خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی شیائومی پوکو X3 GT

بررسی تخصصی شیائومی پوکو X3 GT

شرکت شیائومی در گوشی‌های با برند پوکو خود، سعی کرده تا امکاناتی خوب را با قیمت مناسب در دست کاربران قرار دهد؛ در این مطلب نگاهی دقیق به گوشی شیائومی پوکو X3 GT انداخته تا به طور کامل با آن آشنا شویم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۴۰۰/۷/۱۷

در این روز‌ها، اکثر دنبال کنندگان اخبار تکنولوژی با گوشی‌های برند پوکو شرکت شیائومی آشنایی دارند؛ این گوشی‌ها سخت افزار قدرتمند و امکاناتی مناسب را با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در این بررسی می‌خواهیم تا نگاهی به جدیدترین گوشی در سری X3 پوکو، یا همان پوکو X3 GT بیاندازیم.

 

طراحی، بدنه و کیفیت ساخت

image

هنگامی که برای نخستین بار گوشی پوکو X3 GT را در دست گرفته و به آن نگاه کنید، احتمالا متوجه چند نکته خواهید شد؛ اولین نکته این است که بدنه و قاب پشتی گوشی، از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند. دیگر امر قابل توجه در این گوشی، برجستگی دوربین بزرگ آن است که از بدنه گوشی بیرون زده و در هنگام کار با X3 GT بر روی یک سطح صاف، موجب تکان خوردن آن می‌شود؛ البته با توجه به اینکه اکثر کاربران برای گوشی‌ خود از کاور استفاده خواهند کرد، شاید این امر چندان آزار دهنده نباشد.

یکی از ویژگی‌های تحسین برانگیز پوکو X3 GT، استفاده از جدیدترین نسخه گوریلا گلس، یا همان گوریلا گلس ویکتس در صفحه جلویی گوشی است؛ این نسخه از این شیشه مقاوم سازی شده، عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل‌های پیشین در زمینه جلوگیری از شکستن شیشه جلویی گوشی در اثر ضربه را دارد. وزن این گوشی ۱۹۳ گرم بوده و ابعاد آن، ۸.۹×۷۵.۹×۱۶۳.۳ میلی متر است.

image

با وجود پلاستیکی بودن بدنه گوشی، در هنگام کار با آن حس بدی به شما دست نمی‌دهد و باید بگوییم که شیائومی حداقل از پلاستیک مرغوبی در این محصول استفاده کرده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و آبی روانه بازار شده که نسخه‌های سفید و آبی، طراحی با الگویی راه راه عمودی داشته و نسخه مشکی که به دست ما رسیده، دارای نقاطی براق در قسمت پایینی پشت بدنه گوشی است که آسمانی پر ستاره در شب را تداعی می‌کند.

دکمه پاور گوشی که سنسور اثر انگشت را در خود جا داده است و کلید‌های کنترل صدا، در سمت راست بدنه قرار گرفته‌اند. در بالای گوشی شاهد قرار گرفتن یکی از اسپیکر‌ها، خروجی اینفرارد یا همان IR Blaster برای کنترل لوازم خانگی و میکروفون هستیم؛ درگاه سیم کارت دوگانه نیز در سمت چپ بدنه گوشی قرار دارد. یک خروجی اسپیکر مخصوص مکالمه نیز در بالای قسمت پانچ شده نمایشگر دیده می‌شود.

image

در پایین گوشی شاهد خروجی دیگر اسپیکر، پورت USB-C و خروجی میکروفون هستیم. متاسفانه در این گوشی نیز خبری از جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیست. پوکو X3 GT توانسته تا همانند بسیاری از گوشی‌های دیگر این برند، گواهی IP53 را دریافت کند که نشانگر مقاومت این گوشی در برابر پاشیدن قطرات آب و نفوذ غبار است.

 

نمایشگر

image

پوکو X3 GT دارای نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع IPS LCD است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR10 را به همراه دارد. رزولوشن این نمایشگر، ۱۰۸۰×۲۴۰۰ بوده و نسبت صفحه گوشی، ۲۰:۹ است. باید بگوییم که این نمایشگر، در مقایسه با گوشی‌های دیگر این برند همچون پوکو F3، حرف زیادی برای گفتن ندارد و نقطه ضعف اصلی آن، استفاده از پنل IPS LCD است.

