خانهاخبار
بررسی صنعت Health Tech و رشد پلتفرم‌های خدمات پزشکی و سلامتی در دوران کرونا

بررسی صنعت Health Tech و رشد پلتفرم‌های خدمات پزشکی و سلامتی در دوران کرونا

امروز رویدادی با عنوان بررسی صنعت Health Tech و رشد پلتفرم‌های خدمات پزشکی و سلامتی در دوران کرونا و به میزبانی سایت درمانکده و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
۱۴۰۰/۷/۱۱

در این رویداد که با حضور مدیرعامل درمانکده و همچنین مدیر بازاریابی این مجموعه برگزار شد به روند شکل‌گیری درمانکده اشاره و وضعیت حوزه سلامت دیجیتال در ایران مورد بررسی قرار گرفت.

image

 

استارتاپ درمانکده در طول شش سال فعالیت خود که از سال 1393 آغاز می‌شود، مسیر پرچالش و سرشار از آزمون و خطایی را طی کرده که منجر به شکل گیری مجموعه ای از دانش و تجربه کم نظیر در زمینه راه اندازی و توسعه استارتاپ در ایران با رویکرد خدمات پزشکی از راه دور شده است. در ادامه روند فهرست وار این پروسه را ملاحظه می‌کنید.  شروع فعالیت درمانکده توسط محسن صدر به تنهایی، سپس پس از 8 ماه سعید شایگان برای جذب پزشک وارد تیم درمانکده شد.

گفتنی است که درمانکده یکی از قدیمی‌ترین استارتاپ‌هایی است که در زمینه نوبت دهی مطب پزشکان کار خود را آغاز کرد و سپس با توسعه پلتفرم خود ارائه مجموعه ای از خدمات پزشکی راه دور از جمله مشاوره آنلاین، خدمات آزمایش در منزل، تست PCR در منزل و... را در دستور کار خود قرار داد.

محسن صدر، مدیرعامل درمانکده، درباره‌ی وضعیت صنعت سلامت دیجیتال در ایران گفت:

  • بررسی عملکرد درمانکده و چالش‌های پیش روی آن کیفیت زیرساخت را در صنعت سلامت نشان می‌دهد. صنعت پزشکی ایران نیازمند یک پوست اندازی جدی است.
  • اقتصادی صنعت ایران با گردش مالی حدود 163 هزار میلیارد تومانی در سال یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی است.
  • شیوع ویروس کرونا و عقب ماندن کشور و نظام سلامت نشان داد که قدرت نظام سلامت مهم است این بخش چه اندازه نیازمند کمک بخش خصوصی از جمله استارتاپ‌های نظام درمانی است.
  • در دنیای آینده، صنعت سلامت ناگزیر به تن دادن به الزمات و مناسبات جهان امروز است که تقریبا تمام پدیده‌هایش در حال فرامکانی شدن است. بنابراین پزشکی از راه دور یا Telemedicine نیز بخش عمده خصوصیت‌های پزشکی عصر مدرن را تشکیل می‌دهد.
  • ظرفیت‌هایی که پلتفرم «درمانکده» ایجاد کرد، حکایت از آن داشت که خارج از حیطه دولت، ذخیره قابل ملاحظه ای از دانش دیجیتال و قابلیت‌های مدیریتی و دانش پزشکی وجود دارد که در صورت ریل گذاری و بستر سازی دولت می‌تواند به نقطه قوت کشور در زمینه ارتقای شاخص‌های سلامت تبدیل
  •  وقتی به سال 1393 درمانکده شروع به کار کرد اصلا دیتای پزشکی در جایی ثبت نمی‌شد.
  • الان بیش از 900 پزشک در سایت درمانکده حضور دارند که حاصل ویزیت 4 هزار پزشک است.

در ادامه‌ی این کنفرانس خبری، سینا زمانیان، مدیر مارکتینگ درمانکده به بررسی آمار این سرویس در سال گذشته پرداخت. وی افزود:

در درمانکده سرویسی مانند سرویس ۴۰۳۰ راه‌اندازی کردیم و با توجه به اینکه در بخش آموزش سهم اصلی بازار را درمانکده در اختیار دارد، موفق به آنالیز پیک‌های کرونا با توجه به تماس‌های دریافتی شدیم. همچنین بر اساس این تماس‌ها متوجه شدیم که در هر شهر تا چه میزان هر پیک پیشرفت کرده است. 

در پایان این مراسم خبرنگاران به پرسش و پاسخ با مدیران درمانکده پرداختند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)