نمایشگر دایره‌ای و مستطیلی رونمایی کرد. حالا یکسال پس از معرفی نسل دوم، امیزفیت از نسل سوم ساعت‌های هوشمند خود با نام GTR 3 و GTS 3 و یک عضو جدید سری به نام GTR 3 پرو رونمایی کرد. با این وجود که این سه ساعت هوشمند که ویژگی‌های مشترک زیادی دارند، هر کدام مزیت‌های ویژه خود را دارند. به عنوان مثال، GTR 3 پرو مدل پرمیوم سری محسوب می‌شود، GTR 3 باتری بادوامی دارد و GTS 3 سبک و ظریف است. معرفی و بررسی مشخصات فنی این ساعت‌های هوشمند را با معرفی نسخه پرمیوم سری آغاز خواهیم کرد. 

امیزفیت GTR 3 پرو

بدنه امیزفیت GTR 3 پرو از جنس آلیاژ آلومینیوم صنایع هوایی است که که تنها 32 گرم بدون احتساب بند وزن دارد. به علاوه، نمایگشر امیزفیت GTR 3 پرو با شیشه خمیده پوشانده شده است. ساعت پرمیوم امیزفیت در دو مدل بند چرمی قهوه‌ای با بدنه خاکستری روشن و بند مشکی با بدنه خاکستری تیره عرضه خواهد شد که بر اساس تصاویر موجود ظاهر زیبایی دارد. امیزفیت GTR 3 پرو از نمایشگر 1.45 اینچی با تراکم پیکسلی 331 و حداکثر روشنایی 1000 نیتی بهره می‌برد. به علاوه، نسبت نمایشگر به بدنه GTR 3 پرو 70.6 درصد است و  نکته جالب این است که اندازه این ساعت با نسخه معمولی GTR 3 با نمایشگر 1.39 اینچی و نسبت نمایشگر به بدنه 66 درصدی برابر است. همچنین نرخ نوسازی نمایشگر GTR 3 پرو بسیار بهبود یافته است و تا 67 درصد افزایش داشته است.

امیزفیت GTR 3 پرو همچنین از 150 واچ فیس قابل شخصی‌سازی و هماهنگ با قابلیت نمایشگر همیشه روشن برای کاهش مصرف باتری پشتیبانی می‌کند. برخی از این واچ فیس با ویجت‌های کاربردی مانند قدم‌شمار، ضربان قلب و آب و هوا نیز قابل ادغام هستند. در بدنه امیزفیت GTR 3 پرو دو دکمه سخت‌افزاری قرار دارد که دکمه بالا وظیفه گردش بین منوها و پیغام‌ها را دارد. 

image

 

امیزفیت با معرفی نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود از سیستم عامل جدید خود به نام Zepp نیز رونمایی کرد که از رابط کاربری بازطراحی شده بهره می‌برد. شاید عملکرد این سیستم عامل به خوبی سیستم عامل Wear نباشد اما از قابلیت‌های کاربردی مانند نصب نرم‌افزارهای شخص ثالث نیز بهره می‌برد. سیستم عامل Zepp با قابلیت اجرای فرمورک برنامه‌ها می‌تواند مصرف باتری را کاهش دهد. یکی از برنامه‌های کاربردی سیستم عامل Zepp نرم‌افزار هوم کانکت است که با آن می‌توان گجت‌های هوشمند خانگی را کنترل کرد. همچنین امیزفیت در حال کار روی توسعه ابزار ساخت اپلیکیشن است که به وسیله آن می‌توان کاربران قادر خواهند بود واچ فیس‌ها و برنامه‌های خود را طراحی و بسازند. این برنامه‌ها و واچ فیس‌های ساخته شده توسط کاربران قابلیت اشتراک‌گذاری نیز دارند. 

image

 

امیزفیت GTR 3 پرو قادر است اطلاعات سلامتی دریافت شده توسط برنامه‌های مانند Apple Health و گوگل فیت را همگام‌سازی کند. این ساعت همچنین از برنامه‌هایی مانند Strava، RunKeeper و Relive نیز پشتیبانی می‌کند. البته شایان ذکر است که برخی از برنامه‌های اشاره شده در هنگام عرضه با ساعت‌های هوشمند سازگار نیست اما امیزفیت وعده داده است که در آینده‌ای نزدیک ساعت‌های هوشمند با این برنامه‌ها سازگار خواهند شد.