این پنل رنگ‌ها را همانطور که از یک پنل LCD انتظار می‌رود، به صورتی طبیعی نمایش می‌دهد؛ اما زاویه دید خوبی نداشته و اگر حتی با زاویه‌ای بسیار کم به نمایشگر آن بنگرید، متوجه خواهید شد که میزان قابل توجهی از شفافیت و روشنایی تصویر از بین می‌رود.

image

نرخ نوسازی این گوشی به صورت پیش فرض، روی ۶۰ هرتز است و باید با مراجعه به منوی Settings و بخش Display، آن را روی ۱۲۰ هرتز قرار دهید؛ پس از فعال کردن این حالت، مسلما تجربه کاربری با گوشی بسیار بهتر و روان‌تر به نظر می‌آید. هر چند پنل LCD این محصول بار دیگر موجب ناامیدی شده و گاهی اوقات در هنگام اسکرول کردن، این پنل موجب تار شدن محتوای روی نمایشگر می‌شود که در پنل‌های اولد، با چنین موردی مواجه نیستیم. نرخ حساسیت به لمس این نمایشگر نیز ۲۴۰ هرتز است.

image

نمایشگر این گوشی همانند اکثر گوشی‌های اندرویدی این روزها، از نوع حفره دار یا پانچ هول بوده و دوربین سلفی گوشی را در قسمت میانی بالای نمایشگر در خود جا داده است. حداکثر روشنایی این پنل، چندان چشمگیر نیست و می‌توان گفت که ممکن است در زیر تابش مستقیم نور خورشید، کاربر را دچار مشکل کند. اگر نوار تنظیم روشنایی صفحه را در بالاترین حالت تنظیم کنید؛ روشنایی این پنل حدود ۴۳۰ نیت است. نکته جالبی که باید به آن اشاره کنم، این است که با وجود اینکه کاربرد چندانی برای آن وجود ندارد، اما کمینه روشنایی این پنل واقعا چشمگیر است و اگر نوار تنظیم روشنایی را روی پایین‌ترین حالت تنظیم کنید، تقریبا هیچ چیزی روی نمایشگر دیده نمی‌شود! این مورد قطعا زمانی که در تاریکی محض با گوشی کار می‌کنید، برای چشمان‌تان بهتر خواهد بود.

نرخ نوسازی این نمایشگر، جهت صرفه جویی در مصرف انرژی گوشی از نوع متغیر بوده و با وجودی که در هنگام کار با رابط کاربری، گوشی همیشه روی حالت ۱۲۰ هرتز است؛ اگر مدتی کار با گوشی را متوقف کنید به حدود ۵۰ تا ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد. اپلیکیشن‌های استریم و پخش ویدیو نیز مانند همیشه بر روی حالت ۶۰ هرتز کار می‌کنند. در بخش بازی، امکان تجربه بازی‌های محدودی که از حالت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند (مانند Dead Trigger 2)، نیز وجود دارد.

 

سخت افزار

image

گوشی پوکو X3 GT با توجه به قیمت خود، از سخت افزار قدرتمندی برخوردار است؛ این گوشی از پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 1100 استفاده کرده که ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X را به همراه دارد. X3 GT در نسخه‌هایی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 روانه بازار شده که نسخه بررسی شده توسط ما، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی است. متاسفانه این گوشی از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کند.

این گوشی به لطف پردازنده خود، از اتصال به نسل پنجم اینترنت همراه یا همان 5G نیز پشتیبانی کرده و پردازنده گرافیکی آن، از نوع مالی G77 است. پردازنده این گوشی با لیتوگرافی ۶ نانومتری طراحی شده و از نوع هشت هسته‌ای است که شامل چهار هسته از نوع کورتکس A78 با کلاک اسپید ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع کورتکس A55 با کلاک اسپید ۲.۰ گیگاهرتز می‌شود.

image

عملکرد این گوشی در هنگام کار بسیار مناسب و روان بوده و به ندرت متوجه تاخیر یا کندی خواهید شد؛ عملکرد پردازنده گرافیکی نیز مناسب است و در اجرای بازی‌هایی چون Call of Duty: Mobile و Fortnite نیز با بالاترین تنظیمات گرافیکی، تنها در برخی مواقع بسیار نادر با افت فریم مواجه هستیم. البته باید بگوییم که در هنگام بازی طولانی مدت، بدنه گوشی می‌تواند به شکلی آزار دهنده داغ شود که نشانگر ضعف سیستم خنک کننده پوکو X3 GT است. شاید پلاستیکی بودن بدنه گوشی در ضعیف بودن انتقال گرما به بیرون، بی‌تاثیر نباشد.

