خانهاخبار
جدیدترین آپدیت گوشی سامسونگ گلکسی A52، قابلیت رم مجازی را به این گوشی آورد

جدیدترین آپدیت گوشی سامسونگ گلکسی A52، قابلیت رم مجازی را به این گوشی آورد

سامسونگ نیز به تازگی به جمع شرکت‌هایی که از قابلیت رم مجازی استفاده می‌کنند پیوسته و این قابلیت را «رم پلاس» می‌نامد؛ حالا این ویژگی با آپدیتی برای گوشی گلکسی A52 نیز منتشر شده است.
۱۴۰۰/۷/۱۶

قابلیت رم مجازی که شرکت سامسونگ آن را «رم پلاس» می‌نامد؛ مدتی قبل در بتای نسخه بعدی رابط کاربری این شرکت یا همان One UI 4.0 دیده شد. این قابلیت اما بخشی از پکیج نرم افزاری اندروید 12 سامسونگ نبوده و این شرکت آن را برای بسیاری که از گوشی‌ها که همچنان از اندروید 11 استفاده می‌کنند نیز فعال کرده است.

image

این گوشی‌ها شامل گلکسی زد فولد 3، سری گلکسی اس 21، گلکسی M52 بوده و دو گوشی از سری گلکسی A52، یعنی گلکسی A52 5G و گلکسی A52s 5G نیز مدتی قبل به این جمع اضافه شدند. حالا اما، نسخه 4G این گوشی یعنی گلکسی A52 نیز این ویژگی را با آپدیتی دریافت کرده است. این آپدیت که در امروز منتشر شده، ورژن A525FXXU4AUI3 را داشته که پچ امنیتی ماه اکتبر را نیز به همراه دارد.

اگر با قابلیت رم مجازی آشنایی ندارید؛ جای نگرانی نیست زیرا نحوه کار آن بسیار ساده است. این ویژگی که به تازگی توانسته محبوبیت خاصی را بین سازندگان گوشی‌های اندرویدی کسب کند، بخشی از حافظه داخلی گوشی مشغول کرده و از آن به عنوان حافظه رم استفاده می‌کند. برای مثال، در گوشی گلکسی A52، ۴ گیگابایت از حافظه داخلی گرفته شده و به رم شما اضافه می‌شود.

image

این قابلیت در دنیای تکنولوژی قدمت زیادی داشته و نام اصلی آن، «مموری پیجینگ» است. در واقع، سیستم وانمود کرده که رم بیشتری در اختیار دارد و در هنگام پر شدن رم سخت افزاری، اپلیکیشن‌های باز در پس زمینه به حافظه داخلی فرستاده می‌شوند. همانطور که حدس می‌زنید، این قابلیت وقتی حافظه داخلی سریع‌تری را داشته باشید، بسیار بهتر کار می‌کند؛ اما در سال‌های گذشته بدون مشکل بر روی هارد دیسک‌های چرخشی قدیمی نیز کار می‌کرده که در مقایسه با حافظه‌های بر مبنای فلش گوشی‌های امروزی، بسیار کند هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)