خانهاخبار
آیا دزدگیر ماشین واقعا به درد می‌خورد؟

آیا دزدگیر ماشین واقعا به درد می‌خورد؟

آیا واقعا دزدگیرهای ماشین فاقد کارایی لازم هستند و فقط یک هزینه اضافی به شمار می‌روند؟ اصلا دزدگیرهای خودرو چه فایده‌ای دارند و آیا ایمنی خودرو را افزایش می‌دهند؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.
۱۴۰۰/۷/۱۴

یک سنسوری که با هر ضربه ای به صدا در می‌آید دزدگیر ماشین است؟! آیا واقعا امنیت خودرو با این دزدگیر بیشتر می‌شود؟

image

حتما شما هم شبی با صدای مداوم دزدگیر ماشین پارک شده در کنار خیابان از خواب بیدار و بد خواب شده‌اید. بعد از بیدار شدن از خواب و بررسی محیط اطراف متوجه شده‌اید که صدای دزدگیر به دلیل نزدیک شدن گربه‌ای به ماشین بوده و همین موضوع هم شاید شما را در خرید دزدگیر برای ماشینتان دچار تردید کرده است. 

مطابق یک نظر سنجی تنها یک درصد مردم بعد از به صدا درآمدن دزدگیر ماشین، پیگیر آن می‌شوند و موضوع را به پلیس گزارش می‌دهند. اما باید بدانید که هشدارهای کاذب دزدگیر خودرو به این معنا نیست که خرید و نصب دزدگیر ماشین کاملا بی اثر و یک هزینه اضافی باشد. دزدگیرهای ماشین هنوز هم از مهم‌ترین عوامل بازدارنده سرقت هستند. 

با این حال آیا واقعا دزدگیرهای ماشین فاقد کارایی لازم هستند و فقط یک هزینه اضافی به شمار می‌روند؟ اصلا دزدگیرهای خودرو چه فایده‌ای دارند و آیا ایمنی خودرو را افزایش می‌دهند؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

پیشگیری از سرقت

اکثر مردم هنگامی که زنگ دزدگیر ماشینی به صدا در می‌آید، به دنبال منبع آن هستند تا تأیید کنند که این هشدار برای خودروی آنها نیست و یا در صورت وقوع سرقت واقع،ی صحنه را بررسی کنند. 

image

Audio shack که یکی از بزرگترین شرکت‌های تعمیر و تجهیز وسایل نقلیه در آمریکاست، این ویژگی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نصب دزدگیر خودرو می‌داند. 

سارقان وسایل نقلیه معمولا می‌دانند که در صورت روشن شدن دزدگیر ماشین همه توجهات به سمت آنها روانه خواهد شد. بنابراین آنها معمولا به سراغ سرقت خودروهایی که دزدگیر دارند، نمی‌روند. زیرا می‌دانند که سرقت از این ماشین دردسرهایی را برای آنها به همراه خواهد داشت. به این ترتیب نصب سیستم هشدار خودرو در واقع مانع از سرقت حتی قبل از به صدا در آمدن زنگ خطر می‌شود.

به طور مثال اگر فکر می‌کنید که خودروی قدیمی و بی ارزش شما برای سارقان جذابیتی ندارد، سخت در اشتباه هستید. زیرا تک تک اعضای خودروی قدیمی شما و وسایل شخصی شما درون خودرو برای سارقان جذاب است. این وسایل می‌تواند شامل وسایل شخصی، دستگاه‌های پخش خودرو و سایر وسایل ارزشمند باشد. 

حتی اگر ماشین شما این امکانات را هم نداشته باشد، چراغها و حتی لاستیک‌ها برای سارقان قابل توجه است. بنابراین شما با نصب یک دزدگیر می‌توانید ریسک سرقت از خودرو و حتی سرقت خود خودرویتان را کاهش دهید. چون همانطور که در بالا گفته شد سارقان اغلب کمتر به سراغ خودروهای دارای دزدگیر می‌روند. 

با دزدگیر ماشینتان را خاموش کنید

اگر به جای دزدگیر معمولی، دزدگیر اینترنتی روی ماشینتان نصب کرده باشید، میتوانید بعد از پارک و ترک ماشین، یا بعد از سرقت، با یک دکمه، ماشینتان را خاموش کنید! 