پوکو X3 GT‌ به دلیل رم ۸ گیگابایتی خود که حافظه رم مناسبی برای یک گوشی میان رده به حساب می‌آید، از نظر مولتی تسکینگ نیز عملکرد قابل قبولی دارد و اگر برنامه‌های زیادی را در پس زمینه باز نگه داشته باشید؛ در هنگام سوییچ کردن متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها بدون هیچ تغییری در حافظه رم مانده‌اند و نیازی به لود دوباره آنها وجود ندارد.

نرم افزار و رابط کاربری

image

این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه شده که بر خلاف انتظارات، به دلیل لانچر متفاوت خود به خصوص در صفحه هوم، به اندروید خام شباهت‌هایی دارد. گوشی‌های با برند پوکو به همراه لانچر خاصی عرضه می‌شوند که پوکو لانچر نام داشته و از ویژگی‌های جذابی چون امکانات گسترده شخصی سازی و همچنین طبقه بندی اتوماتیک اپلیکیشن‌ها بر حسب نوع کاربردشان، برخوردار است.

در این لانچر امکان حذف منوی اپلیکیشن‌ها وجود نداشته و با سوایپ به سمت بالا، با آن دسترسی پیدا می‌کنید. در صورتی که به سمت چپ سوایپ کنید، با فید گوگل مواجه می‌شوید که اخبار شخصی سازی شده برای شما، وضعیت هوا، نتایج مسابقات ورزشی و ... را نمایش می‌دهد و از دیگر تشابهات رابط کاربری این گوشی با اندروید خام محسوب می‌شود.

شیائومی در رابط کاربری خود از iOS نیز الهام‌هایی گرفته و برای مثال برای دسترسی به منوی تنظیمات سریع، کافی است که از سمت راست پانچ هول نمایشگر به سمت پایین سوایپ کنید و برای دسترسی به منوی اعلان‌ها، باید از سمت چپ پانچ هول نمایشگر انگشت خود را به پایین بکشید. کاربر همچنین می‌تواند با سوایپ کردن در هر یک از این منوها، به دیگری دسترسی پیدا کند.

رابط کاربری MIUI 12.5 به طور پیش فرض از حالت تاریک یا Dark Mode‌ پشتیبانی کرده و حتی این حالت را برای اپلیکیشن‌های متفرقه شما نیز فعال می‌کند. متاسفانه به دلیل استفاده از نمایشگر IPS LCD در این گوشی، قابلیت Always-On Display یا نمایشگر همیشه روشن در تنظیمات آن وجود ندارد. MIUI 12.5 از تم‌های بسیاری پشتیبانی کرده که می‌توانید با مراجعه به یک استور اختصاصی، آنها را دانلود کنید.

متاسفانه همیشه در راه دریافت بهترین‌ها با هزینه‌ای مقرون به صرفه، موانعی نیز وجود دارد و این امر برای گوشی‌های شیائومی، تبلیغات در رابط کاربری و اپلیکیشن‌های پیش فرض است. در هنگام بررسی این گوشی، هرگز با تبلیغ خاصی مواجه نشدیم اما در صورتی دیدن هر گونه تبلیغات، کاربران می‌توانند با مراجعه به منوی تنظیمات گوشی یا اپلیکیشن مربوطه و خاموش کردن گزینه Receive Recommendations، آنها را غیر فعال کنند.

 

باتری

گوشی پوکو X3 GT باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری را به همراه دارد که عملکرد آن نیز قابل نحسین است. این باتری ظرفیت مناسبی داشته و پس از مدتی کار با این گوشی، متوجه می‌شوید که می‌شود کاملا روی آن برای استفاده به مدت بیشتر از یک روز با شارژ کامل حساب کرد.

