خانهاخبار
پس از گذشت دو هفته، میزان استقبال کاربران از iOS 15 همچنان کمتر از نسخه پیشین است

پس از گذشت دو هفته، میزان استقبال کاربران از iOS 15 همچنان کمتر از نسخه پیشین است

مدتی پیش خبری مبنی بر این خواندیم که استقبال کاربران از سیستم عامل iOS 15، به اندازه نسخه قبلی یا همان iOS 14 نبوده است و حالا نیز با گذشت دو هفته از انتشار این سیستم عامل، این آمار و ارقام تغییر خاصی نکرده‌اند.
۱۴۰۰/۷/۱۶

انتشار نسخه جدید سیستم عامل iOS در سال جاری، تا به حال با استقبال چندانی روبرو نشده که شاید دلیل اصلی آن، کشف چند باگ آزار دهنده توسط کسانی باشد که در ابتدا iOS 15 را نصب کرده بودند. حالا نیز با گذشت دو هفته از انتشار این سیستم عامل برای گوشی‌های آیفون، آمار استقبال کاربران از iOS 15 بهبود خاصی نیافته و بسیار کمتر از میزان نصب iOS 14 در همین برهه زمانی در سال گذشته است.

image

مدتی قبل نیز خبری در همین مورد شنیده بودیم که آمار منتشر شده توسط «میکس‌پنل» را در دو روز اول انتشار این سیستم عامل مورد بررسی قرار می‌داد؛ در دو روز اول پس از انتشار iOS 15، حدود ۸.۵۹ درصد از کاربران آن را نصب کرده بودند. حالا، به گفته «میکس‌پنل» حدود ۲۲.۲۲ درصد از کاربران، این سیستم عامل را در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۳ مهر) بر روی آیفون‌های خود نصب کرده‌اند.

جهت مقایسه، سیستم عامل iOS 14 که در سال گذشته منتشر شده بود، موفق به جذب ۱۴.۶۸ درصد از کاربران در دو روز اول و سپس ۴۱.۹۷ درصد از آنها در دو هفته پس از انتشار خود شد.

البته، به خاطر داشته باشید که «میکس‌پنل» این آمار را از طریف آنالیز SDK موبایل خود و محاسبه تعداد کاربرانی که با استفاده از iOS 15 به سایت و اپلیکیشن آنها سر زده‌اند؛ به دست می‌آورد. بنابراین این آمار و ارقام به طور کامل دقیق نیستند؛ اما این شرکت در سال گذشته نیز به همین ول این آمار را دست آورده بود و پس از انتشار آمار رسمی توسط اپل، تفاوت چندانی بین یافته‌های دو شرکت دیده نمی‌شد.

به هر حال، حتی اگر مشکلاتی در جمع آوری این داده‌ها وجود داشته باشد؛ این مشکلات در حدی نبوده که اختلاف چشمگیر میان استقبال کاربران از iOS 15 را نسبت به iOS 14 توجیه کنند. اینطور که به نظر می‌رسد کاربران آیفون فعلا بنا به دلایل خاصی، مایل به آپدیت گوشی‌های خود نیستند.

image

اپل نیز اعلام کرده که از مشکلات iOS 15 مطلع بوده و بسیاری از آنها را نیز رفع کرده است؛ بنابراین به احتمال زیاد اوضاع برای سیستم عامل جدید آیفون‌های اپل پس از عرضه iOS 15.1، کمی بهتر می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Moein

۱۴۰۰/۷/۱۶
ios15.1 یک هفته پیش برام آمد و نصبش کردم و واقعا نسبت به قبل بسیار بهتر شده است