در زمینه ویژگی‌های سلامتی امیزفیت GTR 3 پرو از قابلیت‌هایی مانند پایشگر 24 ساعته ضربان قلب و سنجشگر میزان اکسیژن خون بهره می‌برد. به علاوه، امیزفیت GTR 3 پرو قادر است تنها در عرض 15 ثانیه اکسیژن خون را اندازه‌گیری نماید که در مقایسه با نسل قبلی تقریا نصف شده است. 

image

 

پایشگر کیفیت خواب نیز یکی دیگر از قابلیت‌های سلامتی این ساعت هوشمند است که خواب کاربر را زیر نظر می‌گیرد و حتی می‌توان تنفس هنگام خواب را نیز کنترل می‌کند تا از حملاتی تنفسی مانند وقفه تنفسی هنگام خواب جلوگیری کند.

image

 

 امیزفیت GTR 3 پرو همچنین از 150 قابلیت ورزشی پشتیبانی می‌کند و تا عمق 50 متری نیز ضدآب است که برای ورزش‌های آبی مانند شنا بسیار کاربردی است و حتی این ساعت می‌تواند ضربان قلب کاربر را در هنگام شنا و زیر آب پایش کند.GTR 3  پرو از مکان‌یابی ماهواره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند و از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به اندازه‌گیری اکسیژن مصرفی، اندازه‌گیری سرعت و مقایسه آن با رکوردهای قبلی و زمان ریکاوری اشاره کرد. 

image

 

نسخه پرمیوم سری مجهز به میکروفون و اسپیکر است که به کاربر اجازه پاسخگویی به تماس‌های دریافتی را می‌دهد. به علاوه، کاربر می‌تواند به صورت افلاین و با سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و آلمانی با دستیار هوشمند آمازون یعنی الکسا ارتباط برقرار کند. البته باید اشاره کرد که GTR 3 پرو از شبکه اینترنت پشتیبانی نمی‌کند و از این نظر وابسته به گوشی هوشمند است اما کاربران می‌توانند با توجه به حافظه داخلی 2.3 گیگابایتی آن در ساعت خود موسیقی ذخیره کنند تا در هنگام تمرین سرگرم شوند. همچنینGTR 3  پرو در استفاده معمولی تا 12 روز دوام می‌آورد اما با استفاده شدید این مقدار به نصف خواهد رسید. به علاوه، این ساعت هوشمند با مسیربایی مداوم 35 ساعت روشن خواهد ماند. البته شایان ذکر است که با فعال کردن حالت ذخیره انرژی، GTR 3 پرو تا یک ماه نیاز به شارژ پیدا نخواهد کرد. 

امیزفیت GTR 3

این ساعت هوشمند از جنس بدنه مشابه نسخه پرو سری یعنی آلیاژ آلومینیوم صنایع هوایی بهره می‌برد. همچنین GTR 3 از نمایشگر کوچکتر 1.39 اینچی بهره می‌برد که از نظر تراکم پیکسلی و روشنایی با GTR 3 پرو یکسان است. البته شاید نکته منفی این ساعت هوشمند نسبت نمایشگر به بدنه 66 درصدی آن است که منجر به حاشیه‌های نسبتا زیاد اطراف نمایشگر شده است. به علاوه، امیزفیت GTR 3 در دو رنگ مشکی و خاکستری عرضه خواهد شد که هر دو مدل با بند سیلیکونی همراه خواهد بود. در زمینه واچ فیس نیز GTR 3 از 100 واچ فیس پشتیبانی می‌کند که به مانند نسخه پرو قابل شخصی‌سازی و هماهنگ با قابلیت نمایشگر همیشه روشن است. نکته مثبت GTR 3 دوام باتری عالی آن است به طوریکه با استفاده معمولی تا حدود 21 روز و با استفاده سنگین حدود 10 روز دوام خواهد آورد. به علاوه، با حالت دخیره انرژی این زمان به 35 روز نیز می‌رسد.

image

image

 

امیزفیت GTS 3

طراحی کلی سری GTS مستطیلی شکل است که بیشتر برای خواندن پیغام‌ها و کار کردن با برنامه‌های مناسب است. امیزفیت GTS 3 از نمایشگر بزرگ 1.75 اینچی با 341 تراکم پیکسلی و نسبت نمایشگر به بدنه 72.4 درصدی بهره می‌برد. شایان ذکر است که نمایشگر GTS 3 روشن‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگر را بین نسل سوم ‌ساعت‌های هوشمند امیزفیت دارد. امیزفیت GTS 3 در سه رنگ مشکی، خاکی و سفید عرضه خواهد شد و تنها 24 گرم وزن دارد و ضخامت آن نیز فقط 8.8 میلی‌متر است. باتری GTS 3 نیز مانند باتری GTR 3 پرو در استفاده معمولی تا 12 روز و با استفاده سنگین تنها 6 روز دوام خواهد آورد. در حالت ذخیره انرژی نیز عمر باتری به 24 روز می‌رسد. شایان ذکر است که دو مدل GTR 3 و GTS 3 فاقد اسپیکر و میکروفون هستند و بنابراین نمی‌توان با آنها تماس صوتی برقرار کرد.

image

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که عرضه و فروش GTR 3 پرو، GTR 3 و GTS 3 اول در کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، فرانسه و چین انجام خواهد شد و سپس عرضه جهانی آغاز خواهد شد. به علاوه، GTR 3 پرو با برچسب قیمتی 230 دلاری روانه بازار خواهد شد و همچنین GTR 3 و GTS 3 با قیمت 180 دلاری عرضه خواهند شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)