پوکو X3 GT از لحاظ سرعت شارژ نیز عملکرد مثال زدنی داشته و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. شارژر ۶۷ واتی نیز خوشبختانه درون جعبه این گوشی قرار دارد و به گفته شیائومی، می‌تواند این گوشی را در ۴۲ دقیقه به طور کامل شارژ کند که البته در تجربه ما، این عدد گاهی به ۴۵ تا ۴۷ دقیقه نیز می‌رسید.

متاسفانه حتی با وجود استفاده از بدنه پلاستیکی در این گوشی، امکان شارژ بی‌سیم آن وجود ندارد که البته در این رده قیمتی، معمولا خیلی شاهد پشتیبانی از این قابلیت نیستیم.

 

دوربین

image

در برجستگی بزرگی که در پشت گوشی قرار دارد، سیستم دوربین سه گانه پوکو X3 GT را مشاهده می‌کنیم. دوربین اصلی در این بین رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل را داشته و از لنزی با گشودگی f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی متر بهره می‌برد. پس از آن، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه قرار گرفته که آن را همراهی می‌کند. در نهایت، باید به سراغ دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 برویم که فوکوس ثابت و کیفیت نامناسبی داشته و واقعا هدف از حضور آن در این گوشی را به جز افزودن لنز‌های دوربین بیشتر و تبدیل این گوشی به محصولی با دوربین سه‌گانه، درک نمی‌کنم!

رابط کاربری دوربین این گوشی نیز مشابه سایر گوشی‌های بر مبنای MIUI بوده و از امکانات خوبی برخوردار است. عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی، رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی داشته ولی امکان دسترسی به حالتی برای گرفتن عکس‌های ۶۴ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

image

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی پوکو X3 GT، از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و جزئیات و رنگ‌ها را با دقت فراوانی نمایش می‌دهند که معمولا در دوربین یک گوشی میان رده، کمتر یافت می‌شود. امکان بهبود کیفیت عکس‌ها با استفاده از هوش مصنوعی نیز وجود داشته که معمولا رنگ‌ها کمی غلو‌ شده‌تر از آنچه هستند، نشان می‌دهند.

به دلیل عدم حضور دوربین تله‌فوتو در این گوشی، دکمه زوم ۲ برابر دیده شده در پایین آن از زوم دیجیتال استفاده می‌کند که البته باید بگوییم کیفیت چندان بدی نیز ندارد. عکاسی در شب نیز با این گوشی بسیار بهتر از حد انتظار بوده و سطح جزئیات ثبت شده و سایه‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار است که با روشن کردن حالت شب یا Night Mode، بهتر نیز می‌شود. پس از روشن کردن این حالت، باید در هنگام گرفتن عکس به مدت چند ثانیه گوشی را ثابت نگه دارید تا عکس ثبت شده پردازش شود.

بگذارید حالا به سراغ دوربین التراواید این گوشی برویم. این دوربین نیز از کیفیت خوبی برخوردار است و با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای خود، می‌تواند فریم عکس‌های شما را باز‌تر کرده تا مناظر را با زاویه‌ای گسترده‌تر ثبت کنید. البته دقت‌ رنگ‌ها در این دوربین، به خوبی دوربین اصلی این گوشی نیستند.

image

در پایان، کار به دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی پوکو X3 GT رسیده که همانطور که پیش از این به آن اشاره کردم؛ کیفیت مناسبی ندارد و با توجه به فوکوس ثابت خود، تجربه عکاسی افتضاحی را رقم می‌زند. متاسفانه همین امر یعنی فوکوس ثابت، تجربه کار با دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی را نیز خراب کرده و عکس‌های گرفته شده به خصوص در هنگام تابش نور می‌توانند کمی تار باشند. حالت پرتره نیز در دوربین سلفی این گوشی دیده می‌شود که افکت بوکه مصنوعی آن، در اکثر مواقع به درستی کار کرده اما برخی اوقات در تشخیص حاشیه‌ها دچار مشکل می‌شود.

