خانهاخبار
قابلیت جدید «استراحت کن» برای حفاطت از نوجوانان به اینستاگرام اضافه خواهد شد

قابلیت جدید «استراحت کن» برای حفاطت از نوجوانان به اینستاگرام اضافه خواهد شد

اینستاگرام قصد دارد با ویژگی جدید« استراحت کن»، تدابیر جدیدی برای حفاظت از نوجوانان در مقابل محتوای آسیب‌زا بیندیشد و آن‌ها را به فاصله گرفتن از پلتفرم‌های مجازی تشویق کند.
۱۴۰۰/۷/۲۰

کمتر از یک هفته از افشاگری فرانسیس هاگن یکی از کارمندان سابق اینستاگرام در مقابل کنگره امریکا در مورد تأثیر منفی اینستاگرام  بر سلامت روانی جوانان و انتقادهای شدیدی که به این شبکه اجتماعی محبوب وارد شده است می‌گذرد. نیک کلگ، معاون امور بین الملل فیس بوک، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اینستاگرام اقدامات جدیدی را برای دور نگه داشتن نوجوانان از محتوای مضر و تشویق آنها به  استراحت و فاصله گرفتن برای مدت کوتاه از این پلتفرم انجام می‌دهد.

قصد داریم ویژگی را معرفی کنیم که به عقیده ما تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کند. الگوریتم‌های اینستاگرام نشان می‌دهد که یک نوجوان یک محتوای تکراری نامناسب که ممکن است برای سلامت روانی او مفید نباشد را بارها نگاه می‌کند. از این به بعد اینستاگرام این فعالیت‌ها را شناسایی کرده و اگر کاربران محتوایی بیشتر از حد سنی خود تماشا می‌کنند، از دیدن آن‌ جلوگیری خواهد کرد و محتوایی دیگر را برای آن‌ها به نمایش خواهد گذاشت.

علاوه بر توقف ویژگی Instagram Kids و ارائه اختیاراتی به والدین برای نظارت بر نوجوانان و کودکان برای کنترل آنچه در این پلتفرم می‌بینند، این شرکت قصد دارد ویژگی‌ای با عنوان «استراحت کن» یا Take a break و Nudge را معرفی کند که همانطور که از اسمش پیداست، بعد از استفاده طولانی مدت از نوجوانان خواهش می‌کنیم که استفاده از اینستاگرام را برای ساعتی کنار بگذارند و استراحت کنند.

image

کلگ در جواب خبرگزاری‌ها برای انتشار رسمی این آپدیت زمان دقیقی ارائه نکرد و تنها به این بسنده کرده است که این ویژگی‌ها هنوز کاملا آزمایش نشده‌اند، اما به زودی معرفی می‌شوند. انتظار می‌رود فیس بوک هنوز در حال بررسی کردن ویژگی‌های جدید حفاظت از سلامت روانی نوجوانان باشد.

تیم اینستاگرام هفته گذشته اعلام کرد که در حال بررسی دو ایده جدید است: تشویق کاربران به موضوعات دیگر در صورت تمرکز بر محتوایی که ممکن است باعث مقایسه اجتماعی منفی و سمی شود و ویژگی‌ای آزمایشی به نام "Take a break" ، که بعد از مدتی اینستاگرام گردی هشداری به کاربران ارائه شود تا فعالیت اکانت خود را برای ساعتی متوقف کنند و ببینند که آیا زمان صرف شده آنها در اینستاگرام واقعا معنی دار و مفید است یا خیر.

کلگ گفت که الگوریتم های فیس بوک در صورت لزوم باید به قانون پاسخگو باشند تا مردم بتوانند آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد را با حرف‌های ما تطابق دهند و به ما اعتماد داشته باشند. فیس بوک در پی گزارش های وال استریت ژورنال بر اساس اسناد داخلی ارائه شده توسط هاگن در چند هفته گذشته مورد انتقادات شدید قرار گرفته است. هاوگن، مدیر محصول سابق فیس بوک، سه شنبه در کنگره در جلسه ای که بر تحقیقات داخلی شرکت متمرکز بود گفت که اینستاگرام می تواند محیطی سمی به ویژه برای دختران نوجوان باش. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک این ادعاها را بی پایه خواند و گفت که فیسبوک هیچ‌گاه محتوای نامناسب و جعلی که تاثیر منفی بر روی تمایل شرکت‌ها برای تبلیغات روی پلتفرمش دارد را پشتیبانی نمی‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)