خانهاخبار
مک بوک پرو جدید با تراشه M1X قرار است در ماه جاری عرضه شود

مک بوک پرو جدید با تراشه M1X قرار است در ماه جاری عرضه شود

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مک بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ جدید اپل قرار است به زودی عرضه شود.
۱۴۰۰/۷/۱۲

تا به امروز، اخبار زیادی پیرامون آن که اپل در حال کار روی تراشه جدید اپل سیلیکون به نام M1X است منتشر شده است. به علاوه، قرار بود دستگاه‌های مجهز به این تراشه در چندماه گذشته معرفی شوند اما به دلیل برخی از مشکلات تولیدی، عرضه آنها به تعویق افتاده بود. حالا اما بر اساس گزارش‌های جدید منتشر شده، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در ماه میلادی جاری یعنی اکتبر جدیدترین مک بوک پروهای جدید مجهز به تراشه M1X را رونمایی و معرفی کند.

image

این گزارش‌ها همچنین ابراز داشته‌اند که مک بوک پروهای جدید چند هفته بعد از رونمایی رسمی، برای فروش عرضه خواهند شد. این دستگاه‌های موردانتظار قرار است با طراحی جدید و دو مدل نمایشگر 14 و 16 اینچی روانه بازار شوند. به علاوه، مک بوک پروهای جدید از نمایشگر Mini-LED بهره می‌برند. از دیگر مشخصات مک بوک پرو جدید می‌توان به طراحی صاف و تخت، درگاه شارژ MagSafe، درگاه HDMI و درگاه کارت حافظه خوان microSD اشاره کرد.  

تراشه اپل سیلیکون M1X براساس گزارش‌ها، مجهز به یک پردازنده 10 هسته‌ای با 8 هسته قدرتمند و 2 هسته کم مصرف است. از آن سو، واحد گرافیکی تراشه M1X ممکن است مجهز به پردازنده گرافیکی 16 یا 32 هسته‌ای باشد. این تراشه همچنین تا حافظه رم 64 گیگابایتی را پشتیبانی می‌کند. بر اساس این گزارش، شرکت Ruiyi Optoelectronics پنل‌های Mini-LED مک بوک پرو را تامین می‌کند و Quanta Computer نیز وظیفه مونتاژ نهایی مک بوک پرو جدید را بر عهده دارد.

image

در نهایت باید اشاره کرد که اپل جدا از مک بوک پرو جدید، چند دستگاه مک دیگر را نیز در صف انتظار خود دارد. همانطور که قبلا در گزارشی منتشر شده بود، اپل در نظر دارد یک مک مینی بالارده، یک iMac جدید و مک پرو را سال بعد عرضه کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)