از لحاظ ضبط ویدیو، دوربین اصلی این گوشی توان ضبط ویدیو 4K با نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد و در صورت استفاده از رزولوشن فول اچ دی، ضبط ویدیو با فریم ریت ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز ممکن است. ویدیو‌های 4K گرفته شده با این گوشی، فاقد نویز بوده و از کیفیت خوبی برخوردارند که برای این رده قیمتی، چندان معمول نیست.

از دیگر حالت‌های دیده شده در دوربین این گوشی، می‌شود به حالت پاناروما، لانگ اکسپوژر، اسلو موشن، عکاسی از مدارک و ضبط وبلاگ ویدیویی اشاره کرد.

 

اسپیکر‌ها و پخش صدا

پوکو X3 GT دارای اسپیکر‌های استریو بوده که مانند اکثر گوشی‌های امروزی، شامل بلندگوی مخصوص مکالمه و بلندگوی واقع در پایین گوشی هستند. این گوشی از نظر حجم صدا عملکرد خوبی داشته و صدای پخش شده نیز حتی در والوم‌های بالا، از کیفیت و جزئیات مناسبی برخوردار است. همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، بلندگوی مکالمه پوکو X3 GT دارای دو خروجی متفاوت است که یکی در قسمت بالایی گوشی و دیگری در بالای پانچ هول نمایشگر قرار دارد.

این گوشی از سیستم دالبی اتموس نیز پشتیبانی کرده که می‌شود آن را فعال کرد تا به توجه به نوع محتوای پخش شده، تنظیمات مخصوص دالبی را روی آن اعمال کند که معمولا موجب افزایش حجم یا کیفیت صدا می‌شوند. در کل باید گفت که پوکو X3 GT از لحاظ پخش صدا در رده قیمتی خود، عملکرد قابل قبولی دارد.

 

اتصالات

image

 

پوکو X3 GT از لحاظ اتصالات گوشی کاملی به حساب می‌آید. این گوشی از استاندارد‌های وای فای A/B/G/N/AC/6 پشتیبانی کرده و بلوتوث نسخه 5.2 را نیز به همراه دارد. این گوشی همچنین به لطف پردازنده جدید خود، امکان اتصال به 5G یا نسل پنجم اینترنت همراه را هم دارد.

خروجی IR Blaster یا اینفرارد نیز روی آن قرار گرفته که متاسفانه این روزها کمتر شاهد حضور آن در گوشی‌ها هستیم؛ کاربرد این خروجی، کنترل انواع لوازم خانگی است که شامل لوازم غیر هوشمند که از ریموت‌های سنتی استفاده می‌کنند نیز می‌شود.

پورت گوشی همانند همه گوشی‌های اخیر از نوع USB-C است و در برخی بازارها این گوشی NFC را نیز به همراه دارد؛ نسخه بررسی شده توسط ما نیز، قابلیت NFC را به همراه دارد. این گوشی فاقد رادیو اف ام است که شاید برای طرفداران نه چندان زیاد این پلتفرم، ناامید کننده باشد.

 

اقلام درون جعبه

شیائومی معمولا گوشی‌های با برند پوکو را به همراه بسته بندی خوب و با کیفیتی روانه بازار کرده و این گوشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در هنگام باز کردن جعبه پوکو X3 GT، با یک مقوا زرد رنگ با برند پوکو مواجه می‌شوید که درون خود چند استیکر پوکو، سوزن باز کردن درگاه سیم کارت، چند دفترچه راهنما، تبدیل جک ۳.۵ میلی متری به USB-C و در نهایت یک قاب ژله‌ای نرم و شفاف را جا داده است.

سپس با خود گوشی روبرو خواهید شد که بسته بندی شده و در زیر آن، آداپتور شارژ ۶۷ واتی به همراه کابل USB-C آن قرار دارد. متاسفانه در جعبه این گوشی خبری از ایرفون‌های با سیم نیست که البته با توجه به قیمت گوشی و حذف اقلامی حیاتی چون شارژر توسط سایر شرکت‌ها، شاید درخواستی دور از انتظار باشد.