دزدگیر اینترنتی و همچنین ردیاب خودرو که با عنوان ردیاب جی پی اس شناخته می‌شوند، امکان نصب یک دکمه قطع برق یا سوخت ماشین را دارند که بعد از دریافت هشدار سرقت خودرو، می‌توانید با یک کلیک یا ارسال یک پیامک، برق و بنزین ماشین را قطع کنید. البته نباید فراموش کنید دزدگیری که مجهز به این امکان باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. 

دزدگیرهای مجهز به ردیاب خودرو را دریابید

گاهی امکان دارد که سارقان به صدای هشدار دزدگیرها توجه نکنند و خودروی شما را به سرقت ببرند. در این حال دزدگیری می‌تواند شما را کمک کند که دارای ردیاب هم باشد. 

image

چنانکه گفتیم ردیاب‌ها معمولا سیستم خاموش کننده خودرو دارند. به محض اینکه هشدار حرکت ماشین به صاحب خودرو منتقل شود، خودرو به وسیله یک دستور از سوی صاحب خودرو خاموش خواهد شد. 

حتی اگر ردیاب به این سیستم هم مجهز نباشد به راحتی می‌تواند خودروی به سرقت رفته را از طریق پلیس و صاحب خودرو دنبال کند. اگر به دنبال خرید یک دزدگیر و ردیاب خوب هستید، بد نیست که سری به بخش فروشگاه سایت آرشین بزنید.

ارزش خودروی خود را با نصب دزدگیر بالا ببرید

اگر قصد فروش خودروی خود را دارید، نصب یک سیستم هشدار دهنده با کیفیت بالا ارزش خودروی شما را بالا خواهد برد. این موضوع منجر به ترغیب خریداران می‌شود و این دستگاه می‌تواند یک مزیت بسیار خوب در فروش خودروی شما به حساب بیاید. بسیاری از خریداران حاضرند برای ماشینی که دزدگیر با کیفیت دارد، مبلغ بیشتری را پرداخت کنند. این موضوع هم به نفع شما و هم به نفع خریدار خواهد بود زیرا شما بابت این ویژگی هزینه بیشتری از خریدار خواهید گرفت و در عوض خریدار هم می‌داند که مبلغ پایین‌ترین نسبت به بازار برای خرید یک دزدگیر پرداخت می‌کند.

در مکان‌های شلوغ خودرو خود را پیدا می‌کنید

یکی از ساده‌ترین کارهایی که دزدگیر خودرو انجام می‌دهد، پیدا کردن خودرو در جاهای شلوغ است. تصور کنید که به یک فروشگاه بسیار بزرگ که دارای پارکینگ طبقاتی است رفته‌اید. زمان برگشت تنها چیزی که از مکان پارک خودیتان به یاد می‌آورید طبقه پارکینگ است. اگر خودروی شما مجهز به دزدگیر باشد با فشردن یک دکمه می‌توانید خودروی خود را از میان صدها ماشین دیگر پیدا کنید. 

نصب دزدگیر را به یک متخصص بسپارید

سیستم های دزدگیر خودرو باید به درستی نصب شوند تا کار خود را به خوبی انجام دهند. از آنجا که نصب نیاز به تغییر در سیم کشی و سیستم الکتریکی خودرو دارد، واگذاری آن به متخصصان بسیار مهم است. شاید برخی از افراد از این موضوع گله کنند که بعد از نصب ردیاب یا دزدگیر سیستم برق خودرو به خوبی کار نمی‌کند و یا دچار اختلال شده است. 

در صورتیکه اگر دزدگیر و ردیاب درست نصب شود به هیچ عنوان تغییری در سیستم داخلی خودروی شما ایجاد نخواهند کرد. بنابراین تحقیق کنید و از ابتدا یک متخصص کار درست را برای نصب این دستگاه انتخاب کنید. 

اما اگر بخواهیم یک ویژگی بسیار مهم و فراموش شده درباره دزدگیر خودرو را نام ببریم، باید از آرامش روحی و روانی که دزدگیر ماشین برای صاحبان خودرو به وجود می‌آورد صحبت کنیم. شما به عنوان صاحب خودرو همینکه بدانید یک وسیله می‌تواند امنیت اموالتان را افزایش دهد تا حد زیادی به آرامش روحی خواهید رسید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

آرش

۱۴۰۰/۷/۱۴
اینروزا که سرقت خودرو اوج گرفته، لزوم استفاده از همچین تکنولوژی هوشمندی نه یک آپشن بلکه یک ضرورت و نیاز مبرم هست