کاور ژله‌ای قرار گرفته درون جعبه گوشی، از کیفیت خوبی برخوردار است و به نظر می‌رسد که می‌تواند در برابر خش و ضربات جزئی، از گوشی محافظت کند. البته نکته‌ای که باید درباره این کاور به آن اشاره کنم؛ این است که به نظر می‌رسد کمی کوچک‌‌تر از سایز گوشی طراحی شده و گذاشتن یا بیرون آوردن گوشی از آن، کار اصلا آسانی نیست!

 

جمع‌بندی

image

گوشی پوکو X3 GT با توجه به قیمت ۳۳۰ تا ۳۵۰ دلاری خود، بسیاری از خصوصیات پرچمدارها را به همراه داشته و پاسخگوی نیاز‌های اکثر کاربران خواهد بود. پردازنده قدرتمند این گوشی، پشتیبانی از 5G، حافظه رم ۸ گیگابایتی در نسخه پایه و کیفیت خوب دوربین اصلی؛ از نقاط قوت قابل توجه پوکو X3 GT هستند.

نمایشگر IPS LCD آن نیز با توجه به زاویه دید نامناسب و کیفیت نه چندان مثال زدنی خود، همچنان از نوع ۱۲۰ هرتز است و تجربه‌ای بسیار روان‌تر از آنچه از گوشی‌های میان رده اندرویدی انتظار دارید را برای شما رقم خواهد زد. پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز بسیار جذاب بوده و از ویژگی‌های کاربردی این گوشی پوکو محسوب می‌شود.

در نهایت، باید گفت که پوکو X3 GT حتی با وجود نقطه ضعف‌هایش، انتخاب بسیار خوبی در رده قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان است. البته به کاربران توصیه می‌کنیم که به گوشی‌های دیگر در این رده حتی مانند پوکو F3 نیز نگاهی بیاندازند که امکاناتی چون نمایشگر امولد و پردازنده اسنپدراگون 870 را در برابر این گوشی را به همراه دارد.

خرید گوشی پوکو X3 جی‌تی از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

فراز

۱۴۰۱/۱۱/۷
سلام،من وقتی تماسم روجواب میدم کسایی که اطرافم هستن صدای کسیکه پشت گوشی صحبت میکنه رومیشنون حتی اگه روکمترین مقدارقراربدم وولوم گوشی رو،راهی واسه حل این مشکل هست؟poco X3 GT هست گوشیم

محمد رضا حسن زاده

۱۴۰۰/۱۰/۲
حقیقتا کارشناسی دقیقی رو نویسنده انجام دادن، به عنوان کاربر x3 gt میتونم بگم 99 درصد مطالب کاملا صحیح بود مخصوصا کیفیت دوربین ماکرو که خود من هم وجودش رو شاید به عنوان تزیین در نظر بگیرم و در ادامه به طور کلی پنل های ips و دوربین ماکرو رو اگه پشت سر بزاریم با یه گوشی سروکار داریم که مخصوص گیمه بله! گیم.
اگر از بازی روی سیستم موبایل لذت میبرید و دوست دارید بازی های جدید و حتی بازی های نسل بعدی که هنوزم تولید نشدن رو رو بهترین حالت تجربه کنید، همین گوشی بهترین تو رنج قیمتی خودشه.
شک نکنید.

دیدموشاپ

۱۴۰۰/۹/۱۴
سلام وقت بخیر مطالب بسیار کاربردی و عالی ای کاش فقط راجب دوربین سلفی بیشتر صحبت می شد و تصاویر دوربین سلفی از این محصول ارائه می شد.

مُکاریان

۱۴۰۰/۷/۲۹
سلام ودرود بر شما
روی رنج قیمتی ۴تا ۵ چه گوشی مد نظر شما هست که درجه اول سخت افزاری و بعد دوربین و صفحه نمایش قوی داشته باشه

Pendar_M

۱۴۰۰/۷/۲۴
سلام مسعود جان :)
با توجه به جدیدتر بودن این گوشی نسبت به هواوی نووا 5T، باید گفت که پوکو X3 GT پردازنده قوی‌تری داره و نمایشگر ۱۲۰ هرتز هم از نقاط قوت اصلیش در برابر نووا 5T به حساب میاد.
ضمنا ظرفیت باتری و سرعت شارژ پوکو X3 GT بیشتره که مسلما این امر هم برای اکثر کاربران اهمیت زیادی داره.